Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av Tesla P85D, fredag 13. februar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

Tesla P85D

Noen av dere som har noen tilbakemeldinger på plassen i trunken/frunken eller hva dere nå kaller den:) Er den vesentlig mindre enn 2wd? Ser på tester som er gjort at dem oppgir bagasjevolumet til å være 895 liter, men det er vel feil og det tallet kommer vel fra 2wd. Noen som tør å anntyde antall liter på 4wd utgaven? Mener jeg har lest at bagasjerommet bak rommer 745 liter så da blir det forann ca 150 liter på 2wd utgaven. Er det halvert på 4wd eller er det enda mindre?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Mint

Hentet bilen tidligere denne uken, og kjørte direkte opp på høyfjellet. Bilen fungerer helt etter forventningene og 4WD gjør at eg ikkje står fast noen steder, selv i dyp snø. Radar forsvinner riktig nok på grunn av snø som legger seg over den, men det er til å leve med. Konklusjonen er at den fungerer like bra til fjells som min Outlander eg brukte tidligere.

Thor2014

Sitat fra: Mint på fredag 06. mars 2015, klokken 09:08
Hentet bilen tidligere denne uken, og kjørte direkte opp på høyfjellet. Bilen fungerer helt etter forventningene og 4WD gjør at eg ikkje står fast noen steder, selv i dyp snø. Radar forsvinner riktig nok på grunn av snø som legger seg over den, men det er til å leve med. Konklusjonen er at den fungerer like bra til fjells som min Outlander eg brukte tidligere.
På F10 BMW kan man holde cc knappen inne i 3 Sec så deaktiveres radar.
Da har man fortsatt cc

turbolurbo

Er det noen som har fått prøvd P85D på vaskebrett?

Jeg er imponert hvordan bilen ikke bryr seg om slike bagateller.. Den jevner ut de vanligvis utrolig irriterende ristingene over vaskebrett. Det er bra gjort med et relativt stivt pluss-understell. Kjører på 19" Michelin Xi3 for tiden.

Jeg har kjørt mye forskjellig av toppmodeller fra andre merker, men jeg må si jeg blir bare mer og mer imponert av denne bilen!
2019 TM3P

D.O

Sitat fra: turbolurbo på fredag 06. mars 2015, klokken 22:57
Er det noen som har fått prøvd P85D på vaskebrett?

Jeg er imponert hvordan bilen ikke bryr seg om slike bagateller.. Den jevner ut de vanligvis utrolig irriterende ristingene over vaskebrett. Det er bra gjort med et relativt stivt pluss-understell. Kjører på 19" Michelin Xi3 for tiden.

Jeg har kjørt mye forskjellig av toppmodeller fra andre merker, men jeg må si jeg blir bare mer og mer imponert av denne bilen!
kan ikke svare for p85d (ennda) men P85 er bedre med vanlig fjærer enn med luftdempere. Har kjørt mange P(+) og har selv luftdempere, men er ikke i tvil om at stål gjør bilen mer forutsigbar og bedre til sktiv kjøring. Luft føles tregt og ustabilt, men gir en fin flyt som du selv nevnet.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

turbolurbo

Sitat fra: D.O på fredag 06. mars 2015, klokken 23:13
kan ikke svare for p85d (ennda) men P85 er bedre med vanlig fjærer enn med luftdempere. Har kjørt mange P(+) og har selv luftdempere, men er ikke i tvil om at stål gjør bilen mer forutsigbar og bedre til sktiv kjøring. Luft føles tregt og ustabilt, men gir en fin flyt som du selv nevnet.

Jeg har kjørt en gode del på bane og sverger normalt til stålfjærer, men poenget mitt her er at Tesla har fått til meget bra sportslige egenskaper, og mye bedre turn-in og grep i svinger, samtidig som man beholder komforten over det som regnes som utfordrende veiforhold. Jeg føler ikke at luftfjæringen reduserer responsen i understellet. Virker som understellet er finpusset en god del fra P85+.
2019 TM3P

D.O

Sitat fra: turbolurbo på fredag 06. mars 2015, klokken 23:26
Sitat fra: D.O på fredag 06. mars 2015, klokken 23:13
kan ikke svare for p85d (ennda) men P85 er bedre med vanlig fjærer enn med luftdempere. Har kjørt mange P(+) og har selv luftdempere, men er ikke i tvil om at stål gjør bilen mer forutsigbar og bedre til sktiv kjøring. Luft føles tregt og ustabilt, men gir en fin flyt som du selv nevnet.

Jeg har kjørt en gode del på bane og sverger normalt til stålfjærer, men poenget mitt her er at Tesla har fått til meget bra sportslige egenskaper, og mye bedre turn-in og grep i svinger, samtidig som man beholder komforten over det som regnes som utfordrende veiforhold. Jeg føler ikke at luftfjæringen reduserer responsen i understellet. Virker som understellet er finpusset en god del fra P85+.
blir spennende å prøve, for turn-in som du nevner er ett av stedene luft faller igjennom som et dårligere alternativ. Demperene blir for trege og bilen føles på en måte understyrt, den begynner svingen greit, men faller med nesen når vekta kommer og da er luft for treg med å kompensere. Mens med stål er responsen umiddelbart.
Jeg kjørte vesentlig raskere med stål uten å føle at jeg var på grensen. Hadde jeg kjørt bil med stålfjærer før jeg bestilte min D er jeg ikke sikker på om jeg ville valgt luft.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)

LFCH

Hentet min grå P85D i dag.

Super overlevering hos Tesla Drammen. Bilen var shinet og flott, takstativ satt på og batteriet ladet opp. Dro på langtur med guttungen, og det var ren glede å spore hos far og sønn. På motorvei er bilen meget god. TACC fungerer utrolig bra, så mykt og behagelig. Filskiftene, med påfølgende akselerasjon, var imponerende.

Bilen er tight og fin, og NG setene er gode. Stort Tesla-smil hos guttungen hver gang jeg ga på litt ekstra.

Testet ut supercharger, og vi rakk knapt få burgeren på Marché Solli før bilen var ladet til 85%. Etter å ha kjørt elbil siden 2005 (Peugeot og Leaf) så er det veldig behagelig å slippe å bekymre seg for rekkevidde. Var litt klønete foran superchargeren, fikk ikke opp ladeluken. Det som funket til slutt var å åpne via app'en. Tror ikke det var brukerfeil, men vet ikke helt sikkert? Verken å trykke på kabelen eller på displayet i bilen fikk opp luken.

Tesla'en mangler litt på støydemping og litt på lydanlegget til å gi helt premium følelse, men alt i alt en bra dag  :).

Var ikke vanskelig å be når en av ungene ville bli kjørt i kveld. Aldri hatt samme følelsen når jeg har kjøpt bil tidligere. Lover godt.


Jejl

Sitat fra: petersv på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:37
Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)

Havebigfun

Sitat fra: LFCH på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:56
Tesla'en mangler litt på støydemping og litt på lydanlegget til å gi helt premium følelse, men alt i alt en bra dag  :).
Gratulerer med ny bil!
Har du 19" eller 21"?
Har du lydpakken?

fonberg

Sitat fra: Tesla P85D på fredag 06. mars 2015, klokken 08:41
Noen av dere som har noen tilbakemeldinger på plassen i trunken/frunken eller hva dere nå kaller den:) Er den vesentlig mindre enn 2wd? Ser på tester som er gjort at dem oppgir bagasjevolumet til å være 895 liter, men det er vel feil og det tallet kommer vel fra 2wd. Noen som tør å anntyde antall liter på 4wd utgaven? Mener jeg har lest at bagasjerommet bak rommer 745 liter så da blir det forann ca 150 liter på 2wd utgaven. Er det halvert på 4wd eller er det enda mindre?

Ca halvert frunk, så totalt 820 liter i D.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Dag A.

Sitat fra: petersv på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:37
Kjørte litt i dag. Litt kjappere enn min forrige Tesla, men ellers veldig lik. Man kjøper Performance for hurtigheten, ikke noe annet. Det er helt greit det ;)

Ellers varde nye setene gode, men sliter fortsatt med for kort sittepute, og må bruke hansker under høyrefoten for ikke å få krampe i låret. Den som finner en sadelmaker som fikser justerbar sittepute skal få en stjerne i boka av meg. ;)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

LFCH

#118
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:49
Sitat fra: LFCH på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:56
Tesla'en mangler litt på støydemping og litt på lydanlegget til å gi helt premium følelse, men alt i alt en bra dag  :).
Gratulerer med ny bil!
Har du 19" eller 21"?
Har du lydpakken?

Takk!

Har 19" (mitt kompromiss for rekkevidde). Har utvidet lydpakke

frosken


Sitat fra: LFCH på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:56Var litt klønete foran superchargeren, fikk ikke opp ladeluken. Det som funket til slutt var å åpne via app'en. Tror ikke det var brukerfeil, men vet ikke helt sikkert? Verken å trykke på kabelen eller på displayet i bilen fikk opp luken.

Tesla'en mangler litt på støydemping og litt på lydanlegget til å gi helt premium følelse, men alt i alt en bra dag  :).

Hentet P85D på onsdag. Angående ladeluken har jeg opplevd at den er litt kranglete. Jeg hører det klikker, men den åpner seg ikke hver gang. Må ofte knote litt før den kommer.

Når det gjelder utvidet lydpakke var jeg også litt skuffet etter første kjøretur, sammenliknet med forrige bil (2014 P85 med utvidet lyd). Men i etterkant har jeg innsett at anlegget ikke er innspilt og at jeg savnet bedre lyd i starten på den forrige bilen også. Så jeg vil gi det litt tid og regelmessig spille høyt og lenge slik at jeg får godlyden fortest mulig! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA