Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Thor2014

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 31. mars 2015, klokken 17:52
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 16:52
Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 31. mars 2015, klokken 15:58
Da installeres det her også. Kom for 2-3 timer siden eller noe. Er langt til fjells, så ok dekkning må bilen ha. Gleder meg som en unge til turen hjem (sier ikke det så høyt til kona). Ser veldig frem til det at bilen gir indikasjon på hvor lenge jeg må lade på en ok måte.

Vel, jeg er 25 mil hjemmefra og bilen har 200km nå.
Det er under 5 mil til Gol og bilen mener jeg bør stå der i 40 minutter før jeg drar videre...
Er Gol på vei hjem? 40 minutter for å lade 50km er jo bare tull og tøys.
Kona ankom Supercharger i Karlstad nå nettopp. Brukte 10 min på å lade fra 100-180tkm. Etter 20 min var hun på nærmere 240tkm.
Lader nå på Gol.
10 mins to continue on your trip...
Det vil si at det den først sa til meg stemmer ikke helt.
Den ville ikke jeg skulle stoppe på Lier, men det er mulig den ombestemmer seg :)

P85D

Oppdatering 6.2 på vei inn i P85D nå.. På parkeringen ved hytta uten lading.
Det er skikkelig kult med en bil som med software oppdateringer blir bedre og bedre!  :o
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Steve

Da er update 6.2 motatt og innstallert.
Har ikke testet så mye navigering enda, men jeg kan melde om at det er vesentlig forbedringer på kvaliteten på lydanlegget for oss som ikke har lydpakke.
Leste at 6.2 skulle innholde ny codec til anlegget, og det høres ut til å være en god løsning. Selv om det faktisk virket som om maks lydnivå virket svakere enn tidligere. Men det er helt greit med en vesentlig kvalitetsøkning på lyden.

TRM

Sitat fra: Steve på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:33
Da er update 6.2 motatt og innstallert.
Har ikke testet så mye navigering enda, men jeg kan melde om at det er vesentlig forbedringer på kvaliteten på lydanlegget for oss som ikke har lydpakke.
Leste at 6.2 skulle innholde ny codec til anlegget, og det høres ut til å være en god løsning. Selv om det faktisk virket som om maks lydnivå virket svakere enn tidligere. Men det er helt greit med en vesentlig kvalitetsøkning på lyden.
På hvilken måte opplever du kvalitetsøkningen? Oppløsning, diskant, mellomtone, bass?

Jeg er svært kresen på lyd, og synes standardanlegget er veldig bra, men opplever at det kan være kvalitetsforskjeller mellom kildene. Gode innspillinger i FLAC er alltid bra, mens radio og Rdio kan variere fra greit til ikke fullt så greit...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Øggen

Litt OT, men må jo bare spørre. Regner med at dere som har fått 6.2 alle har NYE biler, og vi med "gamle rønner" må vente en stund. Eller?

cra

Sitat fra: Steve på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:33
Leste at 6.2 skulle innholde ny codec til anlegget, og det høres ut til å være en god løsning. Selv om det faktisk virket som om maks lydnivå virket svakere enn tidligere. Men det er helt greit med en vesentlig kvalitetsøkning på lyden.

Tipper det kan være så enkelt som at renere lyd kan oppleves "svakere" fordi den ikke er slitsom. Rufsete lyd blir slitsom for ørene på en annen måte. Har selv opplevd dette (ikke i Teslaen enda).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cirys1

Sitat fra: Øggen på onsdag 01. april 2015, klokken 10:32
Litt OT, men må jo bare spørre. Regner med at dere som har fått 6.2 alle har NYE biler, og vi med "gamle rønner" må vente en stund. Eller?
Litt rart, han teknikeren jeg snakket med hos Tesla mente de "gamle" bilene skulle få det først.
Jeg koblet meg på wifi på mandag (om dette har noe og si aner jeg ikke) men på tirsdags morgen lå den klar, jeg har ikke helt ny bil..  :)

Bjørn Tore Vibeto

Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 11:33
Sitat fra: Øggen på onsdag 01. april 2015, klokken 10:32
Litt OT, men må jo bare spørre. Regner med at dere som har fått 6.2 alle har NYE biler, og vi med "gamle rønner" må vente en stund. Eller?
Litt rart, han teknikeren jeg snakket med hos Tesla mente de "gamle" bilene skulle få det først.
Jeg koblet meg på wifi på mandag (om dette har noe og si aner jeg ikke) men på tirsdags morgen lå den klar, jeg har ikke helt ny bil..  :)

Jeg fikk oppdateringen 31/3-15, og min bil er 4 uker gammel. Så det er ikke hold i påstandene til tekniker, om gammel først. Det er heller ikke hold i påstandene om at biler på wifi, får først. Min står kun på 3G.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

eDooku

Grr, den tilfeldige utrullingen er irriterende. Jeg vil ha en "Check for updates"-knapp på Tesla-infosiden! Utenom det må bilen gjerne sjekke etter oppdateringer automatisk, men også når jeg vil!


Grrr...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

krister461

Det er vel like mye logikk i rekkefølgen denne gangen som tidligere. Dvs. det er tilfeldig hvem som får tidlig og hvem som får seint...

satheesh.net

Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 01. april 2015, klokken 12:49
Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 11:33
Sitat fra: Øggen på onsdag 01. april 2015, klokken 10:32
Litt OT, men må jo bare spørre. Regner med at dere som har fått 6.2 alle har NYE biler, og vi med "gamle rønner" må vente en stund. Eller?
Litt rart, han teknikeren jeg snakket med hos Tesla mente de "gamle" bilene skulle få det først.
Jeg koblet meg på wifi på mandag (om dette har noe og si aner jeg ikke) men på tirsdags morgen lå den klar, jeg har ikke helt ny bil..  :)

Jeg fikk oppdateringen 31/3-15, og min bil er 4 uker gammel. Så det er ikke hold i påstandene til tekniker, om gammel først. Det er heller ikke hold i påstandene om at biler på wifi, får først. Min står kun på 3G.

Det er veldig (!) tilfeldig når og hvordan disse oppdateringene blir rullet ut. Skjønner det blir mye spekulasjoner, men sannheten er altså random. ;)

cra

Å lete etter mønster blir sikkert som i programmet til Petter Schjerven, der kjendiser skulle komme seg ut av et rom ved å "fikle med ting". De kunne skru av og på diverse lysbrytere, flytte på puslespillbrikker og ymse annet. Gjorde de ting "riktig" gikk porten i enden opp et lite hakk, gjorde de "feil" gikk porten ned igjen. Når de kom ut klaget de over at det var vanskelig å finne riktig mønster for å åpne porten, men det gikk da til slutt. Da kunn Schjerven forklare at det eneste som fikk porten til å gå opp var som han (Schjerven) som satt på utsiden og trillet terning slo en sekser. Fikk han ener gikk porten ned.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

B_Tesla

Det med wifi er jo ca sant. Dersom du har rask forbindelse får du det raskere nå den først sendes til deg.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Thor2014

Jeg vil ha den gamle ACC tilbake.
Den nye er ubehagelig både i rundkjøringer og hårnålsvinger.
ACC før 6.2 hadde mye bedre med fartsavpassing.

Krishell

Hvordan kan en eldre acc være bedre i rundkjøring og hårnål svinger?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA