Er lakken dårlig også?

Startet av pwb, søndag 12. april 2015, klokken 08:43

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: pwb på søndag 12. april 2015, klokken 14:57
Det var jo snakk om verdita på Tesla vs BMW, hvis lakken er dårligere på en Tesla så vil jo det kunne dra verditapet på en Tesla til nye høyder i forhold til en bil med skikkelig lakk? Hva er galt med å spørre om lakken også er dårlig? Hadde det vært mer legitimt ovenfor menigheten hvis en som har en Tesla hadde spurt om lakken er dårlig? Tenk når lakken på Tesla begynner å flakke av, hva var lakkgarantien igjen på en Tesla?

Hadde trådtittel vært "Er lakken dårlig?" så hadde det vært en bra start på et relevant spørsmål. Når du da klistrer på "også" bak der så ødelegger du jo for all seriøsitet når vi fra før kjenner bakgrunnen din her på forumet, som man reder ligger man. ;)

On "topic": veldig imponert over lakken så langt (17 måneder med Multi Color Red)! Noen små vaskeriper som blir lette å rette opp i og svært lite steinsprut med tanke på de "grusbygene" jeg har møtt en del av i vinter.
Nå skal det sies at bilen vel er blitt over snittet skånsomt vasket og vedlikeholdt så langt. :)

MindViruz

Sitat fra: OleJA på søndag 12. april 2015, klokken 14:01
Kan være enig i at enkelte innlegg kan virke provoserende, men ufine svar som heller mot skadefryd og personangrep som de siste inleggene, finner jeg mer provoserende. Jeg vil anbefale at en teller til ti ett par ganger før en nedlater seg til slike svar.
... og det er et faktum at lakken på Model S er svært myk. Om det dermed betyr at den er 'dårlig' er jeg ikke umiddelbart enig i. Det blir jo lett å fjerne små skader i den ved å polere dem bort, men også tilsvarende enkelt å påføre slike skader.

Enig.

Den myke lakken på tesla gjør det lett å polere vekk defekter, men det er større kjanse for å avslutte med hologrammer. Det synes på klargjøringen, for mange Tesla blir levert med hologrammer...

moderator 2

Diverse PDF topic innlegg slettet.

Litt provoserende tittel fra trådstarter, men interessant tema. Da fortsetter vi å diskutere sak, ikke person.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Teslanewbie

Det eneste jeg kan sette finger på vedrørende lakken og garanti er at tesla ikke har rustskyddsgaranti  slik som andre biler .... Audi gir jo rustskyddsgaranti på sine biler også de med aluminium karosseri. . Hvorfor ikke Tesla ?

http://www.autobytel.com/audi/a8/2015/warranty/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MindViruz

Sitat fra: Sven-E på søndag 12. april 2015, klokken 19:16
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 12. april 2015, klokken 09:48
Ikke-metallic er så klart også mykere enn metallic. Så bilen som ble reklamert for kan også ha hatt solid hvit eller svart.
Rød har heller ikke klarlakk.

Rød er også den lakken som er mykest, og som lettest får riper.

Så du mener at Tesla har Single-Stage lakk, slik toyota hadde på de gamle røde Hiacene? De blir rosa etter noen år i solen, og må poleres/rubbes opp for å få tilbake fargen og glansen jevnlig.

Jeg er ganske sikker på at Tesla har klarlakk på alle sine biler, med mindre du kan si med sikkerhet at det er Single-Stage lakk på rød Tesla. Det er normalt sett gamle biler og noen arbeidsbiler som bruker.

HåkonE

Syntes hard lakk er tungt å jobbe med når man polerer. I alle fall BMW sin.

Brede

Sitat fra: Sven-E på søndag 12. april 2015, klokken 19:16
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 12. april 2015, klokken 09:48
Ikke-metallic er så klart også mykere enn metallic. Så bilen som ble reklamert for kan også ha hatt solid hvit eller svart.
Rød har heller ikke klarlakk.

Rød er også den lakken som er mykest, og som lettest får riper.

Hvor i all verden har du det fra??  ???
Det høres veeeldig merkelig ut at det ikke skulle være klarlakk på noen farger..

Vår røde bil har sort tak og det blir helt klart lettere vaskeriper på taket enn resten av bilen.

Lynet

Rød og hvit pearl er nok en tre-lags lakk, og så godt som alle andre er med klarlakk i dag. Selv Leaf sin billigste sorte har klarlakk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cobos

Når jeg gikk lagt på Opti-Coat på min Sunset red så målte detaileren også lakktykkelsen og mener den lå fra 120-160 micron. Det var ca 40 mer enn hans egen BMW X1. Med Opti-Coat har jeg vært veldig fornøyd med lakken og hvordan den har holdt seg. Dog burde neste elbilinsentiv være at bilene ikke blir skitne, DET hadde vært kjekt :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Cobos på søndag 12. april 2015, klokken 22:33
Når jeg gikk lagt på Opti-Coat på min Sunset red så målte detaileren også lakktykkelsen og mener den lå fra 120-160 micron. Det var ca 40 mer enn hans egen BMW X1. Med Opti-Coat har jeg vært veldig fornøyd med lakken og hvordan den har holdt seg. Dog burde neste elbilinsentiv være at bilene ikke blir skitne, DET hadde vært kjekt :)

Cobos

Tesla burde tilby nanopaint :

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2612328/Death-car-wash-Nissan-develops-worlds-SELF-CLEANING-car.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øggen

Jeg mater "trollet" litt.
Har sett noe over tid som jeg stusser over. Ikke sett dette på tidligere biler, men lurer på om det er vannet som lager disse merkene. Det strøs ikke akkurat mye vinterstid, men det regner stort sett hele tiden(derfor er bilen nå skitten)
Lakk Perlemor hvit, rundet 36tkm.
Snodige greier og må utbedres, da den ene siden er det gjennom all lakk.

Teslanewbie

Sitat fra: Øggen på søndag 12. april 2015, klokken 22:39
Jeg mater "trollet" litt.
Har sett noe over tid som jeg stusser over. Ikke sett dette på tidligere biler, men lurer på om det er vannet som lager disse merkene. Det strøs ikke akkurat mye vinterstid, men det regner stort sett hele tiden(derfor er bilen nå skitten)
Lakk Perlemor hvit, rundet 36tkm.
Snodige greier og må utbedres, da den ene siden er det gjennom all lakk.

Er dette ved bakhjulene ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Jepp, foran vises ingenting. Men der er det jo Alu, og det hefter vel lakken bedre på.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øggen

Blyfot........La gå, men grusveier har denne bilen ikke sett!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA