Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Musikkbibliotek i Teslaen

Startet av Sveinung1954, lørdag 28. februar 2015, klokken 16:09

« forrige - neste »

K-billy

Sitat fra: SKH på lørdag 28. februar 2015, klokken 16:09
Prøvde allikvel i dag, og etter noen timer med "loading library" viser det seg at dette fungerer aldeles utmerket. Så nå kjører jeg rundt med hele biblioteket tilgjengelig. Teslaen er nå min favorittplass til å lytte til musikk. Kanon lyd i anlegget, kan spille så høyt jeg vil, og hele biblioteket tilgjengelig  ;D 8)

Jeg har forsøkt flere ganger med denne ekstern HD-en: http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/TOSPLUS2TB/toshiba-stor-e-plus-2-tb-ekstern-harddisk

Jeg har ca 1,4 TB med FLAC-filer på den (katalogisert etter artist\album), men den kommer ikke opp i mediabiblioteket. Når jeg kobler til HD-en, er den aktiv (med lys og hørbar avlesing), men etter ca 1 minutt stopper all aktivitet. Er det andre som har opplevd det? Noen som har tips?

Krishell

Noen harddisker krever mere strøm enn andre. Det er Ikke alle som fungerer på enkelte bærbare. 

K-billy

Så jeg må kjøpe en ny HD? Hvilken trenger minst strøm?

dosmont

Er det ikke best med SSD vs Vanlig HD, pga slag vibrasjoner osv?
Men hvor stor forskjell er det på lyden med Flack vs Spotify, mp3, DAB og internetradio osv?
Har lydpakken.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

PaulJ

Sitat fra: K-billy på lørdag 28. mars 2015, klokken 14:38
Sitat fra: SKH på lørdag 28. februar 2015, klokken 16:09
Prøvde allikvel i dag, og etter noen timer med "loading library" viser det seg at dette fungerer aldeles utmerket. Så nå kjører jeg rundt med hele biblioteket tilgjengelig. Teslaen er nå min favorittplass til å lytte til musikk. Kanon lyd i anlegget, kan spille så høyt jeg vil, og hele biblioteket tilgjengelig  ;D 8)

Jeg har forsøkt flere ganger med denne ekstern HD-en: http://www.elkjop.no/product/data/harddisk/TOSPLUS2TB/toshiba-stor-e-plus-2-tb-ekstern-harddisk

Jeg har ca 1,4 TB med FLAC-filer på den (katalogisert etter artist\album), men den kommer ikke opp i mediabiblioteket. Når jeg kobler til HD-en, er den aktiv (med lys og hørbar avlesing), men etter ca 1 minutt stopper all aktivitet. Er det andre som har opplevd det? Noen som har tips?

Disken må være formatert som FAT eller FAT32 for å kunne leses av bilen.
Sandvika
P85 Sort | Sort skinn | Carbondekor | 19" hjul | 7-seter | Tech-pakke | Lyd-pakke | Panoramatak | Luftfjæring | Parkeringsassistent |
VIN 302XX, bekreftet november, estimert levering medio april
Model X reservert, #571

aness

Sitat fra: dosmont på lørdag 28. mars 2015, klokken 23:54
Er det ikke best med SSD vs Vanlig HD, pga slag vibrasjoner osv?
Men hvor stor forskjell er det på lyden med Flack vs Spotify, mp3, DAB og internetradio osv?
Har lydpakken.

SSD er sikkert mer stabilt, men skal du opp i TB-størrelse på slikt blir det jævlig dyrt.

Flac burde være bedre enn alle de andre siden det er en tapsfri komprimering.
Hvilken som er best av de andre varierer nok mye med hvordan de er komprimert (jeg har f.eks sett alt fra 32kbit (mono) til 256kbit (stereo) på internetradio)

Spotify må vel fremdeles kobles til via bluetooth, og erfaring fra forsterkeren hjemme tilsier at det er stor forskjell på lyden mellom avspilling via bluetooth/airplay og den innebyggede klienten.

cra

Sitat fra: K-billy på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:20
Så jeg må kjøpe en ny HD? Hvilken trenger minst strøm?

Alternativt kan du jo koble til en strømforsyning til den, som du kobler i 12V-uttaket.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BMW850

Nå sa jo Musk sist at musikkanlegget/radio skulle bli mye bedre med 6.2. Noen som vet noe om hva dette innebærer?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dulle76

Noen som har et eksempel på hvilken HD en kan bruke i Tesla'en?
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Cobos

Hvor mye musikk er det dere egentlig har?? Jeg har en bitte liten minnepenn som fungerer glimrende for meg. Den får du vel i 128GB størrelse nå som skulle holde til rimelig mange timer med selv FLAC format. Merk at den er treg til å bla i katalogene og mistenker at det ikke er optimalt med a kazillion filer for den stakkers filmanageren :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Sole

Min My Passport 2TB har overlevd og fungert lytefritt i bilen i 2 år nå. Opplever absolutt ikke noen treghet i navigeringen. Disken er drøyt halvfylt med Flac-filer. Har montert den med borrelås helt i bakkant av 'senterbrønnen', under usb-uttakene, hvor den er ute av veien og nesten ute av syne.

Dulle76

Sitat fra: Sole på mandag 29. februar 2016, klokken 18:56
Min My Passport 2TB har overlevd og fungert lytefritt i bilen i 2 år nå. Opplever absolutt ikke noen treghet i navigeringen. Disken er drøyt halvfylt med Flac-filer. Har montert den med borrelås helt i bakkant av 'senterbrønnen', under usb-uttakene, hvor den er ute av veien og nesten ute av syne.

Så f.eks denne http://www.lefdal.com/product/data/harddisk-og-ssd/WDPASMT2TBBLK/wd-my-passport-ultra-metal-edition-2-tb-bla her vil fungere i Teslan?  8)

Nå er det bare å gå hjem på datan og legge om all musikk til flac... Det kan jo ta litt tid.... :)   :P
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

petersv

Det vil den nok, gitt den tar stroem fra USB.

Joachim@sancon.no

Hvordan er den audiophile kvaliteten FLAC i forhold til den integrerte Spotify? Er det stor forskjell?

Har hi-fi pakken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA