Hentet min grå P85D i dag.
Super overlevering hos Tesla Drammen. Bilen var shinet og flott, takstativ satt på og batteriet ladet opp. Dro på langtur med guttungen, og det var ren glede å spore hos far og sønn. På motorvei er bilen meget god. TACC fungerer utrolig bra, så mykt og behagelig. Filskiftene, med påfølgende akselerasjon, var imponerende.
Bilen er tight og fin, og NG setene er gode. Stort Tesla-smil hos guttungen hver gang jeg ga på litt ekstra.
Testet ut supercharger, og vi rakk knapt få burgeren på Marché Solli før bilen var ladet til 85%. Etter å ha kjørt elbil siden 2005 (Peugeot og Leaf) så er det veldig behagelig å slippe å bekymre seg for rekkevidde. Var litt klønete foran superchargeren, fikk ikke opp ladeluken. Det som funket til slutt var å åpne via app'en. Tror ikke det var brukerfeil, men vet ikke helt sikkert? Verken å trykke på kabelen eller på displayet i bilen fikk opp luken.
Tesla'en mangler litt på støydemping og litt på lydanlegget til å gi helt premium følelse, men alt i alt en bra dag

.
Var ikke vanskelig å be når en av ungene ville bli kjørt i kveld. Aldri hatt samme følelsen når jeg har kjøpt bil tidligere. Lover godt.