Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

felix

Har du rattutslag så akselerer ikke bilen før du har tatt rattet til "rett fram". Veldig grei funksjon, brukes hver dag.

Thor2014

Sitat fra: felix på onsdag 01. april 2015, klokken 16:53
Har du rattutslag så akselerer ikke bilen før du har tatt rattet til "rett fram". Veldig grei funksjon, brukes hver dag.
Det gjør den nå også, men bilen bremser ikke ned nok når bilen foran gjør det.
Bilen får da for stor fart inn i rundkjøringen og dersom man skrur ACC av da tar det litt tid før regen slår fullt inn så man må bremse i tillegg.
Den gamle ACC bremset ned bak bilen inn i rundkjøringen og selv om den mister bilen foran gjør den ikke det før man svinger og da akselerer ikke bilen.

Knut Erling Øen

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 01. april 2015, klokken 17:48
Sitat fra: felix på onsdag 01. april 2015, klokken 16:53
Har du rattutslag så akselerer ikke bilen før du har tatt rattet til "rett fram". Veldig grei funksjon, brukes hver dag.
Det gjør den nå også, men bilen bremser ikke ned nok når bilen foran gjør det.
Bilen får da for stor fart inn i rundkjøringen og dersom man skrur ACC av da tar det litt tid før regen slår fullt inn så man må bremse i tillegg.
Den gamle ACC bremset ned bak bilen inn i rundkjøringen og selv om den mister bilen foran gjør den ikke det før man svinger og da akselerer ikke bilen.
Dette skjønner jeg ikke kjørte gjennom flere rundkjøringer med cc idag bilen bremset ned og fulgte på ut av rundkjøringene. Tror også den holder litt lenger avstand med 6.2. Fungerer perfekt :) Gleder meg til full autopilot!
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

cirys1

Sitat fra: Knut Erling Øen på onsdag 01. april 2015, klokken 18:57
Dette skjønner jeg ikke kjørte gjennom flere rundkjøringer med cc idag bilen bremset ned og fulgte på ut av rundkjøringene. Tror også den holder litt lenger avstand med 6.2. Fungerer perfekt :) Gleder meg til full autopilot!
Jeg er enig med deg, jeg skjønte ikke hvorfor ikke bilen ga full spiker i den første rundkjøringen, det hadde tydeligvis noe med rattutslag og gjøre (for jeg forberedt, men måtte prøve)   8)
Angående avstand så har jeg den i 5 og syns det er helt komfortabelt i 80 sonen, det eneste minus med TACC er at man begynner og legge merke til hvor ujevnt ALLE andre kjører. (57-76 i 70sonen?)
Jeg har heller aldri opplevd at den hopper ut som det er en egen tråd om, 6.2 har ikke "gitt meg noe ennå" men kommer til og være til stor hjelp når jeg skal på langtur..  :)

MrGekko

Hentet bil i går ettermiddag. Oppdatering dukket opp på kvelden

Johnny

Sitat fra: Øggen på onsdag 01. april 2015, klokken 10:32
Litt OT, men må jo bare spørre. Regner med at dere som har fått 6.2 alle har NYE biler, og vi med "gamle rønner" må vente en stund. Eller?

Vi får være glade så lenge oppdateringene faktisk har noe å si for oss med "gamle rønner . Er redd for at dagen kommer da det bare gjelder alle "duppedingsene" de nye bilene har!
TMS og eGolf.

cirys1

Sitat fra: Johnny på onsdag 01. april 2015, klokken 20:06
Vi får være glade så lenge oppdateringene faktisk har noe å si for oss med "gamle rønner . Er redd for at dagen kommer da det bare gjelder alle "duppedingsene" de nye bilene har!

Det aller største med denne oppdateringen var nav basert, så det får alle glede av. 
Dere pionerer får kanskje glede av og kurere rekkeviddeangsten.. lol  :) Eller har dere det innarbeidet...(?)

Dag A.

Da kom 6.2 på plass her også.
Tok aldri sjansen på å starte oppdateringen på ferjen til Danmark, kunne jo gitt mange bonus poeng til "elbil- hatere" dersom jeg ble stående der med en bil som blinker og ikke vil starte.

Så til mine erfaringer på 6.2.

TACC føler jeg holder noe større avstand i høyere hastigheter, 80+ (strengt tatt der man trenger det).

Blindsonevarsling, både på høyre og venstre siden virker som en drøm på flerfeltsveier, om enn noe uvant.

At kartene har fått noen forbedring vet jeg ikke, men navigasjonen klarte å sende meg en rute til en destinasjon, for å finne en helt annen rute på returen  :o
Returen gikk gjennom en bondes åker, det var asfaltert, men makan til "off road".
Vet ikke helt hva navigasjonen gjorde der.

Så til den store "rekkeviddeangstfjerneren".

Satt ute å lekte litt med forskjellige ting da jeg prøvde for gøy å se hvor mye lading som skulle til for å komme hjem fra Legoland til Kristiansand.

25min lading i Randers før 50min !! lading i Hjørring, 3 mil fra ferjekaien i Hirtshals :o

Prøvde da å legge inn ferjekajen i Hirtshals som destinasjon og da ble det kun med 10min i Randers.

Det er tydelig at "Range Assurance" ikke helt klarer å få med seg at det ikke er batteriene på Teslaen som skal drive ferjen over til Kristiansand og at biler faktisk står stille ombord på ferjen.

Skal bli spennende å se når vi legger ut på returen om hvordan denne funksjonen virker i praksis.

Av en eller annen grunn får jeg ikke lagt ved bildene jeg tok av "trip planneren" på de to eksemplene.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

satheesh.net

Hmm... Hva skjedde med side 9?







© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA