Flere med Model S som blir parkert i dag pga snøvær?!

Startet av Longice, torsdag 26. mars 2015, klokken 07:49

« forrige - neste »

Longice

Fikk min levert for 2 uker siden, da selvfølgelig på sommer dekk som jeg ikke har lagt om siden sommeren var så godt på vei..
I dag kom det ca 20 cm snø i Oslo. Tenker det er flere Model S eiere her med sommerdekka på?

Jeg lar hvertfall min P85D stå, selv om det er fristende å prøve 4WD på litt småføre :)

Hva gjør dere andre?

M@Do

Man er vel rimelig idiot hvis man kjører med sommer dekk idag!

Longice

Hvis du har vært ute å kjørt allerede så skjønner du at det er mange med sommerdekk som er ute å sklir idag.

Sandvika

Sitat fra: Longice på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:01
Hvis du har vært ute å kjørt allerede så skjønner du at det er mange med sommerdekk som er ute å sklir idag.
Ja, det bekrefter jo bare at det er mange idioter der ute...

Øyvind.h

La bilen stå. Veldig glatt, og snøen er borte om en dag eller to :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sjøhyene

Var litt overmodig ut av gårdsplassen i dag. Prøvde å sett til high og gi på gjennom en ~halvmeter løssnø. Gikk fint helt til jeg måtte stoppe før veien for å se meg for. Da satt jeg bom fast gitt. Var pakka med snø under bilen og dekka fikk ikke skikkelig kontakt med bakk.
Bortsett fra det har R2 dekka kosa seg i dag  :D
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

BMW850

Akkurat der står jeg nå hehe. Fra FB: Kjørte glad og lykkelig sønnen min til skolen, gikk helt greit det, opp bakker, ned bakker! Vel hjemme igjen uten problemer og skal rygge inn i gårdsplassen stopper jeg halvveis for å måke litt foran garasjen(flat mark) og så står jeg der  Bilen spinner seg ned i grusen! Tror snøen har pakka seg under  Har den i high og ræva står omtrent på grus.Har fjernet den snøen jeg får bort under bilen. Neste blir å prøve og heve til very high, evt low og opp igjen. Så sjekke at creep- funksjonen er aktivert. Flaut, må jeg krype til korset og be naboen dra meg ut?  Håper ikke det.... hvordan kommer dette til å gå tror dere? Har Sottozero.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Kan vel hende at varmen fra batteripakka smelter nok til at du får bakkekontakt igjen. Vent en stund og prøv på nytt.

Sandvika

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:57
Var litt overmodig ut av gårdsplassen i dag. Prøvde å sett til high og gi på gjennom en ~halvmeter løssnø. Gikk fint helt til jeg måtte stoppe før veien for å se meg for. Da satt jeg bom fast gitt. Var pakka med snø under bilen og dekka fikk ikke skikkelig kontakt med bakk.
Prøvd å pakke snøen ved å kjøre fjæringen helt ned så opp igjen?

BMW850

Gjorde det nå, til low og opp til high. Presset snøen ned og bort fra under bilen. Funka helt perfekt!! :D

Edit: Men den creepfunksjonen er svak for tida, hadde regnet med at jeg kunne sette den i D og at bilen hadde tatt pent av med den stod fullstendig stille  ???

Longice

petersv

Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:36

Dette er et veldig bra cowboytriks som er svært effektivt, burde vært nevnt i manualen ;)

Tuxedo

Jeg la rett og slett på kjettinger, selv om det står R2 på bilen.  Første gang med kjettinger i Oslo...

BMW850

Jeg synes man skulle hatt en "creep" innstilling til. Med litt mer moment slik at man slipper å bruke pedalen og dermed spinne. Hadde den i "creep" men den rørte seg ikke av flekken.

Sjøhyene

Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:36

Ja prøvde faktisk det uten at det hjalp. Hadde litt for lite grep i den løse grusen som. Den vill også ikke gå noe særlig ned. Stod bare å "jobba" i displayet og jeg merket at senkinga var ganske minimal. Så tydelig at noen sensorer slo inn slik at ikke helt vekta til bilen kan ligge å hvile på understellet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA