Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Teslavest

Oppdaget etter oppdatering en detalj; ved skiltgjennkjenning der f.eks et "40" skilt henger sammen med et underskrift "om 200m" greier bilen å fange opp dette, og opplyser ikke om ny fartsgrense før man passerer skiltet uten undertekst. Har dette vært hele tiden, eller bare etter siste oppdatering? Ganske utrolig at dette funker så bra.
P85D.  Mod X reservert

DaTwister

Det har jeg hatt lenge har jeg merket tidligere.

jog

Det jeg synes er fantastisk er at den leser skilt som er tatt bort og.  Kjørte forbi Minnesund og fartsgrensen var 110 men den viste 50 som var der før.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Guybrush

Sitat fra: jog på søndag 23. august 2015, klokken 09:26
Det jeg synes er fantastisk er at den leser skilt som er tatt bort og.  Kjørte forbi Minnesund og fartsgrensen var 110 men den viste 50 som var der før.

Viser den ikke da 50 i grått?

Trustno1

Samme problem i området der jeg bor. For noen måneder siden var det veiarbeid og fartsgrensa var satt ned til 40/50. Bilen viser fortsatt dette i området selv om skiltene er tatt vekk og det er 80grense på strekningen

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

elbilertilalle

En annen ting jeg la merke til er at resume på cruis control er borte. Når man kjører i en hastighet høyere enn det som er innstilt (men CC er slått av) så setter cruise controllen seg på den hastigheten du kjører nå når man dra skapen til seg - isetden for på den hastighet som var innstilt før.

Teslanewbie

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 26. august 2015, klokken 07:08
Gjennomgang av autopilot funksjoner i 6.2
http://www.teslarati.com/first-experience-tesla-autopilot-features/


Litt annerledes enn det som ble presentert av Musk i oktober . Da var det ikke måte på hva bilen var kapabel til . Den skulle kjøre ut selv fra garasjen og vente fremfor inngangen . Etc etc ..  alle var i halleluja stemning og Elon var Messias .. nå bunner det ut i at det meste er tull og fjas ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hodetelefoner

Spørs om du dytter spaken opp eller drar den til deg. Elsker hvor mye bedre den har blitt i det siste

OleJA

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 26. august 2015, klokken 08:13
Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 26. august 2015, klokken 07:08
Gjennomgang av autopilot funksjoner i 6.2
http://www.teslarati.com/first-experience-tesla-autopilot-features/


Litt annerledes enn det som ble presentert av Musk i oktober . Da var det ikke måte på hva bilen var kapabel til . Den skulle kjøre ut selv fra garasjen og vente fremfor inngangen . Etc etc ..  alle var i halleluja stemning og Elon var Messias .. nå bunner det ut i at det meste er tull og fjas ...
Firmware 6.2 har aldri vært annonsert med autopilot. Den har endel 'assist' systemer, men dette må ikke forveksles med autopilot som kommer først i Firmware 7.x.

mogu

Sitat fra: OleJA på onsdag 26. august 2015, klokken 09:09
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 26. august 2015, klokken 08:13
Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 26. august 2015, klokken 07:08
Gjennomgang av autopilot funksjoner i 6.2
http://www.teslarati.com/first-experience-tesla-autopilot-features/


Litt annerledes enn det som ble presentert av Musk i oktober . Da var det ikke måte på hva bilen var kapabel til . Den skulle kjøre ut selv fra garasjen og vente fremfor inngangen . Etc etc ..  alle var i halleluja stemning og Elon var Messias .. nå bunner det ut i at det meste er tull og fjas ...
Firmware 6.2 har aldri vært annonsert med autopilot. Den har endel 'assist' systemer, men dette må ikke forveksles med autopilot som kommer først i Firmware 7.x.

Enig med OleJA her. Du er feilinformert, eller du trekker feil slutninger av det du har hørt. Når du også slenger ut slike bemerkninger er du med på å skape en holdning som det er mye av på forumet her, nemlig at tesla lover og lover, men aldri leverer. Faktum nå er at tesla er på vei til å holde det de har lovet, men de har blitt forsinket. Og ja, jeg kan helt fint være enig med deg i at det ikke er første gangen :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cairnz

Sånn bortsett fra at Firmware er 2.x-versjonen, mens Software er versjon 6.2, og den som kommer i versjon 7.x nå.

</rant>
Elbilist

Joachim@sancon.no

#777
Fikk akkurat melding om ny firmware som jeg startet nå. Har nå 2.5.36. Kan ikke lese at noen har noe høyere?   

Blir spennendes å se hva som kommer. Sikkert bare en bugfix, men kribler litt allikevel..

Har 85D med autopilot.

mogu

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 31. august 2015, klokken 21:02
Fikk akkurat melding om ny firmware som jeg startet nå. Har nå 2.5.36. Kan ikke lese at noen har noe høyere?   

Blir spennendes å se hva som kommer. Sikkert bare en bugfix, men kribler litt allikevel..

Har 85D med autopilot.

Det er mest sannsynlig 2.5.46, som skal fjerne de vibrasjonene som har blitt introdusert på D-modellene i lav hastighet i .36

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Joachim@sancon.no


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA