Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

karstrom

Tror det er mer enn logistikkprobkemer når de ikke har startet på en vanlig service etter 12 dager. De kunne i det minste gitt beskjed om dette før innlevering?
Ex: vi har for tiden store forsinkelser. Din service time har fått en ny dato. Om det ikke passer, ta kontakt.

Hadde da sluppet å kjøre rundt i en Kia Rio
Lykkelig eier av en Model S P85

Jeronan

Sitat fra: karstrom på tirsdag 19. juni 2018, klokken 19:14
Tror det er mer enn logistikkprobkemer når de ikke har startet på en vanlig service etter 12 dager. De kunne i det minste gitt beskjed om dette før innlevering?
Ex: vi har for tiden store forsinkelser. Din service time har fått en ny dato. Om det ikke passer, ta kontakt.

Hadde da sluppet å kjøre rundt i en Kia Rio

This is what baffles me the most! Why the hell are they taking in cars for regular service, when they don't have the capacity and waste money on having these customers drive around in Rental cars while their own car is perfectly fine to be driven a couple weeks more.

No wonder that some of the SC's ( Kokstad, Grorud and Rud ) are out of parking space and lost complete control of the situation!  >:( :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

jazzwheel

karstrom

De hadde ikke lånebil, men tilbydde 800 kr pr dag for leiebil. Kia Rio var det eneste som var innenfor budsjettet hos Hertz.
Lykkelig eier av en Model S P85

amiga

Ikke noen morsom situasjon med så lang ventetid ved problemer, men hva skal man gjøre... Jeg har selv en parkbrems som jeg plundrer med, bilen triller ofte avgårde idet jeg parkerer, som jeg synes er ganske skummelt. Meldt service på Rud i mai, fått time i august, siste status var at de ventet på deler.  Ellers får jeg si at dette er første ordentlige problem på 3 år og 85.000km, er vel bare uheldig med timing siden det virker som kapasiteten er litt sprengt om dagen.
85d levert 29.4.15

Jeronan

Sitat fra: amiga på onsdag 20. juni 2018, klokken 19:03
Ikke noen morsom situasjon med så lang ventetid ved problemer, men hva skal man gjøre... Jeg har selv en parkbrems som jeg plundrer med, bilen triller ofte avgårde idet jeg parkerer, som jeg synes er ganske skummelt. Meldt service på Rud i mai, fått time i august, siste status var at de ventet på deler.  Ellers får jeg si at dette er første ordentlige problem på 3 år og 85.000km, er vel bare uheldig med timing siden det virker som kapasiteten er litt sprengt om dagen.

Try drop-in at Skøyen. Call them first to see if they have parts for parking brake. Skøyen has now 2 dedicated technicians for Drop-in, but best to call first since sometimes they close down drop-in early when it's too busy.

You can try Drammen too. You never know.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Einstein

Sitat fra: amiga på onsdag 20. juni 2018, klokken 19:03

Drop in er tingen. Jeg fikk byttet parkbrems på Rud på drop in 18. mai, så da hadde de i hvert fall delene.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

duffus

Høyttaleren i høyre frontdør skurrer og bærer seg og heldigvis hadde de denne på lager her i Norge. Kunne ikke få time i Oslo før oktober, men brummundal hadde ledig time 17 juli og etter det jeg leser her så skal jeg være fornøyd med såpass kort ventetid.
Foreslo at jeg kunne bytte den ut selv, men da var det visstnok fare for at garanti gikk opp i røyk, så jeg tar til takke med å vente til 17 juli.

Drop-in timer har de satt på vent i følge Skøyen pga. alt for mye å gjøre.

duffus

Det jeg derimot synes er merkverdig er at jeg har fått beskjed om å belage meg på å vente 3 uker etter å ha sendt inn vognkort/førerkort til jeg får bilen knyttet til kontoen min og apptilgang.

Dette husker jeg tok ca 20 min i 2015 da jeg overtok p85en.

Jeronan

Sitat fra: duffus på torsdag 21. juni 2018, klokken 22:26

Drop-in timer har de satt på vent i følge Skøyen pga. alt for mye å gjøre.

When were you there? Some times they close the drop-in. Often in afternoon when it's too busy, so it's best to get there as early as possible, like 07:00 so you are one of the first.

They finally fixed my door handle and then dropped off the car at my Office in Nydalen. I did call the day before, also to verify the part had really arrived.
Fantastic service by Skøyen again!  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Stig O

Fikk drop-in time på med 1 ukes ventetid i Stavanger, da jeg måtte justere høyden på lysbilde etter EU kontroll.  :+1: :+1:
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

duffus

Sitat fra: Jeronan på fredag 22. juni 2018, klokken 07:01

When were you there? Some times they close the drop-in. Often in afternoon when it's too busy, so it's best to get there as early as possible, like 07:00 so you are one of the first.

Jeg ringte for å høre om det var mulig å komme på drop-in, men det var i følge damen jeg pratet med ikke mulig pga arbeidsmengden deres nå for tiden..

HelectriC

Sitat fra: Stig O på fredag 22. juni 2018, klokken 07:47
Fikk drop-in time på med 1 ukes ventetid i Stavanger, da jeg måtte justere høyden på lysbilde etter EU kontroll.  :+1: :+1:

Drop-in etter 1 uke? Er ikke poenget med drop-in at man dropper innom? Du har vel kanskje fått en time som noen avbooket da?
ioniq 5

Jeronan

Sitat fra: duffus på fredag 22. juni 2018, klokken 08:35
Sitat fra: Jeronan på fredag 22. juni 2018, klokken 07:01

Jeg ringte for å høre om det var mulig å komme på drop-in, men det var i følge damen jeg pratet med ikke mulig pga arbeidsmengden deres nå for tiden..

Hmm ok. I must have been lucky then this Tuesday.  ::)

I know that on Monday they closed drop-in after 14:30 due to it being too busy. They often do that. That is why I had to come in next day at 07:00 and was then allowed to park it and drop off the key, since I called the day before.

Might be because I had been waiting over 5 weeks for a new door handle and then them forgetting to call me that the part had already arrived some time ago.  :P
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Muffinman

Justere lyktene er "skitenkelt". Du trenger bare en umbrakonøkkel, og justeringsskruene sitter under dekslene som omslutter frunken. Prosedyren er også enkel :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA