Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Twowheels

hmm.. ingen Navi til nærmeste lader for oss uten Tech pakke i 6.2.  ... kun en liste som viser avstand til nærmeste lader samtidig som de kommer opp på kartet. Ganske ok egentlig.  Aner dog ikke hva som skjer hvis det begynner å bli tomt på batteriet. S85 levert August 2014
_________

Cobos

Jeg fikk også 6.2 igår og oppdaget at navien oppførte seg rart. Den mente bilen var rundt 50m til høyre eller venstre for der jeg var som gjorde at den til stadighet skulle dytte meg tilbake på motorveien jeg kjørte på siden den trodde jeg var på en vei ved siden av eller under osv.
En reboot av den store skjermen ser ut til å ha løst det for meg, som hint til andre som sliter med det samme.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Hyperstress

Sitat fra: Cobos på lørdag 18. april 2015, klokken 22:33
Jeg fikk også 6.2 igår og oppdaget at navien oppførte seg rart. Den mente bilen var rundt 50m til høyre eller venstre for der jeg var som gjorde at den til stadighet skulle dytte meg tilbake på motorveien jeg kjørte på siden den trodde jeg var på en vei ved siden av eller under osv.
En reboot av den store skjermen ser ut til å ha løst det for meg, som hint til andre som sliter med det samme.

Cobos

Har opplevd dette flere ganger etter oppdateringer. Pleier gå seg til etter hvert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RonnyØ

Da har jeg prøvd 0-100 med Racelogic og 90ish batteri. Beste draget jeg fikk var 0-100km/t på 4,3. Bittelitt hjulslipp/ESP, men ikke mye. 8-9 grader og lunk på det meste. P85+ med originaldekk. (265 Michelin)

Veldig mange drag på 4,4 og 4,5. Har ikke hentet ut data elektronisk, tok bare bilde av displayet. Ellers dro den 0,75G også

P85D

#304
Fikk ny oppgradering i dag. Det står nå at aks er bedret fra 3,4 til 3,3 sekunder fra 0-100. Har oppgradert men ikke testet aks enda. Adaptive Cruise control blir bedre og bedre, nå synes jeg den virker veldig bra!

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

P85D

Har fått kjørt litt med nyeste oppdateringen av 6.2 og jeg må si jeg synes bilen føles om mulig enda sprekere. Spesielt over 60 virker det som kan får ett ekstra skyv om man klamper inn potmeteret under høyrefoten.

Med nye bridgestone sommerdekk og litt støvete asfalt sliter man litt med feste i aks. Jeg opplevde stadig vekk at traction control slår inn ved litt aggressiv gassing.

Fikk litt følelsen av å kjøre ny bil på svingete vei til jobben i dag, bilen føles såpass mye sprekere. Spesielt skyvet ut av svingene..

Utrolig moro med en bil som bare blir bedre og bedre, selv om den i utgangspunktet også var knakande god!
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Dennis

Hvilken versjon er det på den siste du har fått?

Noen flere som har fått den?

drinden

Fikk 6.2 i går. Jeg har en S85 fra mars-14.

tjomswrx

#308
Sitat fra: Twowheels på lørdag 18. april 2015, klokken 21:38
hmm.. ingen Navi til nærmeste lader for oss uten Tech pakke i 6.2.  ... kun en liste som viser avstand til nærmeste lader samtidig som de kommer opp på kartet. Ganske ok egentlig.  Aner dog ikke hva som skjer hvis det begynner å bli tomt på batteriet. S85 levert August 2014

Har også s85 fra aug14. Har klart meg veldig fint uten navi så langt, men hadde en liten drøm om at Elon gav enkelte av oss dette med 6.2 etter all haussing av "slutten på rekkeviddeangst";). Har nemlig lest på amerikansk forum at vi som har lydpakken (uten tech), har samme MCU (prosessor/hardware?) som de med tech.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44527-Firmware-6-2-Navigation-for-non-tech-package/page12

Det er altså bare manglende software som hindrer oss fra å få navi. Har forhørt meg med Tesla Norge, men de kunne ikke bekrefte dette eller gi noe pristilbud på en slik softwareoppgradering.
S85

Muffinman

Har vært plaget med at ladingen stiller seg tilbake til 16A på 25A punkter ved start/stopp fra app, scheduled charging eller kortvarig strømutfall (UMC/blåklump). Hadde derfor stort håp om at feilen skulle være rettet i 6.2. Men nei da. Nå skrur ladingen seg opp til 32A og sprenger sikringen istedet. Hvor vanskelig skal det egentlig være å få dette til å virke?

Twowheels

Sitat fra: tjomswrx på mandag 20. april 2015, klokken 13:36
Sitat fra: Twowheels på lørdag 18. april 2015, klokken 21:38
hmm.. ingen Navi til nærmeste lader for oss uten Tech pakke i 6.2.  ... kun en liste som viser avstand til nærmeste lader samtidig som de kommer opp på kartet. Ganske ok egentlig.  Aner dog ikke hva som skjer hvis det begynner å bli tomt på batteriet. S85 levert August 2014

Har også s85 fra aug14. Har klart meg veldig fint uten navi så langt, men hadde en liten drøm om at Elon gav enkelte av oss dette med 6.2 etter all haussing av "slutten på rekkeviddeangst";). Har nemlig lest på amerikansk forum at vi som har lydpakken (uten tech), har samme MCU (prosessor/hardware?) som de med tech.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44527-Firmware-6-2-Navigation-for-non-tech-package/page12

Det er altså bare manglende software som hindrer oss fra å få navi. Har forhørt meg med Tesla Norge, men de kunne ikke bekrefte dette eller gi noe pristilbud på en slik softwareoppgradering.

kan jo være dette bare er rykter. En eller annen selger som har sagt/skrevet ett eller annet.

Eneste forskjellen jeg ser på min som kan gi meg mindre rekkevidde-angst er en liste over ladere jeg har vært innom og superchargere. Og hvor langt det er til disse.  Helt greit men jeg vet jo godt hvor jeg har ladet selv og hvor Supercharger'ene er. Sånn sett hjelper det ikke mye på rekkevidde-angsten som Musk sa skulle fjernes for hele S flåten.
_________

JørundG

Tesla etterinstallerer nå Navigasjon på biler uten tech men med lydpakke for ca 7000NoKr (1000dollar).

Jeg har fått slikt tilbud selv og jeg kjenner til personer som har fått dette etterinstalert for 6800,-. Etterinstaleringen fungerer.

Selv valgte jeg å avvente etterinstalasjon, kanskje vil jeg føle at det blir behov på ett senere tidspunkt.


I best: Mod Y Performace, Mod X og Cybertruck
2017-2020 X100D
2013-2017 SP85 (en periode verdens nordligste Tesla eier)

Twowheels

Sitat fra: JørundG på mandag 20. april 2015, klokken 15:34
Tesla etterinstallerer nå Navigasjon på biler uten tech men med lydpakke for ca 7000NoKr (1000dollar).

Jeg har fått slikt tilbud selv og jeg kjenner til personer som har fått dette etterinstalert for 6800,-. Etterinstaleringen fungerer.

Selv valgte jeg å avvente etterinstalasjon, kanskje vil jeg føle at det blir behov på ett senere tidspunkt.

takk for info. software eller hardware oppdatering ?
_________

JørundG

I best: Mod Y Performace, Mod X og Cybertruck
2017-2020 X100D
2013-2017 SP85 (en periode verdens nordligste Tesla eier)

krister461

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. april 2015, klokken 15:06
Har vært plaget med at ladingen stiller seg tilbake til 16A på 25A punkter ved start/stopp fra app, scheduled charging eller kortvarig strømutfall (UMC/blåklump). Hadde derfor stort håp om at feilen skulle være rettet i 6.2. Men nei da. Nå skrur ladingen seg opp til 32A og sprenger sikringen istedet. Hvor vanskelig skal det egentlig være å få dette til å virke?
Er GPS-en din i vater? Har ved et par anledninger opplevd at bilen lader ved 32A der den tidligere har brukt 15A. Dette har vært fordi GPS-en ikke helt hang med og bilen trodde den var et annet sted. GPS-en har kommet seg på plass igjen etter litt hvile (restart hjalp lite).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA