Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

nortrahof

Sitat fra: Hyperstress på mandag 08. juni 2015, klokken 14:39
Regner med bilen stod i park?

Selvsagt sto bilen i park de gangene jeg prøvde på dette.
Jeg prøvde første gangen mens bilen ladet - og da dette ikke virket, så forsøkte jeg å koble fra ladingen for å se om dette hadde innvirkning.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

jazzwheel

Sitat fra: Tuxedo på søndag 07. juni 2015, klokken 22:00
Sitat fra: Dag A. på søndag 07. juni 2015, klokken 21:51
Men er det 80% som anbefales?  Og er dette i tilfelle noe offisielt eller er det noen som er kommet til dette på egen hånd?
Li-Ion batterier trives best rundt 50% plus-minus.  Man regner 20% - 80% som et trygt intervall å holde batteriet på til daglig.  90% utgjør neppe noen større slitasjefare det heller, men vanligvis har man vel ikke bruk for 90%  til dagligkjøring.

Satte idag streken hakket til venstre på slideren, slik at den ligger rett oppå 80% når man går ut av "slidervinduet". Bilen viste da 81% når den stoppet å lade og 312km typical uten range.

elbilertilalle

Fant akkurat ut at når cruise control er på hold så kan man også bare trekke bryteren til seg en gang får å traume :) slipper man å bruke foten

RaBalder

Sitat fra: elbilertilalle på fredag 12. juni 2015, klokken 15:22
Fant akkurat ut at når cruise control er på hold så kan man også bare trekke bryteren til seg en gang får å traume :) slipper man å bruke foten

Skjønner ikke hva "traume" er. Nysgjerrig.

Kan noen forklare?

satheesh.net

Sitat fra: RaBalder på fredag 12. juni 2015, klokken 21:01
Sitat fra: elbilertilalle på fredag 12. juni 2015, klokken 15:22
Fant akkurat ut at når cruise control er på hold så kan man også bare trekke bryteren til seg en gang får å traume :) slipper man å bruke foten

Skjønner ikke hva "traume" er. Nysgjerrig.

Kan noen forklare?

Hehe.. Dette lurte jeg også på. Tenkte kanskje det var noe råne-slæng', det har jeg nemlig ikke mye dybdekunnskaper om. ;)

elbilertilalle

Sitat fra: RaBalder på fredag 12. juni 2015, klokken 21:01
Sitat fra: elbilertilalle på fredag 12. juni 2015, klokken 15:22
Fant akkurat ut at når cruise control er på hold så kan man også bare trekke bryteren til seg en gang får å traume :) slipper man å bruke foten

Skjønner ikke hva "traume" er. Nysgjerrig.

Kan noen forklare?

Skulle skrive resume. :) damn autocorrection

cirys1

Har de endret noe på tiden, før så datt den ut av "hold" rimelig kjapt istad så stod jeg med den lenge sikkert 3-4 min uten at den krevde noe "action", et lite trykk på gassen når køen begynte og flytte seg..?

Cato76

I dag fikk jeg ny oppdatering. Akkurat ferdig å kjøre denne, og får opp versjon 2.4.249

Noen som vet hva som er nytt?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Dennis

Mest sannsynlig bare bug fixes.

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog

Står ikke noe på 249 der, så ingen som har oppdaget noe nytt enda.

mj

Tror dimming i nattmodus opp/ned til 50% er nytt. Har i  alle fall ikke lagt merke til dette før. Kun opp til 100% lysstyrke.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cra

På endring mellom natt/dag har de litt å gå på enda; jeg opplever at lysstyrken går til 100% et blaff før skjermen går i nattmodus. Mulig jeg har 100% styrke på nattmodusen og at dimminga endres før skjermbildet. Men det er et bittelite irritasjonsmoment/man kan skvette litt. Håper bare det aldri skjer like ved en fotoboks!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mj

Når du nevner det så lurer jeg på om ikke dette og var fikset. Er litt usikker, men har ikke lagt merke til ''blitzen'' i det siste. Men så er det jo og lyst lenge nå da.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Teslanewbie

Tipper at de nå har redusert effektkurven på P85D etter at front DU problemene har blitt oppdaget  ;D

Alle med P85D bør gjøre en aksellerasjonstest innen oppdateringen og etter oppdateringen...

Do not trust anyone :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Enda ikke noe DU problemer etter hva jeg har hørt eller sett. Har vært problemer med stikkakslinger foran på de produsert tidlig januar og tidligere.
Samt problemet med at de tidligere ikke har bra nok støydemping (manglet støydemping rundt DU).

Men enda ikke noe relatert til selve drive unit bare litt små rusk rundt.


Følger uansett nøye med for begynner det å bli støre problemer kvitter jeg meg med bilen fort.

Øyvind.h

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 09:54
I dag fikk jeg ny oppdatering. Akkurat ferdig å kjøre denne, og får opp versjon 2.4.249

Noen som vet hva som er nytt?
Jeg fikk en oppdatering tilsendt i dag. I beskrivelsen som kom opp etter installasjon stod det om tre forbedringer ift kart/navi og lading. Så ikke så veldig nøye på dem, men var noe nytt ift tidligere i hvert fall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA