Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det mange som har abonnement/medlemskap Ishavsveien?

Startet av ludo, tirsdag 14. april 2015, klokken 17:21

« forrige - neste »

ludo

Er vel ikke mange som betaler 220kr for en ladning?
Ser de har 3 hurtiglader steder i østfold, litt lite å ha et abonnement på.....

Skulle ønske det var noe hurdigladere i Moss og Halden (langs E6), som ikke er Ishavsveien!

Lyse Tanker


ludo

Kjempe bra, men dumt at ma ta en omvei innom sentrum.... Burde ha vaert noen langs E6!

svisj

Det skal visst også settes opp en hurtiglader på Nordby. Det er ikke så langt fra Halden.
Det er også en hurtiglader ved Brennes Auto i Rygge, men denne har bare CHADEMO. Denne laderen er ikke så veldig langt fra E6.

Fra før er det to hurtigladere i Sarpsborg. Disse er plassert veldig nær motorveien.

Leon

Skulle vært interessant å vite hva Ishavsveien har i omsetning. Hvis jeg skulle gjøre et optimistisk anslag ville jeg si 10 abonnement/medlemskap, pluss et par nødladinger til 240/220 kr i uka - totalt ca 60.000 kr, kanskje mindre....

Ishavsveien skal ha kredit for at de var en pioner på å sette opp ladestasjoner. Deretter har det vært nærmest stopp, og de har pt kun fire ladestasjoner - en i Lillehammer, og tre i Østfold ref http://www.ishavsveien.no/ladesteder/.

Nå vil det selvfølgelig hjelpe litt med 6 nye stasjoner i området rundt Dombås, når/hvis de kommer, men det er neppe nok til øke salget av abonnement til 3750 kr per år nevneverdig. Tror heller ikke de vil friste særlig mange til å ta 3-4 "nødladinger" til 220 kr per stk for å komme tur/retur over fjellet...

Skjønner ærlig talt ikke hva Ishavsveien tenker på med sin prisstruktur. Hadde vært interessant å få Ishavsveien i tale på dette forumet hvis det var mulig!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leon

Om Ishavsveien var litt interessant:
Sitat
Ishavsveien eies av Ishavsveien AS, der målet er å bidra til at det bygges  landsdekkende korridorer for hurtiglading av elbiler.
.
Ulike utbyggere har satt opp ladere, primært knyttet til de største byene. Ishavsveien ønsker å bidra til at korridorene binder Norge sammen, slik at elektrisk mobilitet i stadig større grad skal overta for den fossile.
Så langt har de bare korridoren Oslo-Svinesund, men de planlagte nye stasjonene vil åpne korridorene fra Gudbrandsdalen til Sør-Trøndelag og ned Romsdalen til Åndalsnes. Men prisen på 220 per enkeltlading gjør det vel neppe interessant for andre enn de mest entusiastiske... :-[
Sitat
Det er planlagt ca 250 ladesteder i Ishavsveien. Det er foreløpig bygget hurtigladekorridor langs E6  fra Oslo til Halden, og en stasjon på Lillehammer.
250 ladesteder! Ja, her er det langt fram, fra dagens 4-fire ladestasjoner... Ishavsveien er dessuten rimelig seint ute, for å si det forsiktig! Men korridoren Steinkjer - Kirkenes er jo ledig... ;)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA