Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

snappy

Da er det en hos Tesla som fant et tidspunkt til meg på fredag + en forklaring på at de jobbet med å forbedre situasjonen spesielt i Oslo - bra, men ikke enestående service.

Med bra 70D prising og sikkert tilsvarende salg må Tesla enten levere feilfrie biler, eller gjøre noe seriøst med kapasitet umiddelbart -  for å si noe opplagt om situasjonen.

Evt får de legge restriksjoner på volumene som går til Norge slik at de får tilbake kontrollen ( yeah, right )



2014 e-UP
2015 85D

rakriste

Bilen min har vært hos grorud i 2 uker idag, skulle etter planen være der 1 uke, altså forrige torsdag/fredag  De har ikke engang begynt på den ifølge status på mail.
Hadde de ikke tilbydd tesla loaner, så hadde jeg stått på døra der til den var ferdig. Dette er klønete når man har avtalt tid for service/reklamasjoner.
Opprinnelig tid var før påske, men gikk med på utsettelse av den timen. DET skjer ALDRI igjen.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

pej

Syns det er trist å se at dette ikke har blitt noe bedre. Dette er jo ikke holdbart. Har akkurat betalt min 85D og skal hente på onsdag. Kjenner at jeg angrer litt nå da jeg vet at den må inn ila kort tid med de faste reklamasjonstingene som er på alle bilene. Kanskje be de utbedre dette før utlevering?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

RaBalder

Sitat fra: pej på torsdag 04. juni 2015, klokken 09:40
Syns det er trist å se at dette ikke har blitt noe bedre. Dette er jo ikke holdbart. Har akkurat betalt min 85D og skal hente på onsdag. Kjenner at jeg angrer litt nå da jeg vet at den må inn ila kort tid med de faste reklamasjonstingene som er på alle bilene. Kanskje be de utbedre dette før utlevering?
Det var egentlig ikke så dumt.

Be dem skru igjennom alt av fixer som skal gjøres før bilen overleveres.
Og tar det månedsvis, så påvirker det cashflow'en. Betaler ikke før bilen er klar.

Da tipper jeg det blir oppskalering av verksted-tjenestene fort  ::)

elbilen

Henta min 85D forrige uke, ingenting som trenger å fixes på den iallefall.
TMX #462sig og #2582
TMS85D 790xx
TMX60D
TMSP90D
Ioniq 2018

cirys1

Sitat fra: elbilen på torsdag 04. juni 2015, klokken 10:38
Henta min 85D forrige uke, ingenting som trenger å fixes på den iallefall.

Ikke engang dugg i baklykter..?

jono

"Du blir nå overført til en spesialist ved Teslas hovedkvarter" ..... begynner å bli lei denne meldingen.

Dennis

Sitat fra: elbilen på torsdag 04. juni 2015, klokken 10:38
Henta min 85D forrige uke, ingenting som trenger å fixes på den iallefall.

Bare vent noen uker så kommer det i det minste dugg/vann i ryggelys og tåkelys :P

turfsurf

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:28
Sitat fra: elbilen på torsdag 04. juni 2015, klokken 10:38
Henta min 85D forrige uke, ingenting som trenger å fixes på den iallefall.

Bare vent noen uker så kommer det i det minste dugg/vann i ryggelys og tåkelys :P

Kommer ikke i lyktene, men i mellom lista som ligger utenpå og selve lyktene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Dennis

#204
Vet det, men kommer like fint vann inn i ryggelyset og tåkelyset som ser helt jalla ut. Har også dugg i selve baklyktene på delen som er en del av bakluka, men det er såpass lite at det blir borte ganske fort.

Ryggelyset derimot kan jeg snart ha små gullfisk i.

vegardbr

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 04. juni 2015, klokken 13:35
Vet det, men kommer like fint vann inn i ryggelyset og tåkelyset som ser helt jalla ut. Har også dugg i selve baklyktene på delen som er en del av bakluka, men det er såpass lite at det blir borte ganske fort.

Ryggelyset derimot kan jeg snart ha små gullfisk i.

På min er dette nå fikset, det er hele fire uker siden jeg fikk den tilbake fra verkstedet og jeg har kjørt mye i regn og drittvær. Ca. 3500km og to uker utendørs har den i alle fall tålt. Håper det holder seg slik. Dessverre er det konstant mye dugg i den ene baklykten, så jeg frykter at de må av med listen igjen.
P85 2014 - Trondheim

Dennis

#206
Ja håper den siste siste service bulletin fiksen faktisk fungerer over tid.

Er det som irriterer meg mest på bilen akkurat nå, og lei av å alltid få kommentarer på det. Svarer bare jada er en amerikansk bil så skal være sånn :P

Skal forhåpentligvis få det fikset når bilen skal inn til Drammen karosseri etter 2.5 måneder venting på ting jeg klaget på når jeg hentet bilen. Som at den ene innerskjermen ikke sitter skikkelig å dekker ikke parksensor slik den skal og en lakkskade på den ene forskjermen som ser ut som de som har klargjort bilen har brent lakken.
Dugg i lykter ble innrapportert ca 1 uke senere og de skulle se på det også.

Ellers har jeg hatt noen små ting som Tesla har fikset veldig kjapt som de skal ha skryt for, men med en gang det er større ting eller må innom Drammen karroseri tar det lang tid.


Anbefaler folk som skal hente bil å ta med lommelykt å se nøye over lakken. For er monkey business de klargjørene driver på med. Var helt utrolig dårlig utført med kjørespor overalt, de har heller ikke teipet carbon spoileren så den har fått blanke områder fra poleringsputa som ikke går å fjerne, var poleringsrester på nesten alt av pakninger og dørsprekker. Alt dette i tillegg til at de ser ut til å ha brent lakken på nevnte forskjerm.
Nå fikk jeg utlevert bilen rett før kvartals slutt så det er nok også mye av årsaken til at det var så dårlig.

RaBalder

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 04. juni 2015, klokken 15:07
:
:
Anbefaler folk som skal hente bil å ta med lommelykt å se nøye over lakken.
:
:

Anbefales.
Lommelykt var en av de tingene jeg husker jeg savnet når jeg fikk overlevert min bil.

Var veldig dårlig lys der gjennomgangen foregikk. Så det var igrunnen vanskelig å oppdage transportskader osv....

nie

Er det noen som vet hvordan verksted/service-situasjonen er i Bergen etter at de fikk åpnet det nye service-senteret på Kokstad?

BMW850

#209
Sitat fra: RaBalder på torsdag 04. juni 2015, klokken 17:46
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 04. juni 2015, klokken 15:07
:
:
Anbefaler folk som skal hente bil å ta med lommelykt å se nøye over lakken.
:
:

Anbefales.
Lommelykt var en av de tingene jeg husker jeg savnet når jeg fikk overlevert min bil.

Var veldig dårlig lys der gjennomgangen foregikk. Så det var igrunnen vanskelig å oppdage transportskader osv....

Det jeg anbefaler er å ta en lakkforsegling så snart som mulig etter mottagelse av bilen. For eksempel OptiCoat Pro. Gi gjerne beskjed til Tesla om at de IKKE polerer/vokser bilen før levering...

http://opticoat.no/

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA