Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lør 21. feb 2015, kl. 18:14

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sparer nok en del penger på å gjøre det slik. Ikke mottak, ikke lånebil, kunde venter i lokalet og kikker på ny bil :)

Fordelen er ar du prater med en som skrur bil og vet hva han/hun driver med. Mer presist.
Men funker kun på ordinær service eller små rep.
For meg som jobber 10 min unna hadde det funket fint å levere på morgen og hente ettermiddag, akkurat som i dag. Er bilen ikke klar tas lånebil ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

serenejet

Teslas nye politikk er iallfall helt håpløs. Man tar telefonen når kundene ringer. Punktum.
2025 ID.Buzz GTX

Ellemelle

Sitat fra: Motorwatt på tor 08. aug 2019, kl. 12:53
Sitat fra: Øyvind.h på tor 08. aug 2019, kl. 12:44
Og med gratis strøken lånebil er det for meg bare positivt å legge km på den fremfor egen bil. Langtur i gratis lånebil har ganske stor verdi :)
Lånebil? Ikke hvis reparasjonen tar mindre enn en dag (Drammen). Og når man kommer for å hente bilen (etter 2 timer på tog tur/retur), så er den "dessverre" ikke ferdig (dette var en fredag), og lånebiler har de ikke. Så ble det nye timer til på tog, og billøs helg.
Men da tok reparasjonen mer enn en dag, og du skulle hatt lånebil.

Er dette lenge siden? Nå etter at Avis fikk egen avdeling inne på servicesenterne har jeg aldri opplevd at de har vært uten lånebil. Jeg har også opplevd at de ikke har blitt ferdig som lovet på slutten av dagen, men alltid fått tilbud om loaner i de tilfellene, gjerne også i kombinasjon med at de kommer hjem med bilen når den er ferdig og henter loaneren der.

Motorwatt

Avis var der da, og de er der nå. Det hjelper ikke med "da skulle du hatt lånebil", fordi de påstod at de ikke hadde noen. Riktignok telte jeg 4 Tesla-biler med Avis-merke på utenfor, noe jeg påpekte. Fikk da til svar at de skulle ut mandag morgen. Så der "ingenting er har selv keiseren tapt sin rett". I tillegg sponset jeg Vy med ca. 800.- som jeg mente at Tesla skulle stå for, men ikke overraskende var svaret "Nei, dessverre. Det tror vi ikke er mulig".

ps. I dag fikk jeg en 1 cm. gul ramme på MCU-skjermen. Sett en liten antydning tidligere, men nå har den lagt på seg betraktelig. Hører fra andre at jeg bare kan glemme å få ny fordi dette ikke er en funksjonsfeil. Så nå omtaler jeg bilen min bare som en ikke-neste-gang-bil.

Muffinman

En kunde i USA vant vel fram gjennom såkalt "arbitration". Det er vel neppe holdbart i Norge heller å hevde at kosmetiske feil ikke skal rettes. Men de har visst en løsning klar snart. UV-stråling som skal herde det gule limet ferdig slik at stripene ikke blir synlige.

Alfa Bergen

Sitat fra: dundun på tor 08. aug 2019, kl. 12:24
Ja, de sliter med lange ventetider innimellom. Sist det var noe galt med i3-en min fikk jeg ikke time før uka etter jeg ringte, og én gang jeg trengte en sær del til en 2006 m6 tok det nesten tre dager før den var i Oslo!

Well... Kanskje det er noe med Bergen. Jjeg skulle ha service på Minien min på merkeverksted i sommer (Jæger sentrum, som også er merkeverksted for BMW) 2 måneders ventetid pga ferieavvikling og mye å gjøre.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Motorwatt

I rettferdighetens navn vil jeg ta med at jeg nå bestilte time i Porsgrunn, og fikk en allerede på mandag, altså én arbeidsdag ventetid. Det var ledig først i november sist gang jeg forsøkte (for 2-3 dager siden). Må være en random-generator innblandet her  :D

geear

Ufattelig så stor forskjell det er. Har tidligere skrevet at det har vært åtte dagers ventetid i Sandnes de to siste gangene for meg. De har kvittet seg med e-Golfer og Subaruer (som de hadde i tillegg til Teslaer før), og har nå kun masse Tesla lånebiler. Var minst 7-8 stykker å velge mellom, og fikk fritt valg mellom en S P-modell eller X90 6-seter med alt. De kontaktet meg per telefon to dager før, og det kunne sendes melding til samme nummer (et 59-nummer). Meldinger ble besvart med en gang, prøvd siden de spurte om førerkortnummer for loaneravtale. Altså ingen problem å få kontakt. De ringte også for å informere om at de ikke rakk å bli ferdige samme dag, og siden jeg ikke tok telefonen så kom det på melding noen sekunder etterpå.

Men Tesla er Tesla, så noe skal det være. Det siste nye (for min del) er at de sier at feil de ikke kan fremkalle må det dekkes timebetaling for, noe som er ganske håpløst. Den ene feilen VET jeg de ikke får fremprovosert, og det kan ikke jeg lastes for. Det andre var at for en uke siden hadde de CCS retrofit og satte opp time for det, men det hadde de plutselig ikke lenger, det vil si de hadde kun fått inn ett sett, og det var brukt. Dessverre for meg. Typisk Tesla og bedre lykke neste gang.

Motorwatt

Sitat fra: gr på tor 08. aug 2019, kl. 20:15
Det siste nye (for min del) er at de sier at feil de ikke kan fremkalle må det dekkes timebetaling for, noe som er ganske håpløst.
Da blir det påstand mot påstand, og spørsmål om hvem som må bære bevisbyrden. Umiddelbart mener jeg at det er Tesla som må bevise at det ikke noe er feil.

Klykken

Etter bestilling av time fikk jeg en SMS hvor de etterspurte bilder. Fra dette nummeret +47 59 44 65 95

Hele smsen:
"Takk for at du benytter deg av vår selvbookingstjeneste!

Vi trenger bilder av baklykter og blinklys for å kunne bestille riktig deler.

Vennligst ta et nærbilde, og et bilde som viser hvor på bilen skaden befinner seg. Spesifiser hvilken side og om det er foran eller bak på bilen. Du kan sende bildene til servicesupportNO@tesla.com. Marker e-posten med VIN og "Tesla Self-Scheduling" i emnefeltet.

Med Vennlig Hilsen
Tesla Service Support"
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

DagfinnN

Er i Oslo et par uker. Fått klaprelyd fra AC. Sende video av lyd til mitt lokale SC i Skodje og fikk beskjed om at AC ikke bør brukes før dette er i orden.
Gikk inn på app og alle SC i Osloområdet har ledig time i august med Karihaugen ledig time 13. august som korteste ventetid
Har jo lest 1000 vis av sider med klaging på månedsvis ventetid. Stemmer tydeligvis ikke lenger?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Muffinman

Har hatt klaprelyd på begge våre TMS (men mulig det ikke er det samme som på din). Startet i det små etter 60-70.000 kjørte kilometer, og etterhvert gav en aktuator feilmelding. Vi byttet denne på begge våre biler ved omtrent doble kjørelengden ift når det oppstod, og ulyden forsvant.

Klykken

Bedring på østlandet ja, men Norge er større enn som så. For min del og trøndelagsområdet var jeg avhengig av avbestilt timer for å kunne bestille service. Første ledige ordinære time var i desember, og det var tydeligvis "for langt fremme" for å kunne få bestilt slik at jeg bare fikk feilmeldinger og beskjed om å prøve på nytt.

Noen avbestilte sin time i september klokken 1300, og jeg booket den. Alt annet var booket frem til desember.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

DagfinnN

Sitat fra: Muffinman på fre 09. aug 2019, kl. 10:27
Har hatt klaprelyd på begge våre TMS (men mulig det ikke er det samme som på din). Startet i det små etter 60-70.000 kjørte kilometer, og etterhvert gav en aktuator feilmelding. Vi byttet denne på begge våre biler ved omtrent doble kjørelengden ift når det oppstod, og ulyden forsvant.
Lagt videoen på TOCN gruppa på face. Du kan ta en lytt og høre om den er forskjellig fra "din" lyd?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Muffinman

Finner et innlegg med opptak fra en herremann ved navn Atle. Det lyder ihvertfall likt.

EDIT: Fant din. Den er ikke lik. Du har spetakkel utvendig, høres mest ut som småstein i vifta kombinert med kanskje vifte som holder på å ryke. Jeg hadde klapring innvendig.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA