Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tryggeste Chademo Hurtiglading fra Rygge flyplass til Fredrikstad?

Startet av Kvikken, tirsdag 14. april 2015, klokken 10:29

« forrige - neste »

Kvikken

Trenger Chademo hurtiglading uten krav om rfid eller abbkort for å start ladingen samt at jeg kan betale med SMS eller bankkort.

Jeg lander på rygge i natt hvor Leafen står og må da innom en huriglader en plass mellom Rygge og Fredrikstad (i fredrikstad bør også gå greit da Leaflink sier 5bars 41mi).

Jeg har lest meg grønn på ladestasjoner.no og det ser ikke ut som noen i området rygge/sarpsborg/fredrikstad krever noe annet enn SMS for å betale og iverksette ladingen. Samt at alle er åpne nattestid. Jeg er dog usikker på jobbmobilen og abbet der men tror det skal gå greit.

Jeg har dog ikke så mye strøm at jeg kan kjøre histen og pisten og tenkte å legge opp en rute fra Rygge mellom ladere i tilfelle jeg ikke får iverksatt lading, de er stengt, teknisk feil osv.

Hva anbefaler dere?

emil

Brennes Auto i Moss (Høydaveien 7) skal ha en CHAdeMO lader ca 8-9 km fra Rygge, men i retning nordover og litt omvei hvis du skal sørover. Kan være greit å ta en telefon til de for å høre status for å være helt sikker, tlf: 69 23 65 00

Sarpsborg og Fredrikstad skal ha flere Fortum-ladere som skal kunne betales med SMS.

Hold deg unna Ishavsveien laderene ved Rygge.


Kvikken

ok jeg har ikke mulighet til å sjekke forumet før jeg dro og kontoret der er stengt nå. da får jeg gamble på et eller Annet i fredrikstad.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA