Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbildebatt i garasjen

Startet av thawi, onsdag 26. november 2014, klokken 22:27

« forrige - neste »

thawi

Gikk forbi oppslaget i vedlegget i garasjen i dag. Det irriterer visst at elbiler benytter stikkontaktene i garasjen :P Nå skal det sies at det er egne elbilplasser i garasjen, som beboerene betaler et tillegg i husleien for å bruke. Sikringen på disse har hatt en tendens til å gå ganske ofte i det siste, og de med elbiler med mindre kapasitet har da funnet andre stikkontakter de kan benytte. Jeg har selv måtte gjøre det en gang, og styreleder informerte om at det var samme strømmen i alle kontaktene så det gjorde ikke noe at man fant alternative løsninger når det var behov for dette.

Joey Pedersen

Sitat fra: thawi på onsdag 26. november 2014, klokken 22:27
Gikk forbi oppslaget i vedlegget i garasjen i dag. Det irriterer visst at elbiler benytter stikkontaktene i garasjen :P Nå skal det sies at det er egne elbilplasser i garasjen, som beboerene betaler et tillegg i husleien for å bruke. Sikringen på disse har hatt en tendens til å gå ganske ofte i det siste, og de med elbiler med mindre kapasitet har da funnet andre stikkontakter de kan benytte. Jeg har selv måtte gjøre det en gang, og styreleder informerte om at det var samme strømmen i alle kontaktene så det gjorde ikke noe at man fant alternative løsninger når det var behov for dette.
Eiere av elbiler tror vist at de skal få alt gratis. Hva vil du gjøre når alle disse godene blir tatt vekk om ikke
så lenge til. Staten oppfordret folk til å kjøpe diselbiler men ble skamlurte. Det samme skjer med eblinene også.
Mvh
Joey Pedersen

cra

Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 10:49
Eiere av elbiler tror vist at de skal få alt gratis. Hva vil du gjøre når alle disse godene blir tatt vekk om ikke
så lenge til. Staten oppfordret folk til å kjøpe diselbiler men ble skamlurte. Det samme skjer med eblinene også.

Er dette noe du tror, eller noe du ønsker? Meldingshistorikken din kan tyde på sistnevnte: http://elbilforum.no/forum/index.php?action=profile;area=showposts;u=23083

Forøvrig er det vel få som har gått rundt og trodd at fordelene skal vare evig, men de som har hylt mest om at fordelene forsvinner straks de siste ti åra (uten at noen av fordelene så langt har blitt fjernet - tvert imot har det kommet flere) har stort sett vært folk som aldri har prøvd, og i alle fall ikke eiet, en elbil. De elbilistene jeg har møtt har aldri vært bekymret. :)

Men for all del; det er flott at betalingsviljen er stor (jeg har aldri møtt elbilister som ikke er villige til å betale for strømmen heller) blandt dere som aldri skal ha elbil. Ser det i bompengedebattene også; eklsosbilistene synes det er kjempeflott å få lov til å betale bompenger, og ønsker at elbilistene skal få ta del i dette også. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 10:49
Sitat fra: thawi på onsdag 26. november 2014, klokken 22:27
Gikk forbi oppslaget i vedlegget i garasjen i dag. Det irriterer visst at elbiler benytter stikkontaktene i garasjen :P Nå skal det sies at det er egne elbilplasser i garasjen, som beboerene betaler et tillegg i husleien for å bruke. Sikringen på disse har hatt en tendens til å gå ganske ofte i det siste, og de med elbiler med mindre kapasitet har da funnet andre stikkontakter de kan benytte. Jeg har selv måtte gjøre det en gang, og styreleder informerte om at det var samme strømmen i alle kontaktene så det gjorde ikke noe at man fant alternative løsninger når det var behov for dette.
Eiere av elbiler tror vist at de skal få alt gratis. Hva vil du gjøre når alle disse godene blir tatt vekk om ikke
så lenge til. Staten oppfordret folk til å kjøpe diselbiler men ble skamlurte. Det samme skjer med eblinene også.
Hei skål.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bosonic

Skjønner ikke helt hvorfor meningene alltid skal være så polariserende her i landet. Enten er man helt for.. eller helt imot.
Media gjør ikke dette enklere.
Jeg går sjeldnere og sjeldnere i diskusjon, men noen ganger ber jeg vennligst om at motparten må innhente nyansert info og ikke blindt stole på tabloide oppslag.

En ansatt hos oss  ladet "EL Golfen" sin på jobben i en periode og da ble det naturligvis sure kommentarer; "Jeg vil også at arbeidsgiver fyller tanken på min bil". Ja svarte jeg, men vet du hvor mange liter diesel som tilsvarer den elektriske energien som Golfen lader inn ( med halv lading på pakken)? Nei det kunne ikke vedkommende svare på. Det blir ca 3/4 liter sier jeg og dermed var diskusjonen over...

Siden denne tråden ligger under "Humor og Kanari" tar jeg sjansen på å "trolle" litt til:

Før Tesla kom på markedet ble vi matet med desinformasjon fra alle kanter (som oftest fra fagmiljøer) om at Elbilen "har ingen fremtid" pga manglende batterikapasitet og dermed for lav rekkevidde.
Nå har vi sett at dette ikke stemmer!
Hva skjedde, jo en aktør utenfor et etablert bilmiljø "plukket batterier fra hyllen" og laget en elbil som gikk "milevis" lenger enn konkurrentene.
Det gikk altså an. Selv nå med Tesla så møter man mange av de gamle argumentene. Jeg gir opp :o
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

thawi

Sitat fra: Jostein Pedersen på tirsdag 14. april 2015, klokken 10:49
Sitat fra: thawi på onsdag 26. november 2014, klokken 22:27
Gikk forbi oppslaget i vedlegget i garasjen i dag. Det irriterer visst at elbiler benytter stikkontaktene i garasjen :P Nå skal det sies at det er egne elbilplasser i garasjen, som beboerene betaler et tillegg i husleien for å bruke. Sikringen på disse har hatt en tendens til å gå ganske ofte i det siste, og de med elbiler med mindre kapasitet har da funnet andre stikkontakter de kan benytte. Jeg har selv måtte gjøre det en gang, og styreleder informerte om at det var samme strømmen i alle kontaktene så det gjorde ikke noe at man fant alternative løsninger når det var behov for dette.
Eiere av elbiler tror vist at de skal få alt gratis. Hva vil du gjøre når alle disse godene blir tatt vekk om ikke
så lenge til. Staten oppfordret folk til å kjøpe diselbiler men ble skamlurte. Det samme skjer med eblinene også.
Oj, denne var jo ganske gammel. Jeg kjønner ikke helt hva du sikter til i dette tilfellet, som jeg skrev betaler man ekstra for å ha tilgang til stikkontaktene i garasjen ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA