Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Muffinman

Gode ting. Håper denne tråden er utdatert om ikke lenge.

keepitsimple

Sa i fra på tirsdag. Fikk tid på fredag på Skøyen. Ser ut som Tesla fått ordning på køene.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

gigafactory

Da blir kanskje tiden frem til TM3 kommer kjent som gullalderen for Tesla-service

turfsurf

TM3 har nok mindre service behov enn S og X. Og gjennomsnittlig kjørelengde vil nok og være lavere. Men ja, de må nok øke bemanningen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

christian1986

Ga beskjed om mulig lekkasje i Bergen, tre måneder å vente... :-1-:

MyMuffin

Virker som at serviceapparatet til tesla begynner å få bra med kapasitet.

Forrige service måtte jeg vente hele 4.5 måned på å få utført service.

Gleden var derfor stor da jeg i dag bestilte ny service på bilen og fikk time allerede om 2 uker.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

horven

Sitat fra: MyMuffin på mandag 27. februar 2017, klokken 19:13
Virker som at serviceapparatet til tesla begynner å få bra med kapasitet.

Forrige service måtte jeg vente hele 4.5 måned på å få utført service.

Gleden var derfor stor da jeg i dag bestilte ny service på bilen og fikk time allerede om 2 uker.

Jeg bestilte tid hos S&S Oslo Nord for noe "smårusk" på morran i dag - og fikk time kl 12 :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

mj

I Kristiansand går og det meste på få dager. Har jo stort sett vært kort ventetid der hele tiden da.
Fikk høre at Tesla Norge fikk beskjed i fra mannen under Elon om å få ned ventetid på service og det har de klart. La oss håpe det fortsetter slik  :+1:
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Alfa Bergen

Jeg hadde min på service i Bergen i forrige uke. Timen ble bestilt i november...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

TeslaTerje

Har time for sørvis i slutten av mai, ble ringt opp idag av tesla Kokstad om eg ville ta sørvis før siden eg nærmer meg 60000km fekk time i neste uke så dei har plutselig fått god kapasitet.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

latigo

ikkje heilt på stell i Trondheim enno: Eg har 40k-service rett før påske (bestilt i desember), men ser eg ikkje når 40kkm før etter påskeferien. Så eg spurte om det gikk an å utsette til rett over påske istaden. Nei, første moglegheit blei isåfall juni. Never mind.

Rolf Marius

Jørgen og Don på Skodje! Der snakker vi Service! :+1: :+1:

Kjapt går det også!
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

Muffinman

Profesjonelle karer det der ja. Hadde alle holdt det nivået ville jeg kjørt Tesla om jeg måtte bære bilen på ryggen....

Ewout

#523
Her var det kanskje bedre å skrive...

Tesla Service Drammen :-\

Selv om jeg har min bil bare litt over en måned nå, så kan jeg si at den service nivået som Tesla (Drammen) tilbyr er dyptrist.

Før jeg endelig har klart å bestille service hadde jeg ringt 8! ganger til Tesla, lagt inn 7 beskjeder i telefonsvarer og til slutt kjørte jeg bare dit for å bestille service. 10 mil opp og ned. Når du nevner dette til de som jobber der, så får du ikke inntrykk at de er interessert i sånne tilbakemeldingen. De skjønner virkelig ikke hva ordet 'kundeservice' betyr. Ja, når du er der så får du nok svar på dine spørsmålene.

Jeg leverte bilen nå siste tirsdag for noe garanti oppdrag. Ikke noe stort. De sa fra at det var sannsynlig at de ikke skulle rekke alt på tirsdag. Greit for meg, jeg fikk lånebil.

Ikke hørt noe mer på tirsdag, Onsdag ble jeg oppringt. Om jeg hadde lyst på en midtkonsoll? Det var en kunde som hadde avbestillt en. Tre ganger hadde de sagt at de ikke kunne levere den konsollen. Etter jeg hadde sagt at jeg skulle ordne det selv hos Tesla i Oslo, da fikk jeg plutselig tilbud.

Selvfølgelig skulle ta servicen da litt lengre. Men, på torsdag skulle den være ferdig, men først skulle jeg bli ringt på formiddagen.
Igjen har jeg ikke hørt noe. Billen er ikke ferdig heller. Har ringt en par ganger: ingen reaksjon. Har sendt mail: ingen reaksjon.

Er det normal at bilen skal nå snart stå 4 dager i service? Dette har jeg aldri opplevd før.

Bare for å få dette fra hjertet... :o

Life is electrifying :-)

MyMuffin

Sitat fra: Ewout på torsdag 02. mars 2017, klokken 16:27
Her var det kanskje bedre å skrive...

Tesla Service Drammen :-\

Selv om jeg har min bil bare litt over en måned nå, så kan jeg si at den service nivået som Tesla (Drammen) tilbyr er dyptrist.

Før jeg endelig har klart å bestille service hadde jeg ringt 8! ganger til Tesla, lagt inn 7 beskjeder i telefonsvarer og til slutt kjørte jeg bare dit for å bestille service. 10 mil opp og ned. Når du nevner dette til de som jobber der, så får du ikke inntrykk at de er interessert i sånne tilbakemeldingen. De skjønner virkelig ikke hva ordet 'kundeservice' betyr. Ja, når du er der så får du nok svar på dine spørsmålene.

Jeg leverte bilen nå siste tirsdag for noe garanti oppdrag. Ikke noe stort. De sa fra at det var sannsynlig at de ikke skulle rekke alt på tirsdag. Greit for meg, jeg fikk lånebil.

Ikke hørt noe mer på tirsdag, Onsdag ble jeg oppringt. Om jeg hadde lyst på en midtkonsoll? Det var en kunde som hadde avbestillt en. Tre ganger hadde de sagt at de ikke kunne levere den konsollen. Etter jeg hadde sagt at jeg skulle ordne det selv hos Tesla i Drammen, da fikk jeg plutselig tilbud.

Selvfølgelig skulle ta servicen da litt lengre. Men, på torsdag skulle den være ferdig, men først skulle jeg bli ringt på formiddagen.
Igjen har jeg ikke hørt noe. Billen er ikke ferdig heller. Har ringt en par ganger: ingen reaksjon. Har sendt mail: ingen reaksjon.

Er det normal at bilen skal nå snart stå 4 dager i service? Dette har jeg aldri opplevd før.

Bare for å få dette fra hjertet... :o

Merkelig greier. Har du direkte nummeret til din "service advisor" eller hva det nå enn heter om dagen.
På mandag midtveis i dagen så benyttet jeg med av tesla sin "contact us" på nettsiden deres, der jeg utdypte at jeg ønsket service. Samme kveld ble jeg oppringt og fikk time.

Tidligere erfaringer ang. svar på tlf er upåklagelig. Jeg har da hatt min bil inne ett par ganger for ymse garanti feil og har aldri opplevd noen problemer i kommunikasjonen.

Du har jo heldigvis lånebil (forhåpentligvis en tesla? =) ). 
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA