Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ja jeg har 100.000km/5 års serviceavtale.
Fikk den riktignok gratis som konsekvens av treg service tidligere, men synes det er helt greit å sjekke bilen jevnlig. Hadde jeg ikke hatt den ville jeg nok satset på 40k/2 års intervall, men ligger på ca 20.000km i året så det matcher.

Servicen virker normalisert og akseptabel nå ja. I hvert fall basert på dette besøket og tilgang på timer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Det er verre enn tidligere i Drammen, er mitt inntrykk.

Fikk time 22. Oktober for bytte av skjerm med gul ramme og baklykt med fukt. De skal også se på knirkende førersete og en dør som ble justert litt vel mye ved siste service og lager gnisselyder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

noto

Gulkantet skjerm er vel noe de ennå ikke har fix på. Derfor du ikke får time før til høsten?

Espen Hugaas Andersen

Jeg skjønte det slik at de ville bytte skjermen i første omgang, og så komme med permanent fiks senere, men når jeg leser nærmere kan det faktisk hende at de tenker at jeg bør vente på tilgjengelighet på permanent fiks til høsten. De foreslo begge løsningene, men personen som foreslo å bytte skjermen er ikke samme person som har satt opp timen.

Det gir kanskje mer mening, fordi jeg syns 4 måneder var ekstremt, og det er mer enn før.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Service bør vel taes hver 40.000 siden da skal tørrfilter på AC byttes (og det må gjøres på verksted). Bytte av kjølevæske gjøres ikke lengre på service.

Jeg leverer nå min til EV-service (de har avtale med TOCN og er startet opp av ex-teslafolk).

Når det gjelder garanti-greier er det nå ca 4 måneder ventetid på Kokstad, inkludert ferie.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

noto

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 27. juni 2019, klokken 15:16

Når det gjelder garanti-greier er det nå ca 4 måneder ventetid på Kokstad, inkludert ferie.

Rart. Jeg bestilte 120k service for noen dager siden på appen og fikk tilbud om 8. juli på Kokstad.

o.b.lix

#1161
Ja service er kort tid på. (dvs 2-3 timers greie)

Garantigreier er det lang tid på. (dvs en eller flere dager)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

k1

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 27. juni 2019, klokken 16:32
Ja service er kort tid på. (dvs 2-3 timers greie)

Garantigreier er det lang tid på. (dvs en eller flere dager)

Fordi service får de penger inn på vs garanti gjør de det ikke?

Sveinung1954

Sitat fra: k1 på fredag 28. juni 2019, klokken 18:32
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 27. juni 2019, klokken 16:32
Ja service er kort tid på. (dvs 2-3 timers greie)

Garantigreier er det lang tid på. (dvs en eller flere dager)

Fordi service får de penger inn på vs garanti gjør de det ikke?

Jepp. Occam's razor.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MrBacardi

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 27. juni 2019, klokken 15:16
Bytte av kjølevæske gjøres ikke lengre på service.

Dette stemmer vel ikke?

I følge serviceskjemaet fra min siste service i januar (har 5 år/100.000 km forhåndsbetalt plan) så er det ført opp slik:
- Vehicles built before April 10, 2016: Replace the coolant on year 4, and then every 8 years
- Vehicles built after April 10, 2016: Replace every 8 years

Selv om de har gått bort fra vanlige servicer nå i 2019, så er dette fortsatt punkter som følges opp etter oppført intervall, sånn jeg forstår det i alle fall.

Men jeg skal følge med på det når min skal inn til 4. års service i januar, da skal kjølevesken etter denne planen byttes :)

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

BMW850

Noen som har fått med seg noe tidsestimat for når SC Porsgrunn åpner? Skjer absolutt ingenting der, ingen aktivitet å spore - kun en Tesla og ett understell som er plassert innenfor vinduene. Har vært slik i ganske lang tid nå :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Motorwatt

Snakket med dem idag. De har ikke offisielt åpnet, men har begynt å ta inn biler.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OlaSpakmo

Dagens servicesenterhistorie:

Bakgrunn: Skal på langtur med barna. AC defekt. Laaang ventetid over sommeren hos Tesla. Annet verksted tar reparasjonen. Men AC virker fremdeles ikke, de sier det sannsynligvis henger feil i softwaren. Bekreftes av Roadside Assistance.

Møter opp som anbefalt på drop-in hos Tesla Skøyen idag kl 10.
Parkerer og betaler for en time på betalparkering (intet ledig hos Tesla).
30 minutter senere forlater jeg med beskjed om at det vil ta 1 til 1,5 timer men at jeg uansett blir ringt opp. Forteller hvor bilen står og at det er betalparkering.

Hører intet, kommer tilbake etter 2,5 timer. Intet gjort - bilen står på samme plass (men mirakuløst nok ikke bøtelagt).
Tekniker blir med ut, kjører inn bilen og jeg får SMS fra verkstedet om at de vil ta kontakt når den er klar. Blir lovet å få vite hvorvidt utlevering etter 17 lar seg ordne.
Hører intet, sender SMS men får et intetsigende svar tilbake.

Drar innom rett før stengetid. De lover at bilen skal være ferdig før kl 22 og at jeg skal få beskjed.
Og her venter jeg...

Snart 6 år med mye erfaring på Teslas kundehåndtering (bilen har hatt myyyye reklamasjoner) og kan konkludere med at den holder seg systematisk stabil. ::)
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

Paul

#1169
Hadde problemer i flere uker at bilen tar alt for langt tid til å "våkne", opp til 10minutt, av og til vekkes ikke før reset med scroll hjulene..

på Mandag, den 15.Juli har bestilt time via App, og fikk tildelt første ledig den 6 August.

på tirsdag morgen (den 16.juli) får jeg tlf fra ukjent nummer, det var en tesla teknikker som sa at han har koblet opp til min bil i går kveld  og fjernet noen store filer i bilen, og at nå problemet bør være løst. Sa at jeg rekte ikke å sjekke om pøblement er løst, da avtalte at han ringer neste dag bare for å sjekke om bilen oppfører seg bra  :+1:    fikk tlf i dag, og han kansellerte den time 6 August.

ikke så ille i mitt tillfelle.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA