Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

P85D

Har 6.2, kom ny Software oppgradering nå, men kan ikke kjøre den før i natt.
Noen som vet hva den er?
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

ksandal

spennende :-)  kanskje autoparkering? lukeparkering? tlf bugfiks?  Mer power? :-)  :o
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

lurium

#197
2.4.124 til 2.4.153. Lukter bugfixes ja.

(rettet til riktig ver nr)

joda

Fikk den jeg også nå, spennende! :-)

Måtte rett ut å sette den i gang, så er den klar til hjemturen etter jobb :-)
TMS 85D

Dennis

Håper på mer power og toppfart på 250 :D

AndreS

I3 i bestilling

Thor2014



Til noens store glede. Jeg kommer nok aldri til å få bruk for det.

lurium

Så da gir 2.4.153 oss 250km/t og sikkert litt bugfikser :)

AndreS

teksten om mer power som sto under asterix i designstudioet er borte. betyr det at denne kommer med nå kanskje. Jeg ser i tillegg at de har tatt vekk 0.1 sek på 0-100 i design studioet i forhold til når jeg kjøpte
I3 i bestilling

B_Tesla

Sitat fra: stiberger på fredag 10. april 2015, klokken 11:31
Hadde samme erfaringer som deg med 6.2 i påska, ved kjøring fra Haugesund til Tromsø. Ved enkelte stop måtte endelig destinasjon legges til på nytt. Mellom Aurland og Dombås ville den ikke ta oss over Valdresfløya. Mulig navigasjonen tolket veien som stengt, ettersom det lå ute en trafikkmelding på den, men den var bare nattestengt. Selv når vi var midt oppe på fjellet, ville den ha oss til å snu og kjøre rundt. Først når vi begynte å nærme oss E6 skjønte den veien til Dombås.

Hadde også en del issues med at den ikke tok hensyn til enveiskjøringer i Haugesund, og mellom Bryne og Stavanger ville den rute oss gjennom en kirkegård i Bryne. Virket nesten som om den hentet ruter for fotgjengere og syklister...  :P

For meg var det andre veien. Ville ha meg over noe jeg er ganske sikker på er vinterstengt. Vel - kanskje den var åpen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

moso

Release notes for S85D har ikke teksten om 250. Nåvel. Rask test av ruteplanlegger tilsier at de har ryddet opp litt. Oslo - Ringebufjellet med 70% ved start trenger nå 5 minutter lading på Lillehammer. I forrige versjon var det 40 min som jo ikke ga mening.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Dennis

Tror 85D fikk mulighet for 250 tidligere. Bare P85D som har vært litt lengre på vent.

moso

Ok - har ikke vært i nærheten av å teste :-)
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

auduny

Installert nå. 6.2 på nytt. Ny build ja. Men er det ikke litt rart at de ikke upper versjonsnummeret ? 6.3 eller 6.2.1?

Bare å uppe builds er jo litt sånn betaverden :-)


cra

Sitat fra: auduny på fredag 10. april 2015, klokken 15:03
Installert nå. 6.2 på nytt. Ny build ja. Men er det ikke litt rart at de ikke upper versjonsnummeret ? 6.3 eller 6.2.1?

Tja. Build-nummeret er jo det tekniske versjonsnummeret, mens "offisielle" versjonsnummere gjerne tilfører nye features, endringer etc. Koden som ligger bak kan jo fint være endret/optimalisert/bugfikset uten at brukeren merker noe som helst til det. Og med litt ulik hardware i bilene etterhvert ser jeg for meg at det kan bli flere slike "optimaliseringer" å laste ned uten at det nødvendigvis er noen merkbare forskjeller.

Eller sagt på en annen måte:

Versjonsnummer = det selgeren snakker om/features
Build-nummer = det ingeniørene forholder seg til/versjon av koden.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA