Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Kim-

Jada, da har bilen min vært inne på service i 2 uker, men den var egentlig ferdig for en uke siden, det hadde oppstått en fell ved utsending av SMS til meg, sier de. Selv om jeg sendte de en Mail 2 dager etter den var ferdig og lurte på hvordan det stod til. Lurer noen ganger på systemene deres.. håper det er lenge til neste gang jeg skal på SC..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. august 2019, klokken 20:45
Sitat fra: gr på torsdag 08. august 2019, klokken 20:15
Det siste nye (for min del) er at de sier at feil de ikke kan fremkalle må det dekkes timebetaling for, noe som er ganske håpløst.
Da blir det påstand mot påstand, og spørsmål om hvem som må bære bevisbyrden. Umiddelbart mener jeg at det er Tesla som må bevise at det ikke noe er feil.
Den ellers supre servicen i Sandnes blir dessverre ødelagt av dette nå - måtte betale 3000 spenn for bare piss. De nektet å utlevere bilen ellers. Mulig dette funker i USA, men det gjør det ikke med forbrukerrettighetene i Norge. Jeg måtte klage etterpå. Var på nippet til å si greit og kjøre avgårde i loaneren igjen, men klarte å la være. Hadde neppe blitt bedre. I dette tilfellet var den ene saken at venstre side på bilen ikke vil åpne dørene etter å ha stått i sola. Jeg sa klart fra at det ville de ikke klare å fremkalle, og det klarte de selvfølgelig heller ikke, men det er helt tragisk at de skal prøve å ta betalt for det. Det er de som har levert et produkt med slike sporadiske feil, ikke min feil. Kjører det lett til forbrukerrådet hvis de ikke tilbakebetaler. Nesten så jeg får lyst til å sende de en faktura på tidsbruken også. Å feilsøke på at bilen ikke har skiltgjenkjenning var en annen de skulle ha betalt for. At dashcam ikke virket skyldte de på USB sticken (som virket før, og flere var prøvd), når det var fullt minne på MCUen som var årsaken.

k1

Det beste man kanskje kan gjøre for å unngå at de tar betalt for feilsøking de ikke finner feil på, må jo være å filme feilen selv når den oppstår. Da kan de jo ikke nekte for at den ikke skjer, selv om de ikke klarer å finne den.

Helt på trynet at de skal ta betalt for dette, for det er som du sier en del sporadiske feil. Men de opplever vel tydeligvis mange som sprenger kapasiteten med feil de ikke finner?

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2019, klokken 13:28
Hos VAG hadde jeg en fast servicemottaker. Forsåvidt hatt fast kontaktperson hos Tesla også.
Jeg kan ikke fordra personknytninger. Jeg ønsker kontakt med en funksjon, ikke støttekontakt. Så får de sørge for ett system med informasjon tilgjengelig knyttet opp mot bilen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. august 2019, klokken 10:46
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. august 2019, klokken 13:28
Hos VAG hadde jeg en fast servicemottaker. Forsåvidt hatt fast kontaktperson hos Tesla også.
Jeg kan ikke fordra personknytninger. Jeg ønsker kontakt med en funksjon, ikke støttekontakt. Så får de sørge for ett system med informasjon tilgjengelig knyttet opp mot bilen.
Det er din mening, som selvsagt skal respekteres, men tror nok mange føler seg komfortabel med det motsatte.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: k1 på lørdag 10. august 2019, klokken 10:24
Det beste man kanskje kan gjøre for å unngå at de tar betalt for feilsøking de ikke finner feil på, må jo være å filme feilen selv når den oppstår. Da kan de jo ikke nekte for at den ikke skjer, selv om de ikke klarer å finne den.

Helt på trynet at de skal ta betalt for dette, for det er som du sier en del sporadiske feil. Men de opplever vel tydeligvis mange som sprenger kapasiteten med feil de ikke finner?
Sikkert, var ordre fra Elon selv at det var slik det skulle være. Sikkert drittlei av at folk klager på "filleting", og det skulle ikke forundre meg om det ikke lenger er noen pluss i regnskapet på min bil, men de må heller bedre kvaliteten på bilene enn å la enda mer gå utover kundene.

Hadde sendt inn både bilder og video av dørproblemet i forkant, så det er ingen unnskyldning fra deres side. Problemet mitt er at kanskje det ikke skjer igjen før jeg står på sommerferie neste år igjen. Eller en annen gang det passer dårlig med slike problemer.

Kim-

Sitat fra: gr på lørdag 10. august 2019, klokken 15:34
Sitat fra: k1 på lørdag 10. august 2019, klokken 10:24
Det beste man kanskje kan gjøre for å unngå at de tar betalt for feilsøking de ikke finner feil på, må jo være å filme feilen selv når den oppstår. Da kan de jo ikke nekte for at den ikke skjer, selv om de ikke klarer å finne den.

Helt på trynet at de skal ta betalt for dette, for det er som du sier en del sporadiske feil. Men de opplever vel tydeligvis mange som sprenger kapasiteten med feil de ikke finner?
Hadde sendt inn både bilder og video av dørproblemet i forkant, så det er ingen unnskyldning fra deres side. Problemet mitt er at kanskje det ikke skjer igjen før jeg står på sommerferie neste år igjen. Eller en annen gang det passer dårlig med slike problemer.
Jepp, det var det som skjedde meg med AC som jeg har skrevet litt om. Fikk feilmelding under lading om vinteren. Nedprioritert delux pga det var vinter, 2 måneder senere var den inne og «works as designed», etter 30 min på SC. På 4. Forsøk inne hos SC byttet de en sensor etter jeg kjørte i Danmark i 30+ uten AC.
Ting blir alltid halvhjertet utført...
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Golding

Fikk min inventory S100D rett før sommeren. Dessverre er det en del plukk på den som jeg ønsker å få fikset - blant annet skeivt montert trunk og frunk, et panel som ikke er festet skikkelig, dårlig og unøyaktig listearbeid rundt dører og noen mindre riper (sannsynligvis etter lastestropper).

Siden bilen er så godt som ny ønsker jeg selvsagt å få alt dette ordnet på garanti uten spørsmål eller krangling. Derfor ønsker jeg å sette inn bilen der hvor det er høyest sannsynlighet for at de bare ordner alt på en skikkelig måte på garanti. Det siste jeg orker er et dårlig stykke arbeid med gaffatape eller påstander om at det er min feil at bagasjeromsluka åpenbart er skeivmontert.

I appen får jeg muligheten til å velge mellom følgende servicesenter:

Skøyen
Grorud
Karihaugen
Rud/Bærum

Noen anbefalinger? Finner både positive og negative omtaler av alle disse, men samtidig har det vel skjedd endringer det siste halvåret også med flere ansatte/skift, osv.? For øvrig er ledige timer tidligst 29.08 (Grorud) og senest 23.09 (Skøyen). Ingenting av dette haster for min del, så jeg vil heller vente lengre på time for å få satt den inn på det beste stedet.

Veldig takknemlig for alle tips!

Motorwatt

Hvor skulle lastestroppene ha vært brukt? Bilene blir da kjørt ombord og iland.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Frunk har to "knotter" under panser du kan skru inn og ut for å få rettet opp eventuelle skjevheter. Trodde det var "sloppy montering" på vår når begge var forskjellig skrudd ut, så skrudde inn begge helt, med det resultat at panser ble skjevt. :p skrudde de så ut slik de var sånn ca og det ble good stuff igjen.
Lister vil imidlertid aldri være 100%, men helt skjevt skal det selvsagt ikke være.

Riper utbedrer de ikke på SC. Alt av lakk utbedres hos eksterne lakksjapper, såvidt meg bekjent.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Kromlistene har en evne til å løsne litt, og blir da forskjøvet oppover. Gi dem et kraftig slag med håndbaken. Fikset mine to lister på bakdørene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hkaspenberg

Har kun god erfaring med Rud og Skøyen. Jeg skriver i entall siden jeg har vært kun en gang hvert sted for å justere/fikse noe småtteri som ikke var Ok ved leveranse. Gjelder TM3.
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Golding

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 13. august 2019, klokken 14:15
Hvor skulle lastestroppene ha vært brukt? Bilene blir da kjørt ombord og iland.

Hm, jeg vet bilen stod i Drammen en stund før den ble fraktet til Lillestrøm hvor den ble utlevert. Kan ha vært da? Ripene er tynne og helt perfekt symmetriske på hver side av bilen.

Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. august 2019, klokken 14:23
Frunk har to "knotter" under panser du kan skru inn og ut for å få rettet opp eventuelle skjevheter. Trodde det var "sloppy montering" på vår når begge var forskjellig skrudd ut, så skrudde inn begge helt, med det resultat at panser ble skjevt. :p skrudde de så ut slik de var sånn ca og det ble good stuff igjen.
Lister vil imidlertid aldri være 100%, men helt skjevt skal det selvsagt ikke være.

Riper utbedrer de ikke på SC. Alt av lakk utbedres hos eksterne lakksjapper, såvidt meg bekjent.
Ok, skal sjekke disse knottene på frunk. Frunken skriker og knirker for øvrig når jeg åpner og lukker den. Bagasjeromslokket er helt åpenbart skeivt, mange cm til overs på høyre side mens det sitter klistra på venstre side, lokket står for øvrig godt ut av bilen på høyre side når man ser det fra siden så det blir ikke skikkelig lukket.

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 13. august 2019, klokken 14:27
Kromlistene har en evne til å løsne litt, og blir da forskjøvet oppover. Gi dem et kraftig slag med håndbaken. Fikset mine to lister på bakdørene.
Ok, skal huske på det. Jeg tenkte først og fremst på gummilistene forresten, de er helt åpenbart veldig unøyaktig montert. Noen utenpå noen plastdeler, andre på innsida, noen for korte, andre for lange. Har dytta og fiksa så mye jeg greier selv, men det er såpass dårlig at vann trenger inn i bilen gjennom de.

Sitat fra: hkaspenberg på tirsdag 13. august 2019, klokken 14:28
Har kun god erfaring med Rud og Skøyen. Jeg skriver i entall siden jeg har vært kun en gang hvert sted for å justere/fikse noe småtteri som ikke var Ok ved leveranse. Gjelder TM3.

Takk for tips!

jkirkebo

Sitat fra: Golding på tirsdag 13. august 2019, klokken 13:59
Fikk min inventory S100D rett før sommeren. Dessverre er det en del plukk på den som jeg ønsker å få fikset - blant annet skeivt montert trunk og frunk, et panel som ikke er festet skikkelig, dårlig og unøyaktig listearbeid rundt dører og noen mindre riper (sannsynligvis etter lastestropper).

Siden bilen er så godt som ny ønsker jeg selvsagt å få alt dette ordnet på garanti uten spørsmål eller krangling. Derfor ønsker jeg å sette inn bilen der hvor det er høyest sannsynlighet for at de bare ordner alt på en skikkelig måte på garanti. Det siste jeg orker er et dårlig stykke arbeid med gaffatape eller påstander om at det er min feil at bagasjeromsluka åpenbart er skeivmontert.

I appen får jeg muligheten til å velge mellom følgende servicesenter:

Skøyen
Grorud
Karihaugen
Rud/Bærum

Noen anbefalinger? Finner både positive og negative omtaler av alle disse, men samtidig har det vel skjedd endringer det siste halvåret også med flere ansatte/skift, osv.? For øvrig er ledige timer tidligst 29.08 (Grorud) og senest 23.09 (Skøyen). Ingenting av dette haster for min del, så jeg vil heller vente lengre på time for å få satt den inn på det beste stedet.

Veldig takknemlig for alle tips!

Av disse ville min prioritering vært:

Skøyen
Rud
Karihaugen
Grorud

Rud og (spesielt) Skøyen har jeg gode erfaringer med selv. Pluss til Skøyen for sentral lokasjon mhp. kollektivtransport.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA