Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min konfig for 70D.

Startet av xref, søndag 12. april 2015, klokken 17:48

« forrige - neste »

HåkonE

Jeg prøvde 2 biler etter hverandre. Karbon er mer grå enn sort, og matt. Syntes det så lite ekslusivt ut, og syntes blank sort karbon er mye finere.

Det var en her inne som folierte karbon, og det syntes jeg faktisk var penere.

Cobos

Jeg vil også slå et slag for luftfjæring. Veldig praktisk for avlasting av eldre (type svigermor), brøytekanter, fortauskanter osv. Mer nyttig enn vinterpakken siden den delvis kan kompenseres med forvarming mens det kan ikke luftfjæringen.
Jeg ville også sjekket hva vinterhjul + felger koster hos en dekksjappe, godt mulig det er billigere enn Tesla selv.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

xref

Godt tips angående vinterhjulene. Er det noen som har erfaringer med å kjøpe hjul og felger fra tredjeparts dekkforhandler?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

lurium

Premium interiør hadde jeg droppet. Overpriset og sidedører og under dashbord i skinn er upraktisk med tanke på slitasje der.

Sigurd på forumet selger lyspakker til 500kr som er enkelt å ettermontere og gir mye bedre lys enn prem pakken. Mangen med prem ibt som også bytter ut for å få skikkelig lys i trunk/frunk.

B_Tesla

+1 for luftfjærer. Var en av de siste tingene jeg la til, og det første jeg ville valgt idag.
+1 for Sigurd

Har 3. parts vinterfelger. Kjøpte dette da jeg ville ha større enn 19" på vinteren. Har 20" Polar Silver Bullet. R2 dekk. 21" sommer. Fornøyd med Polar denne vinteren, og de er laget for Tesla, så går rett på bilen uten senterringer, andre muttere, osv.

Ville ikke spart en krone på dekk på denne bilen. Har bekjente som har skadet bilen grunnet dårlig dekk. Ble skamdyrt. Noen skader er rett og slett bisart dyre på denne bilen. Var vel en her inne som måtte bytte skjermen etter at den ble knust av et par ski -> 41 000,-
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Elbil fundamentalist

En 70D vil tape seg mer i pris jo mer utstyr du lesser på den. Dette er entry modellen og vil ha kjøpere i brukmarkedet som tenker mest på lavest mulig pris. Her bør du kun velge panotak, og kjøreautomatikk og kanskje utvidet stereo om du selv er veldig opptatt av det.. Uansett fet bil du vil bli fornøyd med. Dumt hvis du vil oppgradere til 85D, og taper på en overspekket 70D.

Alternativt: -fort deg å kjøpe en S85D til omtrent samme pris på finn.no. Da får du lenger rekkevidde og råere effekt samt en bil som holder seg bedre i pris. Tror dette utvalget av "spekulasjons" D'er er høyst midlertidig. Prisene vil nok gå opp når "lageret" er solgt ut...

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

turfsurf

Sitat fra: Haknys på søndag 12. april 2015, klokken 22:36
Jeg prøvde 2 biler etter hverandre. Karbon er mer grå enn sort, og matt. Syntes det så lite ekslusivt ut, og syntes blank sort karbon er mye finere.

Det var en her inne som folierte karbon, og det syntes jeg faktisk var penere.

Smaken er som baken, synes blank carbon (og for så vidt blankt treverk) ser fake ut. Pianolakk synes jeg ser ut som plastikk, og min erfaring fra andre biler er at det riper lett. Kanskje det er annerledes på Model S?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MrGekko

Sitat fra: xref på søndag 12. april 2015, klokken 22:11
Hmm, nå ble jeg usikker på om jeg vil ha Pianosvart eller karbon. Er det noen her som har karbon? Er det faktisk karbon eller er det bare plastikk?

Jeg byttet til karbon etter å ha sett en utstillingsmodell med pianosort. Full av riper og fingermerker.
Angrer ikke et sekund på at jeg valgte karbon. Passer perfekt til sort/sort interiør, og fått mange positive tilbakemeldinger fra passasjerer om akkurat dette.

HåkonE

Full av fingermerker og riper?  Kan forstå det på "yachtgulvet", men pyntelister på dashbordet? Hva bruker dere når dere tørker av støv? Kan ikke huske at verken jeg eller mine passasjerer har plukket på disse listene på tidligere biler jeg har hatt.

Rart det varierer så veldig. Leser om noen som har hatt pianolakk lenge, og påstår de ikke har en eneste ripe. Klart man må være mer forsiktig med glossy overflater.

Uansett er det vel bare å legge på et lag med lakkbeskyttelse om man ønsker at det tåler litt mer.   :)

Dette er fin karbon for meg (fra Ferrari:

Dette syntes jeg (!) er for matt og trist:

Piano svart:

Øyvind.h

Sitat fra: MrGekko på mandag 13. april 2015, klokken 11:13

Sitat fra: xref på søndag 12. april 2015, klokken 22:11
Hmm, nå ble jeg usikker på om jeg vil ha Pianosvart eller karbon. Er det noen her som har karbon? Er det faktisk karbon eller er det bare plastikk?

Jeg byttet til karbon etter å ha sett en utstillingsmodell med pianosort. Full av riper og fingermerker.
Angrer ikke et sekund på at jeg valgte karbon. Passer perfekt til sort/sort interiør, og fått mange positive tilbakemeldinger fra passasjerer om akkurat dette.
Har hatt pianosort i lånebil. Var ikke noe som falt i smak hos meg heller. Veldig synlig med støv, ripete, fingermerker og ga solrefleksjon.
Det matte grå abachi-treverket er desidert lekrest etter min smak. Men folk har heldigvis forskjellig smak :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

BMW850

Fullstendig uenig med flere her. Har CF og ville absolutt ikke hatt blank overflate. Den matte karbonfiberen står meget bra i stil med de matte overflatene på eksteriøret og spoileren bak som også er matt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HåkonE

Kanskje karbon-listene sliter litt med å stå på egne ben sånn designmessig, når du må ta bilde av LCD-skjermen og legge på farget fotofilter for å få bildet til å bli interessant?  ;D

Bare en fleip selvsagt. Smaken er som baken...  :)

BMW850

Bildet er tatt med iPhone ifm med en annen anledning. Ikke noe filter elns ;)

Uansett, godt er det at smaken er forskjellig. Hadde valgt CF igjen uten tvil :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Må også hive meg på CF, angrer ikke på at jeg tok det.
Er ofte det og alcantara på dashbordet det første folk som sitter på kommenterer ser kult/bra ut. Så faller helt klart i smak hos mange :)

Skulle man angre kan man jo alltids få det foliert i hva man vil senere ;)

tjomswrx

Det er vel ganske menneskelig å anbefale utstyr man selv har valgt (forsvare kjøpet)   ;).....

For min del har jeg ikke angret et sekund på fravær av panorama OG luftfjæring. Har enda ikke hatt behov for å heve en eneste gang, selv på meget dårlig hyttevei. Std fjærer har normal og fin høyde til norske veier og grusveier, ca 15 cm klaring om jeg ikke tar helt feil, som en helt vanlig familiebil. Husk fravær av eksos og annet dall som henger under, samt at TMS har nokså fast demping. Std fjærbein er levert av Bilstein, meget god kvalitet og flott kompromiss mellom sport og comfort. Bedre føling med veien enn med luft, dog noe bedre comfort med luft.

Hadde en loaner her om dagen, kliss ny passat stasjonsvogn, frontplastikken slo nedi på hver farstdump. Utrolig kjedelig gyngehest, fatter ikke at den er norges mest solgte. Men nok om det :).

Lydpakken er jeg veldig godt fornøyd med. Test fra lydogbilde bekrefter at det er bra saker som er installert.

Lykke til!
S85

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA