Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Klykken

Service er jo service. Hvordan skal en inspeksjon av bilen av et merkeverksted være noe dårligere enn et merkeverksted med beliggenhet et annet sted?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

#1096
Ikke imponert:

Siste setning: We look forward to seeing you "soon".....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

BMW850

Kontaktet Tesla Kristiansand ang. garanti-småreparasjoner. Bestillte deler og kontaktet meg for time. Alt iløpet avg 14 dager :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

SHN

Jeg har ventet 5 mnd på at Tesla skal fikse slark i førersetet, ledlys i dørhåndtak og dørhåndtak som ikke presenterer seg. Sist jeg kontaktet Tesla for noen uker siden, satt de meg på en AD Hoc liste og skulle ta kontakt hvis det ble ledig time. Har ikke hørt noe. Jeg har alltid måttet ta kontakt med Tesla selv. Har møtt opp personlig på Skøyen for å få status. Totalt radio-taushet der i gården >:(

Har vurdert å ta kontakt med biltilsynet for å få en 2nd opinion om slark i førersetet er alvorlig (Tesla sier det ikke er det). Selv om Tesla har voksesmerter og det går utover kundene, har jeg et ønske at Tesla til slutt kommer vel i havn. Skulle biltilsynet vurdere at slark i førersetet er alvorlig, er jeg redd for at konsekvensene i verste tilfellet blir at Tesla må tilbakekalle flåten for å sjekke førersetene. Om det ikke blir kroken på døren, så vil det treffe Tesla hardt, og situasjonen blir enda verre for kundene  :(
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

Motorwatt

Tråden heter "Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene". Her kommer det innlegg på innlegg om hvor raskt alt går. Men det er slik det skal være, og trenger ingen fokus fordi det er avvikene som er bekymringsfulle. Å skryte av Tesla fordi de faktisk klarer å utføre service på 2-3 uker, oppveier ikke på noen måte det at flere må vente i månedsvis. Det er nemlig stor grunn til bekymring. For mitt vedkommende påminnes jeg hver eneste dag jeg setter meg inn i en nesten ny bil at den ikke er som den skal være. Og dette må jeg bare finne meg i flere måneder til. Inklusiv en tidligere reparasjon som tok 14 dager, har jeg da faktisk hatt en dårlig fungerende bil i halvparten av mitt eierskap.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Sitat fra: Motorwatt på fredag 03. mai 2019, klokken 08:36
Tråden heter "Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene". Her kommer det innlegg på innlegg om hvor raskt alt går. Men det er slik det skal være, og trenger ingen fokus fordi det er avvikene som er bekymringsfulle. Å skryte av Tesla fordi de faktisk klarer å utføre service på 2-3 uker, oppveier ikke på noen måte det at flere må vente i månedsvis. Det er nemlig stor grunn til bekymring. For mitt vedkommende påminnes jeg hver eneste dag jeg setter meg inn i en nesten ny bil at den ikke er som den skal være. Og dette må jeg bare finne meg i flere måneder til. Inklusiv en tidligere reparasjon som tok 14 dager, har jeg da faktisk hatt en dårlig fungerende bil i halvparten av mitt eierskap.
Skjønner godt frustrasjonen din men jeg setter faktisk pris på at vi får meldinger om funksjonalitet også. Min læring herfra foreløpig er å forsøke å få bilen til Karihaugen eller ta den til Kristiansand - hvis jeg skulle få et problem. Det kommer flere nye servicesentre opp også nå og greit å høre erfaringer - positive og negative.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Mao

Ventetiden i Trondheim akkurat nå er 5 måneder. :-\
Selvsagt helt uakseptabelt, og det tar bort mye av sjarmen med bilen når det tar så lang tid å få fikset irriterende småfeil.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Cowboystrekk

Sitat fra: Mao på fredag 03. mai 2019, klokken 10:34
Ventetiden i Trondheim akkurat nå er 5 måneder. :-\
Selvsagt helt uakseptabelt, og det tar bort mye av sjarmen med bilen når det tar så lang tid å få fikset irriterende småfeil.
Hmm, har aldri opplevd så lang ventetid i Tr.H. Sist jeg opplevde ventetid var etter service da de måtte bytte noen deler på understell pga slark\slakke, men ikke noe hastverk. Venta da i såvidt over 2 mnd. Da 12V-batteri holdt på å ta kvelden samt da et dørhåndtak ikke funka fikk jeg time etter et par dager.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

5 måneder pluss er det nivået de lå på der når jeg sluttet å dra dit for noen år siden. Tror det trengs mer kapasitet i området rundt bartebyen også, ikke bare på østlandet.

fredag

Tips: Ta EU-kontroll av bilen tidlig, mange måneder før fristen går ut.

Hvis bilen ikke går gjennom EU-kontroll, så kan du trenge tid til å få verkstedtime hos Tesla.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

1000kwh

Sitat fra: fredag på fredag 03. mai 2019, klokken 11:43
Tips: Ta EU-kontroll av bilen tidlig, mange måneder før fristen går ut.

Hvis bilen ikke går gjennom EU-kontroll, så kan du trenge tid til å få verkstedtime hos Tesla.
Du kan jo dra hvor som helst for å få utbedre ting som er feil ifm eu-kontroll. Trenger ikke Tesla for å bytte bremser, foringer, frontrute og andre ting som tas på EU-kontroll.

Thomas Parsli

Tesla tar nok både kode 2 og kode 3 feil relativt raskt, mens vanlige ting som rust på bremseskiver neppe blir prioritert. Jeg ville nok tatt bremser (så sant det ikke er en reklamasjon) på et lokalt verksted...

Og husk at fristen har blitt streng og at SVV ikke bryr seg om lang leveringstid på deler. Du risikerer å måtte avskilte bilen....

"Manglene på kjøretøyet må være rettet og godkjent innen den opprinnelige fristen, eller senest to måneder etter at EU-kontrollen ble utført (det som kommer først). "
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/EU-kontroll/ikke-godkjent-eu-kontroll

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Mao

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 03. mai 2019, klokken 10:56
Sitat fra: Mao på fredag 03. mai 2019, klokken 10:34
Ventetiden i Trondheim akkurat nå er 5 måneder. :-\
Selvsagt helt uakseptabelt, og det tar bort mye av sjarmen med bilen når det tar så lang tid å få fikset irriterende småfeil.
Hmm, har aldri opplevd så lang ventetid i Tr.H. Sist jeg opplevde ventetid var etter service da de måtte bytte noen deler på understell pga slark\slakke, men ikke noe hastverk. Venta da i såvidt over 2 mnd. Da 12V-batteri holdt på å ta kvelden samt da et dørhåndtak ikke funka fikk jeg time etter et par dager.

Ventetiden i Trondheim har variert veldig gjennom mine snart 6 år som Tesla-eier. Nå er ventetiden plutselig like lang som den var for 2-3 år siden, men i perioder har det også vært fullt akseptable forhold. Satser på at det bedrer seg kjapt igjen  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Klykken

Bestilte 10 januar og fikk time 30 april i Trondheim, men jeg ønsket til gjengjeld å ha time mot sommeren. :) Var uansett første ledige "heldag" for service. Utfallet av servicen ble selvsagt ikke helt som planlagt, men det er nevnt i en annen tråd. :P
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Sitat fra: Contango på fredag 03. mai 2019, klokken 09:29
Skjønner godt frustrasjonen din ....
Jeg er ikke frustrert, men enkelte hos Tesla håper jeg er det *. Jeg er bare oppgitt og irritert. Har hatt mange biler i mitt ganske lange liv, men aldri opplevd noe lignende til det jeg nå er vitne til.

*Frustrasjon er en følelse som fremkalles når et personlig mål ikke klarer å bli oppnådd eller blir hindret. Følelsen vises i spesielt hos personer med høye krav til seg selv og egen utførelse, men de aller fleste opplever å bli frustrerte innimellom. Høye forventninger og mye ansvar er ofte noe som kan bli forbindet til frustrasjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA