Software versjoner

Startet av LMOR, lørdag 28. mars 2015, klokken 14:07

« forrige - neste »

Real EoN

Virket som jeg kunne ta det når det passet meg.
Har ikke tenkt å bøllekjøre i vinter så da holder vel feste til sommerdekka skal på  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

LMOR

I følge et innlegg på et tysk forum, så er 11-504 siste versjon med følgende pluss/minus:

Rekkevidden er lengre, selv om den viser 18.8 (mer effektiv)...
Forvarming benytter nå varmepumpe og ikke varmetråder?
Men varming av kupeen svikter under normale forhold...?

Får ny etter nyttår en gang, så da blir det nok litt testing igjen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kanon

Visstnok forbedret acc og. Og det skulle f.. meg bare mangle!!

LMOR

Sitat fra: Kanon på tirsdag 22. desember 2015, klokken 15:55
Visstnok forbedret acc og. Og det skulle f.. meg bare mangle!!
Det kom i 11-501. Det er også visning av %.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Sitat fra: LMOR på tirsdag 22. desember 2015, klokken 13:06

Får ny etter nyttår en gang, så da blir det nok litt testing igjen.

Samme her... Håper kontaktor flimringen i ladeboksen under forvarming forsvinner. Høres ut som en 12.7 som fyrer løs i garasjen...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kanon


[/quote]
Det kom i 11-501. Det er også visning av %.
[/quote]

Javel, skjønte ikke helt: kom % visningen likt med acc forbedring? Det er November oppdateringen som er den siste?
Jeg har augustbil, og acc er ikke god, den har ved flere anledninger prøvd og kjøre på forankjørende bil. Det virker ikke som den ser alle biler. Jeg kjører og mer økonomisk selv når hastigheten varierer i køen. Og den faller ut for et godt ord med full regen.

LMOR

11-501 kom i November og 11-504 i desember. Det har også kommet noe info om at den siste versjonen gir færre feilmeldinger ved lading.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged


LMOR

#188
Sitat fra: Kanon på tirsdag 22. desember 2015, klokken 20:33
Ok. Dette er vel 501 da?
http://www.goingelectric.de/forum/resources/file/23141
Vet ikke, men tror også denne beskriver 501, selv om en som hadde fått denne fikk beskjed at den beskrev 504.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

02jan

Fikk ny SW i november, har nå fått mer presis beregning på estimert kjørelengde. Min gamle estimerte 30-40% under min re'elle kjørelengde.

Bilde er fra idag , Oslo sentrum  (eco+) og stemmer rimelig bra med min rekkevidde.
Har nok ikke økt re'el rekkevidde, men den treffer nå nærme det jeg kjører.

varmepumpa bråker mer ved minusgrader - fix i forhold til de som har hatt problem med dugg ? Bråker nå sånn passe for de som vil iritere naboen.

Utvidelsen/slingringmonnet for 0 punktet /seilingen er også noe som ble bedre/enklere.

Har også 5 km/t intervall for DCC, i tilegg til 1 og 10 km/t - muligens vært der hele tiden, uten at jeg har lagt merke til det.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

mrole

Har versjon I001-15-11-504 i min 2 uker gamle bil:) Mao så har jeg ikke noe utgangspunkt å sammenligne med.

Finnes det noen sikker eller god kilde på net for "change log" på bilen?

Sungrazer

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. desember 2015, klokken 17:16
Samme her... Håper kontaktor flimringen i ladeboksen under forvarming forsvinner. Høres ut som en 12.7 som fyrer løs i garasjen...

Gjelder det alle ladestasjoner, eller spesifikke merker/typer? Har ikke lagt merke det på min ladestasjon.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

LMOR

Sitat fra: mrole på tirsdag 22. desember 2015, klokken 23:04
Har versjon I001-15-11-504 i min 2 uker gamle bil:) Mao så har jeg ikke noe utgangspunkt å sammenligne med.
Finnes det noen sikker eller god kilde på net for "change log" på bilen?
Nei, dessverre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

turfsurf

Sitat fra: 02jan på tirsdag 22. desember 2015, klokken 22:16
Har også 5 km/t intervall for DCC, i tilegg til 1 og 10 km/t - muligens vært der hele tiden, uten at jeg har lagt merke til det.

Hvordan virker det, lett trykk er 1 og kraftig er 10 på vår?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

Jeg har november-sw, men kan ikke se å ha annet en 1 og 10 km/t intervaller.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA