Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verdifall/kostnad. Fossilbil vs Tesla

Startet av Leif1, onsdag 08. april 2015, klokken 22:19

« forrige - neste »

felix

Sitat fra: BensinV8 på lørdag 11. april 2015, klokken 03:14
Og de kommer i stedet som pluginhybrider da det er mer moderne.

Er det virkelig så ufattelig mye mer moderne? Det er jo veldig greit å slippe den forbrenningsmotoren.

Teslanewbie

#61
Sitat fra: BensinV8 på lørdag 11. april 2015, klokken 10:30
Sitat fra: Lippert på lørdag 11. april 2015, klokken 06:48
Så klart du blir oppfattet som det V8 Trollet du er!
Når noen som deg lager egen bruker konto, på ett forum for elbil interesserte, og deretter påberoper seg retten til å ha yttringsfrihet og andre meninger, blir det derimot totalt meningsløst!
Tror du virkelig at normale brukere av dette forumet, ville tatt seg bryet med å lage en bruker på ett forum for V8 motorer, for deretter å debattere & argumentere for hvor mye bedre el-biler er?   

Har selv jobbet som transportør/instruktør i 10 år for Norges absolutt ledende selskap for luksusbiler, og har kjørt det aller meste av biler, som kan kjøpes for penger. Kjører likevel Tesla,  selv om jeg kunne kjøpt akkurat hva jeg ville! Fordi det er innovativt, fremtidsrettet, driftssikkert og ikke minst; lyden av natur slår alltid lyden av støy. 

Din nedlatenhet overfor alle her på forumet er patetisk, men også symptomatisk for en person med narsissistisk personlighetsforstyrrelse! DET kan jeg lese mellom alle dine kritiske linjer.

Artig at jeg blir beskyldt for personangrep når man leser en Teslaeier skrive dette som motargument.
At du mener Tesla er best respekterer jeg, men da må selvsagt du respektere at jeg og mange andre synes Model S er en helt gjennomsnittlig bil.

Må ikke banne i teslakirken vettu... Da kommer bygdetrollet og tar deg..

Jeg er begeistret for tesla men det er en helt ordinær bil kvalitetsmessig ... Ibland blir jeg litt skremt over hva tesla kan finne på ... Byggeskum i panser for å forhindre bulker, Gaffa teip får å forhindre knirk ...

Kvaliteten er ikke god., har truffet 2 st ved SC stasjoner som har fått riktige mandagsbiler med lekkasje , elektronikk problem , du problem etc.. De ville heve kjøpet og hadde begge kontaktet advokat..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Sitat fra: BensinV8 på lørdag 11. april 2015, klokken 03:14
En BMW 850 er grom for sin tid, men veldig gammel og utdatert i forhold til nye biler, enten det er elbil eller bensinbil. Den har faktisk E32 7-seriebasis mener jeg å huske. Det er biler fra 80-tallet!

Rettferdig sammenligning med Tesla kunne f eks vært en litt aldrende F01 generasjon 2013-2014 modell BMW 760i V12. Da blir dessverre Model S grundig slått ned i støvlene på alle områder. Og uansett elmotor eller Ipad-størrelse blir Model S fortsatt umoderne mtp interiørkvalitet, kjørekomfort og utstyrsnivå.


Men man må tåle å høre at andre som vet bedre og er vant til bedre biler er uenig :)



BMW 850 var en helt nyutviklet bil med grensesprengende teknologi på en tiden, den har faktisk funksjoner som nyere premiumbiler ikke har idag. På mange måter som Tesla. Min bil kostet i 1995 1.850.000. Og når du sammenligner med 2013-2014 modell BMW 760i V12 med Tesla så er det vel ett lite moment du glemmer, nemlig pris. Vil tro at den er minst dobbel så dyr, hvis ikke tre gangeren.

Ett siste poeng som sier mye om deg er siste setning i avsnittet ditt. IRMC.

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Krishell

Veldig grensesprengende var den vel ikke?  24ventiler og relativt dårlig motorstyring.. hvis jeg sammenligner 850n i forhold til en Mazda 2.5 v6 jeg hadde før. 4ventiler pr sylinder. Sekvensielt innsprøyting etc etc. BMW n er ganske så umoderne med 2 kamaksler og fordeler tenning da. Det merkes jo godt så ofte vi må fylle også :D forestillingen gjør bilen ganske så horribel også.. Men ikke derfor man kjøper en slik bil..  Men når man lukker dørene med lillefingeren og cruiser av sted så kommer den gode 850 følelsen :)  en Mercedes ifra samme tid har 48ventiler og er en del bedre på noen punkter. Men mangler jo utseende :)
Hvilke funksjoner har BMW n som nyere biler ikke har i dag? (noe jeg ikke har oppdaget ?)
Uansett så er det ingen andre biler en tesla som blir bedre med tiden. At man får 5hk etter en service er ikke det samme som tesla eiere opplever over natten. overlegen 4x4 gjør vel sitt til at den også ikke kan sammenlignes med "tilsvarende" biler

Car-El

... Også over til noe helt annet!!

Hva syndes dere om verdifallet på Tesla Model S?
Er det:
A: Lavt.
B: Moderat.
C: Som forventet.

For å holde Tesla Model S høyt i pris må det etterinnstaleres (retrofitte):
A: V8 bensinmotor.
B: R4 bensinmotor med minst 2 turboer.
C: Hydrogen anlegg.


Dette skriver jeg bare for å få oss til å slutte å bry oss om dem som ennå ikke har sett lyset.  :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Enigami

Sitat fra: BMW850 på lørdag 11. april 2015, klokken 13:14
Sitat fra: BensinV8 på lørdag 11. april 2015, klokken 03:14
En BMW 850 er grom for sin tid, men veldig gammel og utdatert i forhold til nye biler, enten det er elbil eller bensinbil. Den har faktisk E32 7-seriebasis mener jeg å huske. Det er biler fra 80-tallet!

Rettferdig sammenligning med Tesla kunne f eks vært en litt aldrende F01 generasjon 2013-2014 modell BMW 760i V12. Da blir dessverre Model S grundig slått ned i støvlene på alle områder. Og uansett elmotor eller Ipad-størrelse blir Model S fortsatt umoderne mtp interiørkvalitet, kjørekomfort og utstyrsnivå.


Men man må tåle å høre at andre som vet bedre og er vant til bedre biler er uenig :)



BMW 850 var en helt nyutviklet bil med grensesprengende teknologi på en tiden, den har faktisk funksjoner som nyere premiumbiler ikke har idag. På mange måter som Tesla. Min bil kostet i 1995 1.850.000. Og når du sammenligner med 2013-2014 modell BMW 760i V12 med Tesla så er det vel ett lite moment du glemmer, nemlig pris. Vil tro at den er minst dobbel så dyr, hvis ikke tre gangeren.

Ett siste poeng som sier mye om deg er siste setning i avsnittet ditt. IRMC.

Av det jeg kunne finne ut koster P85D 114.000 USD pluss ekstrautstyr
BMW 750xi koste 91.000 USD pluss ekstrautstyr. BMW 760 LI koster 137.000 dollar.

Synes ikke det er så stor forskjell.
Eneste grunnen til at folk tror Model S er billig er at den slipper avgifter i Norge.

Amoss

Sitat fra: BensinV8 på lørdag 11. april 2015, klokken 21:10
Eneste grunnen til at folk tror Model S er billig er at den slipper avgifter i Norge.

Mulig jeg har missforstått, men oppfattet det slik at det her var snakk om priser/verdifall/kostnader i Norge. Om følgende av ett prisfall i Norge kan migreres ved å eksportere bruktbilen kan evnt. være ontopic.
Model S 85D

Lippert

#67
For de aller fleste har bilkjøp ingenting med fornuft å gjøre, KUN følelser! Det er ett økonomisk tap, uansett.
Det er dermed påfallende at "noen" forsøker å kritisere valgene til brukerne av dette spesifikke forumet,
som faktisk er for; Tesla Model S ! Det er en grunn til at vi har egen profil, og det er ikke for å belære hverandre, men faktisk heller dele de erfaringer vi har, med andre eiere/brukere! 

Selv har jeg aldri vurdert å lage egen brukerprofil på ett forum, for produkter som ikke appelerer til meg,
bare for å kunne argumentere, kritisere, diskutere, med ett ønske om å samtidig legitimere egen fortreffelighet.
Dette er heller ikke ett personangrep, kun en samlet observasjon av dine innlegg og intensjoner.
Du er ett interessant kasus "BensinV8", det skal du ha!


〶esla sin tilnærming til funksjonell el-bil, overkjører det meste !
Noen skjønte det tidlig, nå de aller fleste !
Venter nå spent på min neste....

2014 P90 RWD
2022 TCT AWD

Handlekraft gir heller ikke bærekraft.
Derfor gir Tesla minst 8 år med saft.

pwb


BMW850

Sitat fra: Krishell på lørdag 11. april 2015, klokken 15:26
Veldig grensesprengende var den vel ikke?  24ventiler og relativt dårlig motorstyring.. hvis jeg sammenligner 850n i forhold til en Mazda 2.5 v6 jeg hadde før. 4ventiler pr sylinder. Sekvensielt innsprøyting etc etc. BMW n er ganske så umoderne med 2 kamaksler og fordeler tenning da. Det merkes jo godt så ofte vi må fylle også :D forestillingen gjør bilen ganske så horribel også.. Men ikke derfor man kjøper en slik bil..  Men når man lukker dørene med lillefingeren og cruiser av sted så kommer den gode 850 følelsen :)  en Mercedes ifra samme tid har 48ventiler og er en del bedre på noen punkter. Men mangler jo utseende :)
Hvilke funksjoner har BMW n som nyere biler ikke har i dag? (noe jeg ikke har oppdaget ?)
Uansett så er det ingen andre biler en tesla som blir bedre med tiden. At man får 5hk etter en service er ikke det samme som tesla eiere opplever over natten. overlegen 4x4 gjør vel sitt til at den også ikke kan sammenlignes med "tilsvarende" biler

Ja, ta for eksempel computer-kontrollert elektrohydraulisk firehjulsstyring: http://e31wiki.org/wiki/Active_Rear_Axle_Kinematics

Motorstyringen er komplisert men motor og drivlinje er overdimensjonert og om den blir tatt vare på av personer som vet hva de driver med er denne bilen veldig driftsikker.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA