Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink i 6.1

Startet av Kvark, lørdag 28. mars 2015, klokken 21:49

« forrige - neste »

Kvark

Hei.

Jeg får ikke parret min nye S85D ordentlig med garasjeportåpneren.
Har lest litt i gamle tråder, men blir ikke spesielt klokere.

Jeg har en Chamberlain ML700EV med det jeg tror er rullerende koder (gul knapp).
Får parret fjernkontrollen med bilen, men bilen stopper prosedyren der og sier at alt er tipp topp.
Får altså aldri programmert bilen opp mot selve garasjeportåpneren.

Noen som har tips?
S85D

Elbil fundamentalist

Du må vel programmere Home link til garasjeåpneren også. Garasjeåpneren aksepterer ikke "den nye" fjernkontroller som Teslaen i praksis da blir.. Gå i programeringsmode på garasjeåpneren, meld inn alle fjernkontrollene slik at du også får inkludert Teslaen.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Kvark

No go. Det skal komme opp en dialog på skjermen når selve garasjeportåpneren skal programmeres, men den kommer ikke.
S85D

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Kvark på lørdag 28. mars 2015, klokken 22:07
No go. Det skal komme opp en dialog på skjermen når selve garasjeportåpneren skal programmeres, men den kommer ikke.
Hmm, da får jeg ikke hjulpet deg, men gratulerer så mye S85D'n!!
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Kvark

Jo takk. :)

Fra manualen...
Det stopper etter at jeg får frontlysene til å blinke. Virker kanskje som at den ikke skjønner at dette er rullerende koder?

SitatFørst registrerer Model S signalene fra fjernkontrollen.
Berøringsskjermen ber deg stille deg foran bilen, peke fjernkontrollen mot støtfangeren foran og trykke inn og holde nede knappen inntil frontlysene blinker.
Når frontlysene blinker, har Model S lært fjernkontrollen og du kan berøre Continue på berøringsskjermen.
Hvis frontlysene ikke blinker, se veiledningen nedenfor.

• I neste trinn lærer Model S enhetens fjernkontroll.
Berøringsskjermen ber deg trykke LEARN-knappen på garasjedøren eller portens mottaker.
Hvis læringen av mottakeren ikke fungerer, se veiledningen nedenfor.
MERK: Kun enheter som er utstyrt med en "rolling code"-fjernkontroll behøver å lære Model S. Hvis du har en gammel enhet som ikke er utstyrt med en rullerende fjernkontrollkode, behøver ikke enheten lære Model S og du kan hoppe over dette trinnet. Du kan også hoppe over neste trinn hvis mottakeren din er Qiuck-Train- kompatibel. Døråpneren skal nå virke.
S85D

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Dag A.

Sitat fra: Kvark på lørdag 28. mars 2015, klokken 21:49
Hei.

Jeg får ikke parret min nye S85D ordentlig med garasjeportåpneren.
Har lest litt i gamle tråder, men blir ikke spesielt klokere.

Jeg har en Chamberlain ML700EV med det jeg tror er rullerende koder (gul knapp).
Får parret fjernkontrollen med bilen, men bilen stopper prosedyren der og sier at alt er tipp topp.
Får altså aldri programmert bilen opp mot selve garasjeportåpneren.

Noen som har tips?

Har en P85D med 6.1.  Først ville ikke bilen kvittere tilbake (blinkende lys), så jeg ga opp.
Dagen etter prøvde jeg på nytt, helt ihht instruksjonen på skjermen, og etter at jeg hadde trykket 2-3 ganger på fjernkontroll fordi bilen brukte lengre tid enn fjernkontrollens sendetid, så kvitterte bilen tilbake.
Fikk da melding om at bilen "programmerte" homelinken.
Så kom en melding om at jeg kunne prøeve homelinken, og dersom den virket var det bare trykke "done".

Funket helt etter boken så jeg ville prøvd igjen var jeg deg.
Kanskje slette den gamle profilen.

Har selv en Hørmann garasjeåper.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

turbolurbo

Sitat fra et innlegg jeg la i en annen tråd:
"Fant ut av min Hörmann port for noen dager siden. Funker som gull nå.

Det jeg gjorde var å kjøre gjennom prosessen på skjermen i bilen med registrering fjernkontrollen og kom til siste punkt der portåpneren skal lære linken fra bilen. Alt så ok ut, men porten åpnet ikke. Stoppet x antall ganger der, så jeg hadde egentlig gitt opp.

Men så prøvde jeg å trykke "learning" på portåpneren nok en gang, for deretter å trykke på homelink ikonet på toppen av skjermen, og ga et åpningssignal derfra. Og vips... Funker som bare det!"
2019 TM3P

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Kvark

Sitat fra: turbolurbo på søndag 29. mars 2015, klokken 13:43
Sitat fra et innlegg jeg la i en annen tråd:
"Fant ut av min Hörmann port for noen dager siden. Funker som gull nå.

Det jeg gjorde var å kjøre gjennom prosessen på skjermen i bilen med registrering fjernkontrollen og kom til siste punkt der portåpneren skal lære linken fra bilen. Alt så ok ut, men porten åpnet ikke. Stoppet x antall ganger der, så jeg hadde egentlig gitt opp.

Men så prøvde jeg å trykke "learning" på portåpneren nok en gang, for deretter å trykke på homelink ikonet på toppen av skjermen, og ga et åpningssignal derfra. Og vips... Funker som bare det!"

Ingen reaksjon fra portåpneren overhodet, uansett hvor mye jeg trykker på home-ikonet. Teslaen signaliserer at den sender ut signal. Begynner å lure på om jeg må ha en annen fjernkontroll for programmeringen.
S85D

Kvark

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 29. mars 2015, klokken 15:26
Her er også en tipsside:
http://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil

Det er vel strengt tatt mer en salgsside hvor portspesialisten prøver å pushe tredjeparts homelink-mottakere på folk.

Jeg har lest manualen for bilen og alle instruksjonene jeg finner på nettet. Det er en dialog som rett og slett ikke dukker opp i Teslaen min, nemlig programmering av portåpner med rolling code.
S85D

Kvark

SitatIf your device has rolling code technology, the next screen will request that you press the LEARN button on your garage door motorhead (it may be helpful to have a ladder) and then get back into your vehicle and press CONTINUE to start the pairing procedure. If your garage door opener has rolling code and QuickTrain technology, press CONTINUE.

Jeg har rolling code, men dette dukker ikke opp.
S85D

petersv

Regner med du har testet helt nye batterier i fjernkontrollen?

Kvark

Ja, garasjeportåpneren er to uker gammel. Har testet begge åpnerne. Den ene var ubrukt. Bilen registrerer jo signalet fra fjernkontrollen, men portåpneren registrerer ikke bilen.
S85D

Kvark

Det er jo akkurat det samme som er beskrevet i http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11478.45.html, men jeg er på 6.1
S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA