Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

32 A ladestajoner i Oslo og omegn

Startet av KSG, mandag 16. februar 2015, klokken 18:36

« forrige - neste »

KSG

Jeg har bestilt Nissan Leaf med 6,6 kW lader (32 A), men finner ikke mange ladestolper som støtter dette i Oslo sentrum og omegn (kjøpesentre o.l.).

Vet dere om noen, som er gratis?  :)
2020 Audi e-tron 50

Ferry

Aker brygge, i kjelleren på parkeringshuset. Må betale for parkering som normalt da. Coop Slependen er gratis.

TB

Om du skal lade så raskt om mulig er CHAdeMO det som går raskt.

Ein stor fordelen med Nissan Leaf med 6,6 kW lader (32 A) er ved feil på CHAdeMO, kan du bruke 22 kW type 2 AC ladestolpe. Desse er ofte å finne på samme stad som CHAdeMO hurtiglader.

Du må gjerne lade 1 time, mot 10 minutt, men om alternativ var 16A ville det betyr to timar.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

jkirkebo

Sitat fra: TB på mandag 16. februar 2015, klokken 21:34
Ein stor fordelen med Nissan Leaf med 6,6 kW lader (32 A) er ved feil på CHAdeMO, kan du bruke 22 kW type 2 AC ladestolpe. Desse er ofte å finne på samme stad som CHAdeMO hurtiglader.

Dessverre ikke så ofte som man skulle ønske utenfor Kiwi-butikkene. På Dokka er det f.eks en hurtiglader med CHAdeMO+CCS og en med CHAdeMO+43kW AC. Det betyr at AC ikke kan brukes av Leaf, og vi som bruker AC på en Tesla ender opp med å betale 2,50 pr. minutt for 22kW AC. Dette gjelder ganske mange av Kiwi-lokasjonene og også endel andre steder (f.eks Coop Rudshøgda).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JanBrede

Det er ikke så mange 32A punkter i Oslo som er gratis, i praksis bare ett hos Sønnico som de har satt opp for testing.  Smartclub/coop extra på Slependen er et annet i nærheten som er nevnt.

Med betaling for parkering så er det Vulkan P hus ved Grünerløkka, Aker Brygge og Galleriet Øst P hus.

Ellers er det hurtigladestasjonene som evt kan tilby med minuttpris, det samme med Strømmen storsenter (kun 1 punkt med 32A, stolpe 30, 1 kr minutt står det nå)

Bruk Tesla ladekartet for å få oversikt over type 2 muligheter:
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart

Gratulerer med et godt valg med 6,6 kW lader, det har reddet meg på tur noen ganger, hvor hurtiglader er ute av drift...
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

Panduck

Sitat fra: JanBrede på tirsdag 17. februar 2015, klokken 13:07
Gratulerer med et godt valg med 6,6 kW lader, det har reddet meg på tur noen ganger, hvor hurtiglader er ute av drift...

*Sender noen ondskapsfulle tanker til bilselgeren som ikke informerte om dette valget, og Nissan, som gjør sitt beste for at folk ikke skal vite om dette valget*

K S

Sitat fra: Panduck på onsdag 18. februar 2015, klokken 08:17
Sitat fra: JanBrede på tirsdag 17. februar 2015, klokken 13:07
Gratulerer med et godt valg med 6,6 kW lader, det har reddet meg på tur noen ganger, hvor hurtiglader er ute av drift...

*Sender noen ondskapsfulle tanker til bilselgeren som ikke informerte om dette valget, og Nissan, som gjør sitt beste for at folk ikke skal vite om dette valget*

Jeg er glad vi endte med Soul, som mange mener er stygg, har lite bagasjerom osv.
Nå liker jeg utseendet, bagasjerommet er modifisert (burde vært slikt originalt), men noe av det beste er at den har 6,6 kW lader innebygget.
Jeg hadde sannsynligvis ikke hatt vett og forstand til å krysset av på ekstrautstyrslisten og fått 6,6 kW lader.

Lader med 20 %/30-40 km i timen. Mange som hevder en ikke trenger noe annet enn medfølgende ladekabel, vel, hvis en trenger litt mer på tanken, da er det greit å slippe å vente tre ganger så lenge......
Nå er det lettere å la batteriet bli mer utlandet, når en vet en kan lade opp igjen mye raskere.

Panduck

Sitat fra: K S på onsdag 18. februar 2015, klokken 09:02
Jeg er glad vi endte med Soul, som mange mener er stygg, har lite bagasjerom osv.
Nå liker jeg utseendet, bagasjerommet er modifisert (burde vært slikt originalt), men noe av det beste er at den har 6,6 kW lader innebygget.

Min opplevelse gjør at jeg neppe havner på Nissan igjen, og VW er jo ikke mye bedre som kun tilbyr 3.3, og prøvde å snakke ned varmepumpebehov. Desverre var ikke KIA ute når vi kjøpte bil, jeg tror nok vi hadde kjørt rundt i en KIA nå, om den var det.

Vet ikke når KIA kommer med bil med 50%+ lengre rekkevidde enn dagens, men når det skjer, skal vi vurdere å bytte. Men er så langt off topic nå at avslutter dette med å si at det er gratislader på Råholt der man kan lade LEAF med 6.6kW om man er der :)

Rio

Sitat fra: jkirkebo på mandag 16. februar 2015, klokken 21:41
Sitat fra: TB på mandag 16. februar 2015, klokken 21:34
Ein stor fordelen med Nissan Leaf med 6,6 kW lader (32 A) er ved feil på CHAdeMO, kan du bruke 22 kW type 2 AC ladestolpe. Desse er ofte å finne på samme stad som CHAdeMO hurtiglader.

Dessverre ikke så ofte som man skulle ønske utenfor Kiwi-butikkene. På Dokka er det f.eks en hurtiglader med CHAdeMO+CCS og en med CHAdeMO+43kW AC. Det betyr at AC ikke kan brukes av Leaf,

Hvorfor "kan" den ikke brukes av Leaf? Av tekniske årsaker, eller fordi det er dyrt?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Panduck

Sitat fra: Rio på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:13
Hvorfor "kan" den ikke brukes av Leaf? Av tekniske årsaker, eller fordi det er dyrt?

43kW AC kabel sitter vel fast, og har type2 kontakt, mens LEAF har type1. I tillegg til at å l6.6ade 3.3/6.6kW for 2.5 pr minutt er "litt" høy pris, så er det vel teknisk ikke mulig.

Rio

Sitat fra: Panduck på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:42
Sitat fra: Rio på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:13
Hvorfor "kan" den ikke brukes av Leaf? Av tekniske årsaker, eller fordi det er dyrt?

43kW AC kabel sitter vel fast, og har type2 kontakt, mens LEAF har type1. I tillegg til at å l6.6ade 3.3/6.6kW for 2.5 pr minutt er "litt" høy pris, så er det vel teknisk ikke mulig.

Ja, kabelen er et godt poeng. Jeg tenkte ikke på at 43 kW AC ladeuttak har kabel montert.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA