Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterbil? Erfaringer?

Startet av Calle43, torsdag 23. april 2015, klokken 17:09

« forrige - neste »

Calle43

Er vel som mange andre litt usikker på PIHW egenskaper i vinter Norge. Det jeg virkelig er usikker på, er dette med 4wd. Har en Outlander diesel, og er virkelig fornøyd med den som vinterbil. Den "tygger" seg frem på svært dårlig vei og føre.

Følgende scenario er jeg noe usikker på: .. Vinter, langt til fjells. Batterikapasitet for lengst brukt opp. Så hvordan fungerer drift på alle fire hjul, over tid i fjellet? Her er det ingen mulighet for lading.

Vil svært gjerne høre om erfaringer. Og ikke minst om jeg kan påvente samme gode kjøreegenskaper som jeg har på min 5 år gamle Outlander.



jokke

Du går aldri helt tom for batteri. Vært på fjellet opp bratte bakker etter å ha kjørt 30 mil, null problem!

GliX

Batteriet blir ved behov ladet av bensinmotoren, så du vil alltid ha strøm tilgjengelig om du trenger det. Faktisk er det ihht. det jeg har lest i andre tråder på forumet slik at fremdriften i hastigheter under 70 km/t alltid skjer vha. elektromotorene, og at strømmen genereres av bensinmotoren dersom batteriet ikke har nok strøm i utgangspunktet.

erik e

Du får en mye bedere bil enn den du har.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Calle43

Og jeg som er så inderlig fornøyd med Outlanderen jeg har. Du mener at denne er bedre? Hvordan begrunner du det?

Det er dette med vinter og kulde, og ingen lading på flerfoldige dager. Pluss meget glatte og ubrøytede veger.

erik e

Vent og se. Du vil bli positivt overrasket.  Du trenger aldri lade,bare når du vil gli lydløst omkring. Kos deg og god helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA