Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.

Startet av Hagesæter, lørdag 14. februar 2015, klokken 17:08

« forrige - neste »

Muffinman

Absolutt ikke. Synes ikke det er verdt pengene i det hele tatt. Og om jeg skulle bytte ville glasstak være dealbreaker. Det betyr i skrivende stund at ny Tesla ville være utelukket :) Da ville jeg heller funnet meg en fin rwd bil og gitt den full behandling. Men nå har jeg jo allerede en slik, ferdig massert...

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. desember 2017, klokken 21:03
Overlater  til noen andre som har erfaring med nye biler til å svare, men benytter anledningen til å ønske hjertelig velkommen tilbake. Måtte neste eierskap bli en lystelig opplevelse :)

Hehe... Evig optimist... ;)
Teslaeier siden 2013 :)

eadie

Noen bilder fra min bil. Utført av Flesland Auto. Gjort en meget bra jobb med dørene og bakluke.
Har også tatt alle hjulbuer.
Mener fortsatt det er for mye støy bakfra, og jeg tror trunken må sjekkes på nytt, samt trenger matte under baksetet

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

petersv

Det stoffet som er klistra inni døra i siste bildet, er det vanntett?

eadie

Det får jeg da inderlig håpe. De har brukt matter kjøpt av Bilkomponenter, og det er nok instruksjoner om hvilke som skal brukes hvor. Det er forskjell på bruksområdene. 

Eier av Bilkomponenter kan nok informere, men jeg mener ingen av disse platene vel er direkte vanntette. Vannavvisende er vel mere presist.

S85, blå, alt utstyr.

petersv

Ok, jeg bare har lagt merke til at det kommer endel vann inn der nå som jeg har bilen ute. Så er nok best at det ikke trekker vann vil jeg tro?

eadie

Hmmm..urovekkende. Kondens kan det nok være muligheter for, men det skal neppe komme vann inn der, normalt

S85, blå, alt utstyr.

petersv

Kommer nok inn med/via vinduet vil jeg tro, er jo ikke noen direkte vanntett pakning nederst på ruta.

Muffinman

Alt vann som treffer ruta og renner nedover havner der. Det er derfor det er dreneringshuller  nederst i døra. Jeg ville ikke hatt dette inni der selv om det er vannavvisende. Ikke for det, kan godt være det er uproblematisk. Men om dreneringshullene er blitt blokkert er det ikke bra. Vannet må ha mulighet for å renne korteste vei fra lista og ut igjen, slik at det ikke blir liggende fukt lenger enn nødvendig inne i døra.

Det som er helt sikkert er at slik skum-materiale vil ha en termisk isoleringseffekt. Det betyr nok at man får et duggpunkt et eller annet sted der inne hvor det dannes kondens inni døra selv om det ikke kommer vann ovenfra. Hva det vil få av betydning vil tiden vise.

eadie

Skal opp og snakke med Flesland Auto over nyttår. Tar opp saken med dem da. Jeg vil iallefall ikke risikere feilmontasje og dermed potensielle senplager pga dette

S85, blå, alt utstyr.

Muffinman

Skulle jo ha greie på sakene sine der. De har om ikke annet mye erfaring med Tesla.

SH aka F_P

Hmm.. Det var litt mer Wave enn vi anbefaler ja. Legger stor sett Aero Butyl/Flex + neopren i dørene, + Wave bak høyttaler. Så fremt Wave ikke er lagt helt ned i dørken så er ikke fukt noe større problem, men å legge det rundt den bjelken i døren er jeg mer skeptisk til. Rett og slett fordi jeg tror vinduet før eller siden vil kunne få tak i matten, og dra den med seg på tur opp. Skjedd meg 2 ganger på TMX der hele konstruksjonen på døra er smalere. Null stress, men det blir litt mye klin om det skjer.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Thor2014

Hei.
Har nå støydempet dørene foran og hjulbuer bak (gugge bak filten)

Hvordan demper jeg hjulbuene foran?

Muffinman

Problem 1: Det er ikke hjulbuer foran, bare innerskjermer.

Så her må man nok se på hva man kan gjøre på tilstøtende flater. Terskler, torpedovegg, dørk, dører.

Thor2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA