Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er normal ladestrøm på PSA?

Startet av Elmo, tirsdag 30. juni 2009, klokken 13:51

« forrige - neste »

Elmo

Starter en ny tråd med denne off-spring diskusjonen fra denne tråden http://parat24.com/forum/index.php?topic=870.msg16186#msg16186

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. juni 2009, klokken 15:57
Det var noen rare verdier: Med lading på 14A ( 16A) burde du se ca 20A inn på batteriet. Med lading på 10A burde du se ca 17A inn på batteriet
Sitat fra: Ken på fredag 26. juni 2009, klokken 10:59
PakTrakr ampere måler nuller seg ved reboot så du må sørge for at reel forbruk er minst mulig før resett.
Sitat fra: Elmo på torsdag 25. juni 2009, klokken 21:45
Nytt forsøk på P106en (med resatt PakTrakr)..... Lading fra 40% starter på +13,1A. Sjekk ved 60% viser +12,7A. Ved 90% +11,9A.
Forsøk på Saxo'n. Jeg rebootet displayet (kalibrerte Amp måler) med tractionsikring ute.
Lading fra 45% starter på +12,7A. Koblet inn hurtiglader som skulle gi ca +10A, PakTrakr viser 25,1A. Sjekk ved 60% viser +24,7A. Ved 90% +24,7A.

I forhold til normalverdiene Elektrolux nevner har jeg alt for lite på begge PSAene mine (hvis PakTrakr amp.meteret er til å stole på da).
Hadde vært fint å få noen alternative målinger, gjort med andres PakTrakr, biler med Robometer, og målt med tangamperemeter på ledningen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

14A inn. ( 16A innstilling ) gir i følge Robometeret 21.5A og ned mot 19A i det spenningen stiger.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA