Hovedmeny

Nye BMW i5

Startet av moonbuggy, fredag 24. april 2015, klokken 15:27

« forrige - neste »

JorgenM

Eneste jeg krever av denne er plass til 3 barneseter og rekkevidde rundt 30 mil :)

Blir spennende å se designet på denne.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

moonbuggy

Sitat fra: LMOR på mandag 30. november 2015, klokken 15:13
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-i5-decision-final-stages

Siste nytt om i5

Det mest interessante her er at i3 ikke lengre har produksjonsutfordringer, så da bør i5 kunne baseres på karbonfiber. Håper de også oppgradere softwareplattformen denne gangen...

Ifølge Monroe som dissikerte I3 er produksjonsmetoden for I3  rasjonell opptil ca. 50.000 i året. For høyere produksjonstall er selvbærende karosseri og stansing av karosserideler langt mer rasjonelt og billigere. Personlig tror jeg BMW sikter mot langt høyere produksjonstall for en "familiebil" enn 50 000.

Taffelman

Isåfall ønsker jeg at de holder seg til små produksjonsserier :)

Jeg vil ha en karbon i5 som er en lenger og bredere versjon av i3. Innvendig plass som en 5 serie med utvendige mål som en 3 serie. 67 kW batteri, dual motor 4wd, 340 hk, vekt ca 1500 kg, reell rekkevidde ca 35 mil. Pris fra 379'

De kan hentete det meste av komponenter og produksjonsmetoder rett fra i3, og batteriene fra de nye 94A cellene til Samsung, som sannsynligvis kommer i i3 neste år. det er bare å få bilen på markedet asap.
X75D
TM3 LR AWD

TorAtle

Sitat fra: Taffelman på søndag 13. desember 2015, klokken 23:18
Jeg vil ha en karbon i5 som er en lenger og bredere versjon av i3. Innvendig plass som en 5 serie med utvendige mål som en 3 serie. 67 kW batteri, dual motor 4wd, 340 hk, vekt ca 1500 kg, reell rekkevidde ca 35 mil. Pris fra 379'

Høres ut som en veldig trivelig bil du har skissert der :)
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

LMOR

Sitat fra: Taffelman på søndag 13. desember 2015, klokken 23:18
Isåfall ønsker jeg at de holder seg til små produksjonsserier :)

Jeg vil ha en karbon i5 som er en lenger og bredere versjon av i3. Innvendig plass som en 5 serie med utvendige mål som en 3 serie. 67 kW batteri, dual motor 4wd, 340 hk, vekt ca 1500 kg, reell rekkevidde ca 35 mil. Pris fra 379'

De kan hentete det meste av komponenter og produksjonsmetoder rett fra i3, og batteriene fra de nye 94A cellene til Samsung, som sannsynligvis kommer i i3 neste år. det er bare å få bilen på markedet asap.
Det er bilde av den du beskriver her:
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/i3/93715/bmw-i5-suv-exclusive-pics-show-i-brands-potential-future
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Taffelman

Se der ja, en skikkelig norgesbil :)

Autoexpress har bommet litt på proporsjonene i den mockupen, men konseptet med i5 som Crossover er mer spennende enn en at den skal etterligne Tesla S.


X75D
TM3 LR AWD

Klykken

Tror nok bilen blir litt mer anonym enn det som er skissert over ja. Fikk litt Mini Clubman-feeling av bakenden i mockupen. Fronten var litt for sportslig. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Fronten er vel fra i8. Mange av disse mockup'ene er så dårlige at jeg forstår ikke hvorfor de blir publisert.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Aviator

Det sies i Amerikanske elbilkretser at i5 og i6 blir hybrider! Da er jo begge totalt ubrukelige. Jeg skal ihvertfall ikke ha bil belemret med dobbel drivlinje.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Stikkkontakt

AutoBild skriver i dag at kommende 3-serie G20 kommer som eDRive Sport med 75-90kwh batteri. Det regner jeg med er en ren elbil uten REX.
Dette er nok 4 år frem i tid.
http://www.autobild.de/artikel/bmw-3er-g20-2018-erlkoenig-und-erste-infos-7071611.html

JorgenM

Nok en rendering:
http://www.bmwblog.com/2016/02/02/new-rendering-shows-a-potential-bmw-i5-crossover/

- BMW execs are said to favor a new lithium-polymer battery, which is reportedly capable of tripling the energy capacity to about 500kWh, while cutting costs in half.

500kWt, er ikke det ekstremt mye? Skal stå 50 kanskje
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Espen Hugaas Andersen

Det må være 500 kWh per tonn, eller noe slikt. Altså 500 Wh/kg, som er veldig bra. Med 200 kg batteri har man da 100 kWh. Det er ikke umulig slike batterier er på markedet i 2020, men jeg tror det er for mye å håpe på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA