Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Soala

Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

mwawe

Skjønner ingenting jeg....fikk for 3 gang melding om at ny software er tilgjengelig. Dette over en 2 ukers periode. Har ikke sett noen forskjell i bilen med nye funksjoner. Er det 6.2 for tredje gang eller er det en liten ny forbedring? Står og oppdaterer seg nå og tar som vanlig 1 time og 40 min.

Noen andre som har opplevd dette?

Mvh,
Kenneth

Baldrian

Sitat fra: mwawe på onsdag 22. april 2015, klokken 01:18
Skjønner ingenting jeg....fikk for 3 gang melding om at ny software er tilgjengelig. Dette over en 2 ukers periode. Har ikke sett noen forskjell i bilen med nye funksjoner. Er det 6.2 for tredje gang eller er det en liten ny forbedring? Står og oppdaterer seg nå og tar som vanlig 1 time og 40 min.

Noen andre som har opplevd dette?

Mvh,
Kenneth
Skjedde det samme for meg med 6.1.  Fikk denne tre ganger i løpet av to uker.  Det er nok bare mindre endringer og bug-fix, og ingen nye funksjoner, men det kan jo virke litt forvirrende.

RonnyØ

Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!

RonnyØ

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:22
Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!
Rettelse! Jeg hører den, men den fremstår som mindre støyende.

elbilertilalle

#350
Kjørte med adaptive cruise control på i kanskje 60km/h og nærmet meg stillestående kø. Jeg hadde ACC sat på avstand 7. På siste øyeblikke byttet en annen bil fil til min fil og da forventet jeg at bilen skulle begynne å bremse ned litt raskere. Men nei: virket som om bilen behold fokus på den bilen som sto stille i kø og byttet ikke fokus til den bilen som skiftet inn til filen min mellom meg og køen. Jeg bestemte meg for å ikke gjør noe enda og se når bilen endelig skulle bremse ned. Det ente med at både jeg og bilen self bestemte seg samtidlig for å nødbremse. Så da var nødbremsen testet og den virker. :-) Men ACC trenger kanskje litt mer tuning og skifte fokus raksere når andre biler kommer i mellom.

En annen ting jeg opplever stadig er at når jeg kjører i kø og holde kanskje en fart på 20-30km/h også kommer det motorsyklister i mellom, så kan bilen finne på å skifte fokus på motorsykkelen og begynner å akselerere selv når bilen forran meg fortsatt kjørte i samme hastighet som meg...

mr.rs4

@elbilertilalle
Tror du må få sjekket sensorene / kamera på Tesla verksted, mener jeg ikke har dette problemet.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Soala

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:58
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:22
Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!
Rettelse! Jeg hører den, men den fremstår som mindre støyende.

Ok skal finhøre når jeg skal hjem fra jobb. Er jo interessant om de har klart å raffinere dette via oppdatering, har jo pleid å være endel leven med parkbremsen, helt greit om den er blitt stillere. Har ikke funnet noe info på at de har gjort noe med bremsen, men tenker det kanskje er gjort for å løse issues med fastlåste bremseklosser?

joda

Sitat fra: joda på tirsdag 21. april 2015, klokken 23:10
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 21. april 2015, klokken 21:10
Var veldig få som fikk .168. Ikke hørt om noe nylig som har fått. Så sikkert stopp i utrullingen pga bugs

Tror ikke de har stoppet utrullingen nei, fikk nettopp beskjed om at ny SW var klar for installasjon på min bil...

Holder på å installere nå... (men kan jo selvsagt være en annen versjon en .168, men tviler på det.. får se om en liten stund når den er klar igjen..)
Hadde .155 fra tidligere update..

Da var det .168 (3 versjonen av R6.2) som ble installert på min bil i går kveld/natt.

Ny release note med info om at 0 - 100 km/t nå skal gå unna på 4,6 sek i forhold til tidligere 5,4 sek. :)
("Sport" knappen kom i forrige versjon .155, men var mangelfull på info i release note. I denne versjonen er denne infoen nå kommet på plass + infoen om ny 0-100 tid..)
TMS 85D

PCS

Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 09:08
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:58
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:22
Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!
Rettelse! Jeg hører den, men den fremstår som mindre støyende.

Ok skal finhøre når jeg skal hjem fra jobb. Er jo interessant om de har klart å raffinere dette via oppdatering, har jo pleid å være endel leven med parkbremsen, helt greit om den er blitt stillere. Har ikke funnet noe info på at de har gjort noe med bremsen, men tenker det kanskje er gjort for å løse issues med fastlåste bremseklosser?

Uten tvil en forbedring de har gjort på 6.2, oppdaget dette med en gang da første versjonen kom for noen uker siden. Likte dette meget godt!

BMW850

Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:58
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:22
Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!
Rettelse! Jeg hører den, men den fremstår som mindre støyende.

Har aldri hørt noen ting. Men så hører jeg dårlig. Hva er det dere hører egentlig?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Merker at navigasjonen er blitt vanskelig å ha med å gjøre i enkelte tilfeller. På E39 fra Kristiansund mot Trondheim er det flere adresser i byen eller bynære strøk som rett og slett får navigasjonen til å henge seg opp. Velg for eksempel Sirkus Shopping, Falkenborgveien 1 når man kjører på denne strekningen og den blir stående og tygge på "calculating route", eller "navigation system initializing". Ved å avbryte stopper det, sving for sving bildet på liten skjerm forsvinner for så å komme tilbake. Og det blir der helt til man kjører en reset, selv om det ikke er navigering på gang. Har prøvd dette et utall ganger, og det samme skjer hver gang.

Soala

Sitat fra: BMW850 på onsdag 22. april 2015, klokken 09:59
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:58
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:22
Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!
Rettelse! Jeg hører den, men den fremstår som mindre støyende.

Har aldri hørt noen ting. Men så hører jeg dårlig. Hva er det dere hører egentlig?

Stemmer, hører den når jeg har døren åpen. Men lyden er vesentlig svakere. Kan det være motoren/aktuatoren som går ved lavere turtall og dermed genererer lavere/ mer lavfrekvent lyd? Det er altså lyden av parkeringsbremsen som går på vi snakker om her.

RonnyØ

Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 21:45
Sitat fra: BMW850 på onsdag 22. april 2015, klokken 09:59
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:58
Sitat fra: RonnyØ på onsdag 22. april 2015, klokken 06:22
Sitat fra: Soala på onsdag 22. april 2015, klokken 00:05
Hører ikke lenger at parkeringsbremsen går på når jeg setter bilen i park. Er det gjort noen endringer her ifm 6.2 eller har min sluttet å virke? Bør jeg i så fall være bekymret for at bilen står et annet sted enn der jeg parkerer den når jeg skal hente den?

Når du sier det, jeg hører ikke min lenger heller! Men mener jeg hørte den når jeg åpna døra?? Sjekke etterpå!
Rettelse! Jeg hører den, men den fremstår som mindre støyende.

Har aldri hørt noen ting. Men så hører jeg dårlig. Hva er det dere hører egentlig?

Stemmer, hører den når jeg har døren åpen. Men lyden er vesentlig svakere. Kan det være motoren/aktuatoren som går ved lavere turtall og dermed genererer lavere/ mer lavfrekvent lyd? Det er altså lyden av parkeringsbremsen som går på vi snakker om her.
En annen ting jeg la merke til i dag, er at dørhåndtakene ikke går ut når man trykker på P lenger. Det er bra! Og når det gjelder parkbremsen, så går nok den ikke på så hardt lenger.

Muffinman

Mener at mine fortsatt går ut når jeg trykker park? Men skal sjekke nøyere i morgen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA