Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Momsfri leasing ok for ESA

Startet av F_P, tirsdag 21. april 2015, klokken 12:33

« forrige - neste »

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

emil


Gordon Retriever

Da får hun finne på noe annet.

Men egentlig er dette amatørmessig håndtering fra FrPs side; et og et halvt år har de klart å trenere denne saken.  Når tidligere Ap-ledede regjeringer bestemte seg for å trenere noe, klarte de å utsette saken så lenge at det var påfølgende regjeringer som måtte ordne opp og ta avgjørelsen.  FrP har nok fortsatt mye å lære.

Sele

Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

Sveinung1954

Sitat fra: Sele på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:50
Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

De jobber først og fremst for Ola Dunk. Ola Dunk liker ikke elbil fordeler.....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emil

Sitat fra: Sele på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:50
Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

FrP er veldig for avgifter andre pålegger dem, f.eks EU/ESA eller et stortingsflertall. Da får de mer penger inn som de kan gi i skatteletter til de som allerede har nok å rutte med.

Carl Anton Stenling

Man bør merke seg at Regjeringen gjorde notifiseringen tidsbegrenset til 2017 og ESA har basert sin avgjørelse på dette. Interessant at ESA presiserer at alle endringer i elbilordningene skal notifiseres fremover. Dette innebærer at også fjerning av elementer (f.eks. parkeringsfritak) må notifiseres med påfølgende utsettelse av fjerning av ordningene. Neppe dette FrP ønsket seg når de benyttet seg av ESA som treneringstaktikk.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Hamiso

#7
Det er ikkje berre leasing ESA seier ja til. Dei seier ja til alle særfordeler for elbil, i følgje artikkelen i NRK, i første omgang ut 2017. Dermed er det grønt lys for å kunna fortsetja politikken vår med stø kurs inntil vidare....og ute skin sola i dag....
https://dreamelectricblog.wordpress.com/
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, desember 2012 til juli 2023,
-Tesla Model 3 LR, mars 2019 til november 2022,
-Tesla Model 3, september 2022,
-Super SOCO TC Max, elektrisk lettmotorsykkel, september 2023
-Pendlar med sykkel

elektrolux

Veldig bra. Dette vil leiebil kundene mine like.

Fra når gjelder momsfritaket.?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 21. april 2015, klokken 16:05
Fra når gjelder momsfritaket.?

Det må lovendring til og med den entusiasmen som finansministeren har vist blir det neppe noen behandling i Stortinget før sommeren. Riktignok er lovteksten ferdig utarbeidet ifølge ESA.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Rav4_EV

Skal vel ikke fjerne merverdiavgiften, men sette batterier i sats 0.
Burde være enkelt.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

arthur

Sitat fra: SKH på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Sele på tirsdag 21. april 2015, klokken 13:50
Frp er for lavere avgifter og skatter. Hvordan de da har fått det for seg at de skal røre elbil fordelene er for meg en gåte. De jobber stikk motsatt av sin ideologi.

De jobber først og fremst for Ola Dunk. Ola Dunk liker ikke elbil fordeler.....

Hvorfor hevde at Ola Dunk ikke liker elbil-fordeler når en grundig undersøkelse viser det motsatte?

http://www.elbil.no/nyheter/debatt/3496-3-av-4-vil-beholde-elbilfordelene
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

zbk

Kanskje nordmenn generelt liker elbilfordeler mens Ola Dunk'ene er de som stemmer FrP  ;).

Noen som har sett undersøkelser på fordeling i partitilhørighet blant elbileiere?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emil

Sitat fra: zbk på onsdag 22. april 2015, klokken 07:38
Noen som har sett undersøkelser på fordeling i partitilhørighet blant elbileiere?

Elbileiere er jo i følge Bjart folk som bor i Asker/Bærum og jobber på Aker brygge og som kun kjøper elbil for å snike i bom/kollektivfelt. Asker/Bærum er vel i stor grad glad i blåfargene:

Asker valg 2013:
H+FrP+V+KrF = 69%

Bærum valg 2013:
H+FrP+V+KrF = 70%

Tror nok egentlig at elbilistene fordeler seg jevnt utover de fleste partiene. Noen ser på miljøfordelene, andre kun de økonomiske mens noen bare vil ha en rask kraftig bil til gibort pris.

cra

Av de jeg kjenner som har elbil tror jeg de aller fleste stemmer blått, og med hovedtyngden av dem i den blåeste delen. :)

De som klager på fordelene er neppe noen spesiell velgergruppe, men en type mennesker som blir dritsure når andre får noe de selv ikke får. Syting på bompasseringer, f.eks: Det de egentlig vil er jo å slippe å betale selv!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA