Software versjoner

Startet av LMOR, lørdag 28. mars 2015, klokken 14:07

« forrige - neste »

02jan

Holder lett trykk inne ( 1 km/t økning), uten å slippe, så et nytt lett trykk inn.
Krever nok noe øving for praktisk bruk av funksjonen.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Sungrazer

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 22. desember 2015, klokken 23:45
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. desember 2015, klokken 17:16
Samme her... Håper kontaktor flimringen i ladeboksen under forvarming forsvinner. Høres ut som en 12.7 som fyrer løs i garasjen...

Gjelder det alle ladestasjoner, eller spesifikke merker/typer? Har ikke lagt merke det på min ladestasjon.

Og da har jeg fått testet. Det gjelder også min ladestasjon. Har dere fått oppgradert SW på grunnlag av det, som en garantisak?
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Truls Martin

Har software fra våren 2015 og dermed ikke redusert batteriytelse.
Er oppgraderingen av ACC såpass bra at jeg burde få meg ny oppdatering nå, eller bør jeg bare la det være?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

turfsurf

Sitat fra: Sungrazer på mandag 28. desember 2015, klokken 21:20
Og da har jeg fått testet. Det gjelder også min ladestasjon. Har dere fått oppgradert SW på grunnlag av det, som en garantisak?

Garanti ja. Vår skal oppdateres på torsdag.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sungrazer

Sitat fra: turfsurf på mandag 04. januar 2016, klokken 19:54

Interessant. Har du flere detaljer? Jeg snakket med verkstedet i dag, og han jeg snakket med hadde ikke hørt om problemstillingen, eller ville kanskje ikke vedkjenne at det var et problem. Uansett ble det avtalt at jeg skulle ta med bilen inn på diagnose.

Hva ble sagt av verkstedet du benyttet, og kan jeg spørre hvor du hadde bilen på verksted?

Beckern

Sitat fra: Sungrazer på mandag 04. januar 2016, klokken 20:10
Sitat fra: turfsurf på mandag 04. januar 2016, klokken 19:54

Interessant. Har du flere detaljer? Jeg snakket med verkstedet i dag, og han jeg snakket med hadde ikke hørt om problemstillingen, eller ville kanskje ikke vedkjenne at det var et problem. Uansett ble det avtalt at jeg skulle ta med bilen inn på diagnose.

Hva ble sagt av verkstedet du benyttet, og kan jeg spørre hvor du hadde bilen på verksted?

Hvis den sikringen/kontaktoren slår inn og ut hele tiden vil jeg si det er en garantisak. En slik klappring vil nødvendig vis forkorte levetiden på kontaktor. Når de også har endret det på nyere HW ville jeg forventet en oppgradering på garanti.

rth

Jeg hadde samme problem med masse klikking på kontaktor i en uoriginal lader.  Informerte Bilia Drammen om problemet, og fikk ny software gratis. Ble gjort i sammenheng med motorfeste fiks. Måtte ikke argumentere noe som helst. Ble heller ikke møtt med at lader ikke er originalvare.

Ingeniøren

Sitat fra: rth på tirsdag 05. januar 2016, klokken 14:52
Jeg hadde samme problem med masse klikking på kontaktor i en uoriginal lader.  Informerte Bilia Drammen om problemet, og fikk ny software gratis. Ble gjort i sammenheng med motorfeste fiks. Måtte ikke argumentere noe som helst. Ble heller ikke møtt med at lader ikke er originalvare.

Bra å høre. Bilia Drammen, i Lier... :), er mitt verksted for i3. Godt å høre at Mats er grei å ha med å gjører når den tid kommer.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Sungrazer

Jepp, jepp - da har jeg fått oppdatert til I001-15-11-504 (og byttet motorbolt). Det kjennes ut som om bilen "seiler" lettere spesielt i ECO PRO mode. Regenereringen virker også sterkere. Prekondisjonering og parkeringsvarmer bruker nå også varmepumpe. Fett!

LMOR

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 12. januar 2016, klokken 21:16
Jepp, jepp - da har jeg fått oppdatert til I001-15-11-504 (og byttet motorbolt). Det kjennes ut som om bilen "seiler" lettere spesielt i ECO PRO mode. Regenereringen virker også sterkere. Prekondisjonering og parkeringsvarmer bruker nå også varmepumpe. Fett!
Jeg står snart for tur. Det eneste jeg er bekymret for er redusert max kapasitet. Oppdater gjerne når du har fått litt erfaring. Flere hevder at rekkevidden ikke går ned, heller opp. Jeg har noen teorier om hvorfor, men må teste selv først. Kan røpe at jeg gjetter på at avvikene mellom bil og app er borte (eller redusert) nå, og det samme med tap av maks kapasitet ved hurtiglading, samt raskere lading til 100% ved hurtiglading.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Sungrazer

Jeg har fulladet nå, og connected drive web app´n og route info rapporterer 18,55 kWh. Den lille erfaringen jeg gjorde meg på veien hjem var at det ser ut som "redusert" kapasitet ikke har noe å si, snarere tvert i mot. Jeg får bedre grunnlag til å si det mer sikkert i morgen. Jeg har ganske god kontroll på hvor mye strøm bilen bruker til jobb, og på spesielle sjekkpunkt underveis. :)

Ara

Hvor på Connecteddrive-siden ser jeg kapasiteten?

LMOR

Sitat fra: Ara på onsdag 13. januar 2016, klokken 07:06
Hvor på Connecteddrive-siden ser jeg kapasiteten?
Du må inn i "My Services", "BMW Routes", "Plan your own Route" og logge deg på der.
Så velger du "Route Criteria" litt nede til venstre, Velg "ECO Pro", og så bilen din. (hvis ikke bilnummeret ditt kommer frem, er du ikke logget inn, logg inn helt oppe til venstre)
Posisjonen til bilen din kommer opp, og så velger du en destinasjon du vet du ikke klarer.
Etter å ha tenkt seg om en stund, for du svaret på hvorfor du ikke kommer frem, og der står kapasiteten  :)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Ara

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA