Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot

Startet av P85D+, mandag 06. april 2015, klokken 23:01

« forrige - neste »

mr_Utopia

#30
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:52

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 07. april 2015, klokken 18:18
Auto brems er som regel designet for å unngå kollisjon i lav fart, samt redusere konsekvensene i stor. Hvertfall slik en del andre merker garanterer for dette. Type garanterer opp til 30-45 km/t.

+1. Jeg har ikke hørt om systemer som er designet for å alltid stoppe. Så at Volvo og VW har det tror jeg ikke er korrekt.



https://www.youtube.com/watch?v=V6-N95S2lGI

Hvis du hopper litt forbi crash test til ca 1:40 i video, så ser du Front Assist for Passat. Dette stemmer med det jeg har opplevd på Golf. Systemet "trodde" en bil som svingte av veien foran meg hadde stoppet, og bremset automatisk.

Tror nok ingen produsenter kan garantere at det vil unngå sammenstøt alltid. Men VW sitt er i det minste at det er mulig, og det kan dermed hevdes at systemet til VW er designet for det. Det er selvfølgelig avhengig av føre, da rekkevidden på radar er begrenset, og i 100 km/h på glatt is sier det seg selv at det ikke er mulig for systemet å stoppe bilen på radarens rekkevidde om en bil rygger mot deg i 20 km/h.

Edit: Skulle gjerne sett tilsvarende video for Tesla Model S!

P85D+

De første Tesla promo videoene av autopilot videoene vist litt hva vi kan forvente oss?

Håper bare det ikke tar like lang tid som løfte om ny browser avgitt i beg. av 2014
P85D og 85D

cra

Sorry, men jeg klarte ikke å dy meg:

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA