Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatere radio / blåtann på c-zero? (Løst)

Startet av Snylter1, søndag 26. mars 2017, klokken 10:45

« forrige - neste »

TB

#15
Sitat fra: Trond Michelsen på onsdag 07. juni 2017, klokken 13:26
Heisann.

Jeg er på jakt etter en elbil for tiden, og integrert DAB-radio er for meg et absolutt krav. Har jeg forstått det rett når jeg antar at disse trillingbilene ikke leveres med DAB-radio, og at det for tiden ikke finnes løsninger for etterinstallasjon (med unntak av disse heslige eksterne dabadapterklæddene)?

(strømming av nettradio kan for så vidt være et alternativ, men kun hvis det fungerer uten at jeg har med telefonen i bilen)
Ein måte å løyse dette i med radio i trillingene er å bytte heile radioen. I meir avanserte biler brukes skjermen for mange funksjoner. Trillingene har standard 1 / 2 DIN radio, som er separat alt anna. Handsfri funksjonen er del av radioen, men den fungerer (etter min erfaring) dårlig, så det er like greit å erstatte denne og i ny radio. Det er dermed enkelt å sette inn den radio du ynskjer, og få "ekte" DAB.

Sjå eigen tråd her om å bytte radio: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5701.msg456782.html#msg456782
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

trond.michelsen

Ah. Ja, hvis det er standard DIN, så er det jo ikke noe problem. Jeg antok bare at det var fullintegrerte radioer i disse bilene også.

TB

Trilling er enkel... ☺
Tidlige i-Miev hadde GPS funksjon innebygget i radioen. I nyere modeller vart dette endra.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

lfc4ever

#18
Jeg har satt i 1 pioneer dab radio som bruker eksisterende antenne for signal. Dog er jeg ikke helt fornøyd med signal kvaliteten

Retrogarasjen:
Du har bestilt følgende varer:
1 x Pioneer DEH-X8700DAB BT/USB/iPhone/DAB+ (pakkeprodukt) (PioDEH-X8700) = 2.156,-
1 x Citroën, ISO-overgang m/CanBus-interface (singlefunk.) (pakkepro (P4/061) = 687,- Tillegg -
1 x Citroën, USB-overgang (pakkeprodukt) (Tc6501PSA) = 255,-
1 x Citroen (06-), ISO-overgang (pakkeprodukt) (P4/733) = 82,-
1 x Antenneovergang DIN-Fakra (pakkeprodukt) (Tzrs-golfVD2) = 60,-
1 x DAB/FM-antennesplitter m/forsterker (pakkeprodukt) (KinDAA7001) = 255,-

Sub-Total: 3.495,-

2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA