Flere med Model S som blir parkert i dag pga snøvær?!

Startet av Longice, torsdag 26. mars 2015, klokken 07:49

« forrige - neste »

BMW850

Så du står der ennå? Merket også at min stod å jobba og det virka ikke som den senka seg noe særlig. Men så satt jeg den i high igjen og da hevet den seg og løsna :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dag A.

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:34
La bilen stå. Veldig glatt, og snøen er borte om en dag eller to :)

Får min P85D levert i Drammen i morgen.
Siden både påskeliljer og annet er kommet frem ba jeg dem om å levere med sommerloffer på.
Usikker nå om det var en sjakk trekk  :-\

Skal kjøre fra Drammen til Kristiansand.

Skal jeg satse på at E18 er bar nok, og bare ta det rolig.....
Eller bite i det sure eplet å be dem legge på vinterdekkene?
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Muffinman

BMW850

Sitat fra: Dag A. på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:34

Siden både påskeliljer og annet er kommet frem ba jeg dem om å levere med sommerloffer på.

Snøen er borte imorra ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sjøhyene

Sitat fra: BMW850 på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:21
Så du står der ennå? Merket også at min stod å jobba og det virka ikke som den senka seg noe særlig. Men så satt jeg den i high igjen og da hevet den seg og løsna :)

hehe nei, men måtte grave så godt jeg kunne under bilen og rundt hjula. Da kom den seg løs.
Hjalp nok uansett litt å senke ned og deretter opp igjen. Var bare akkurat ikke nok til at jeg kom løs første gang tenker jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Dag A.

Sitat fra: BMW850 på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:40
Sitat fra: Dag A. på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:34

Snøen er borte imorra ;)

Da er det safet.... (eller chicken om du vil)  :o
Tesla legger tilbake til vinterdekkene.

Ville ikke likt å lagt inn en historie på "min første erfaringer i P85D" hvor jeg begynner med at bilen fikk bulk etter 2 km  :P
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:36
Kan vel hende at varmen fra batteripakka smelter nok til at du får bakkekontakt igjen. Vent en stund og prøv på nytt.

Genialt, har aldri kjent etter eller tenkt på om det faktisk kan funke. De eneste gangene jeg har satt meg fast i snøen før er jo når den pakker seg midt under bilen.

Bor midt i Oslo og har sommerdekk. Lar bilen stå idag, går ikke i butikken engang. Ikke bare vil jeg unngå å kjøre for min egen del, men vil helst ikke bli truffet av andre smartinger som blir overrasket av snøen.

MrG

Jeg venter på P85D idag, og lurer i den forbindelse på

1. Er det mulig å slå av radar - slik at vanlig cruisecontrol virker når den er dekket av snøvær?
2. Er det mulig å slå av litt traction  -slik at bilen tillater litt offensiv kjøring på snøføre?

/Thomas

Spinner

Sitat fra: MrG på torsdag 26. mars 2015, klokken 11:42
Jeg venter på P85D idag, og lurer i den forbindelse på

1. Er det mulig å slå av radar - slik at vanlig cruisecontrol virker når den er dekket av snøvær?
2. Er det mulig å slå av litt traction  -slik at bilen tillater litt offensiv kjøring på snøføre?

/Thomas

1. Nei etter hva jeg skjønt.
2. Ja, men ESP forblir på og ødelegger moroa så fort det går litt sidelengs.

jazzwheel

Trodde P85D manglet muligheten for å skru av traction control slik som det er på RWD utgavene? Menyvalget er vel borte av det jeg har sett.

overlay

Djur1

Sitat fra: BMW850 på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:12
Akkurat der står jeg nå hehe. Fra FB: Kjørte glad og lykkelig sønnen min til skolen, gikk helt greit det, opp bakker, ned bakker! Vel hjemme igjen uten problemer og skal rygge inn i gårdsplassen stopper jeg halvveis for å måke litt foran garasjen(flat mark) og så står jeg der  Bilen spinner seg ned i grusen! Tror snøen har pakka seg under  Har den i high og ræva står omtrent på grus.Har fjernet den snøen jeg får bort under bilen. Neste blir å prøve og heve til very high, evt low og opp igjen. Så sjekke at creep- funksjonen er aktivert. Flaut, må jeg krype til korset og be naboen dra meg ut?  Håper ikke det.... hvordan kommer dette til å gå tror dere? Har Sottozero.

hadde sottozero i fjor. De funker ikke på pakka snø som er helt glatt.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

HenningH

Sottozero dekkene er helt katastrofe på det føret som er nå med våt kram snø. Stod fast flere ganger på flat mark i fjor, byttet til R2 og det er enorm forskjell. Bare et lite varsku, det kan fort bli en del pinlige situasjoner for dere med Sotto dekkene i døgnet som kommer  ;) Og et lite obs, jeg er ikke så sikker på at de er vesentlig bedre enn sommerdekk på dette føret..
P85 Doplhin grey

Sjøhyene

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 26. mars 2015, klokken 11:29
Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:36
Kan vel hende at varmen fra batteripakka smelter nok til at du får bakkekontakt igjen. Vent en stund og prøv på nytt.

Genialt, har aldri kjent etter eller tenkt på om det faktisk kan funke. De eneste gangene jeg har satt meg fast i snøen før er jo når den pakker seg midt under bilen.

Brukte dette trikset også i stad. Maks varme og bilen i N med brekket på. Problemet er at det tar ganske lang tid. Går vel ca 10kW kontinuerlig og må sikkert stå rundt en time tenker jeg før det har merkbar effekt. Har inntrykk av et det er ganske godt isolert under der, naturlig nok.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

loffen321

Fikk levert ut min P85D på mandag.
Tenkte at vinterdekk trengte jeg ikke før til høsten. Da slapp jeg å ha de liggende på lager i sommer også.
Den står nå på 21 tommerne.
Så nå må den vel stå i garasjen noen dager. Det var ikke helt planen  >:(

Er det noen som selger ut billge dekksett nå om dagen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA