Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

terhan

En måte å få bilen til å låse seg selv etter en viss tid når den har vært avslått hadde vært fantastisk! :)

oaarum

Sitat fra: poskare på fredag 10. april 2015, klokken 14:55
Følgende tweaks er nå utført:
Liten kvitteringslyd når man låser/åpner bilen:
Alarm beep on lock / unlock (from VW GTI mk7 forum)
Go into
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Parklys sammen med DRL på dagtid: (Denne har jeg funnet ut av selv)
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL


Har et par koder til som jeg har testet og fungerer, men rekker ikke å skrive inn mer nå, kommer med mer senere.

Funker dette både med og uten lys og sikt pakke og fjernlysassistent?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

mihkku

Sitat fra: terhan på fredag 10. april 2015, klokken 19:56
En måte å få bilen til å låse seg selv etter en viss tid når den har vært avslått hadde vært fantastisk! :)
Det gjør den allerede ;)

mihkku

Sitat fra: PrebenNyeng på fredag 10. april 2015, klokken 19:41
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 17:58
-Låse opp dører selv om bilen er i gang (Kjekt når en skal hurtiglade i 30minus og slipper å måtte skru av bilen for å låse opp laderen)
På min kan jeg låse ladestikket op ved at trykke på knappen i førerdøren, også når bilen er tændt
Hmm... knappen i førerdøren?

poskare

Det er ikke sikkert at det valget finnes i menyen på bilen til terhan. Som Råde skrev, det er ganske forskjellig til tider hvilke funksjoner som er skrudd på i menyene på bilene fra VW.

mihkku

Er ikke noe valg, den gjør det automatisk, men forutsetter keyless. Skjer i alle fall på alle eGolfene med keyless som jeg har vært borti

Grolub

Jeg har e-golf med keyless. Min låser seg ikke automatisk. Har hatt den stående åpen over natten flere ganger.
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

mihkku

Trudde først at dette var kommet på bilene i etterkant, men på en kompis sin intromodell så låser den seg også automatisk. Da er det jo bare å finne ut om dette kan aktiveres ja:)

poskare

Dette er et valg i menyene som kan settes. På min er det synlig, men ikke sikkert det er det på andres biler.

mihkku

Har bare knapp for automatisk låsing hbor bildørene låses under fart.

bno

Sitat fra: stado på fredag 10. april 2015, klokken 14:10
Har du forsøkt dette? (google translate fra gammaltysk):

Aktiver Internett-tjenester Oppdag Pro
Forutsetning er den mobile grensesnitt Premium!
For å aktivere disse tjenestene et SIM-kort eller en mobiltelefon bli kombinert med RSAP. I tillegg, i bilen innstillingene for nettverkstilgang til "alltid tillate" posisjon.

-> STG 5F
-> Adjustment
-> PayTMC service
Tast 32771 (standard 3)
-> Online Poi
aktivere
-> Online street
aktivere
-> Navi online
aktivere

Har du anledning til å legge inn en link?

bno

Ikke noe å hente på kjøp av kabel fra US. Det er Bildiagnose som forhandler i Norge. En oversatt Dansk eller Svensk versjon er også tilgjengelig. Tips på kjøp av kabel mottas gjerne. Tenker også på support m.v.

Ellers en stor takk til trådstarter for interessant tråd så vel som innlegg.

PrebenNyeng

Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 22:03
Sitat fra: PrebenNyeng på fredag 10. april 2015, klokken 19:41
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 17:58
-Låse opp dører selv om bilen er i gang (Kjekt når en skal hurtiglade i 30minus og slipper å måtte skru av bilen for å låse opp laderen)
På min kan jeg låse ladestikket op ved at trykke på knappen i førerdøren, også når bilen er tændt
Hmm... knappen i førerdøren?
Ja, den øverste knap låser døre og ladestik op. Det er bare remoten der ikke kan bruges når bilen er tændt.

mihkku

Sitat fra: PrebenNyeng på lørdag 11. april 2015, klokken 10:31
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 22:03
Sitat fra: PrebenNyeng på fredag 10. april 2015, klokken 19:41
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 17:58
-Låse opp dører selv om bilen er i gang (Kjekt når en skal hurtiglade i 30minus og slipper å måtte skru av bilen for å låse opp laderen)
På min kan jeg låse ladestikket op ved at trykke på knappen i førerdøren, også når bilen er tændt
Hmm... knappen i førerdøren?
Ja, den øverste knap låser døre og ladestik op. Det er bare remoten der ikke kan bruges når bilen er tændt.
Haha, så klart. Dumme meg har oversett den knappen helt:p

terhan

Sitat fra: poskare på lørdag 11. april 2015, klokken 00:10
Dette er et valg i menyene som kan settes. På min er det synlig, men ikke sikkert det er det på andres biler.

Kan du fortelle meg hvor i menyvalget dette er? Bilen har gjentatte ganger stått ulåst om natten etter at fruen har brukt den  :o
Vært fint om den kunne låses automatisk om det ikke er noe nøkkel i nærheten etter 5-10 min feks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA