Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Sitat fra: Muffinman på fredag 24. april 2015, klokken 20:32
Nå har jeg testet, og dørhåndtakene går ut når bilen settes i park slik de alltid har gjort på min bil. Når jeg parkerer i fergekø, og videre når jeg parkerer inne på ferga. Kan ikke se at noe er endret med 6.2 på det området egentlig.

Det eneste nye i 6.2 er at håndtakene går ut hver gang du trykker på P. Ingenting annet er endret (har riktignok ikke fått .168 enda).

Vanligvis så går jo håndtakene ut, men så går de inn igjen etter noen minutter. Nå kan du enkelt få håndtakene ut igjen ved å trykke på P en gang til. Veldig praktisk når du venter på pasasjerer, spesielt folk som ikke vet at du må trykke på håndtaket for å få det til å gå ut.

Tuxedo

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 25. april 2015, klokken 19:30
Det eneste nye i 6.2 er at håndtakene går ut hver gang du trykker på P. Ingenting annet er endret (har riktignok ikke fått .168 enda).
Som nylig beskrevet i tråden her, hvis du slår av Drive-away door lock, så går ikke håndtakene ut første gang du trykker P.  Dette gjelder fra versjon .155.  Så går de ut fra andre gang du trykker osv.

AndreS

Stått i kø på rødt og to ganger opplevd at folk har tatt i dørhåndtaket på bilen min. Ene gangen på høylys dag.
I3 i bestilling

Car-El

Har ennå 6.1. Dørhantak kommer ut med engang man setter bilen i Park. Skulle ønske at bilen forble låst. Og for å låse opp måtte trykke og holde "P" inne i 2-3 sekunder eller trykke to ganger.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fonberg

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 25. april 2015, klokken 19:37
Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 25. april 2015, klokken 19:30
Det eneste nye i 6.2 er at håndtakene går ut hver gang du trykker på P. Ingenting annet er endret (har riktignok ikke fått .168 enda).
Som nylig beskrevet i tråden her, hvis du slår av Drive-away door lock, så går ikke håndtakene ut første gang du trykker P.  Dette gjelder fra versjon .155.  Så går de ut fra andre gang du trykker osv.

Takk for tipset. Skru av Drive-away door lock gjorde susen på min bil også. Fint å endelig kunne sette bilen i park uten at dørhendlene går ut.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Jepp, funket det der. Men klarer ikke helt se logikken i hvorfor det er slik. Kunne godt tenkt meg at bilen låste seg automatisk når jeg kjører samtidig om håndtakene ikke spretter ut når bilen settes i park.

Amoss

Sitat fra: Muffinman på søndag 26. april 2015, klokken 10:09
Jepp, funket det der. Men klarer ikke helt se logikken i hvorfor det er slik. Kunne godt tenkt meg at bilen låste seg automatisk når jeg kjører samtidig om håndtakene ikke spretter ut når bilen settes i park.

Som jeg skrev over så virker denne oppførselen som en bug som burde rapporteres inn til Tesla.
Model S 85D

Tuxedo

#412
Nå oppdaget jeg nok en snodig variant.  Hvis drive-away door lock er av, men man låser bilen fra skjermen ved start av kjøring, så fungerer P-knappen som forventet - første trykk åpner ikke håndtakene og bilen forblir låst.

Dette kan da være en måte å løse det på hvis man kjører i tvilsomme områder, inntil de får fikset denne bug'en.

K-billy

Forstår heller ikke hvorfor håndtakene går ut når noen åpner ei dør fra innsida. Det er rimelig sjelden at noen skal inn i bilen, samtidig med at noen går ut.

mj

Øhh, enkelt. man går ut den ene døren for så å ta ut ungene bak. Eller gå ut for åpne døren for svigermor  :D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Thor2014

Da hadde det vært bedre med to trykk på Park for at alle skal gå ut.
Åpner du døra uten det står de inne.

krl

Det er en fordel å ha håndtaket ute når du skal lukke døren... Så de bør gå ut når døren åpnes fra innsiden.

Muffinman

#417
Gjort en ny test med 25A lading med UMC og blått adapter. Denne gangen lot jeg bilen lade seg ferdig til 75% på 25A, og startet deretter forvarming. Da trakk den 32A fra veggen i følge Visible Tesla. Med andre ord, det er sannsynlig at de samme kondisjonene som tidligere trigget tilbakestilling til 16A lading, i 6.2 trigger oppjustering til 32A.

Tor med Leifen

Sitat fra: Muffinman på mandag 27. april 2015, klokken 14:11
Gjort en ny test med 25A lading med UMC og blått adapter. Denne gangen lot jeg bilen lade seg ferdig til 75% på 25A, og startet deretter forvarming. Da trakk den 32A fra veggen i følge Visible Tesla. Med andre ord, det er sannsynlig at de samme kondisjonene som tidligere trigget tilbakestilling til 16A lading, i 6.2 trigger oppjustering til 32A.
Vil det si at den trekker 32A selv om du har satt 25A som ladestrøm, når forvarming slås på? Sjekket vår bil nå, den trekker ikke mer strøm en valgt ladestrøm når forvarming kommer på. Prøvde med 5, 10 og 13 ampere.

Muffinman

#419
Det stemmer. Og den spretter også opp når lading startes fra app, eller ved scheduled charging. Og om det oppfører seg likt som når ladingen spratt ned vil den også hoppe opp på 32A hvis strømmen er borte et kort øyeblikk. Muligheter for å våkne til uladet bil her altså, spesielt lite kjekt om man er på hotell og skal langt videre neste dag...

En til som opplever dette. Hos ham skjer det ikke når ladestrømmen er satt til 20A eller lavere. Det skal jeg også teste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA