Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Blir man lei av Tesla?

Startet av Tesla P85D, onsdag 11. februar 2015, klokken 08:47

« forrige - neste »

Celter

Går vanligvis lei av en ny bil etter ca. 3 mnd. Så tenker jeg ikke på bil før det er tid for å bytte. Med min første Tesla var det annerledes. Hadde den i 15 mnd. og den var stadig like ny og spennende for meg. Har kjørt fossilbil de siste 2 mnd. og gleder meg til min nye Tesla kommer i mars.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

HåkonE

Syntes det er vanskelig å få en god indikering på om man vil bli lei en Tesla ift. service ved å se på anektoder fra andre.

Det er for mange variabler.

-Enkelte har lave VIN-nummer (early adopters)
-Tesla gjør i snitt 20 oppgraderinger (hardware) per uke
-Consumer Reports rangerte de første Model S som lav kvalitet når de kom.
De som ruller ut av samlebåndet nå har de oppgradert til middels kvalitet.
-Servicehåndbøker viser at nye Tesla har svært mange nye delenummer "under skallet"
-Flere som går igjen i disse trådene med oppsummering av alle sine feil, men det er solgt mange tusen biler i Norge. De som er 100% fornøyd har ikke samme incentivene til å få utløp for sin frustrasjon på et forum.
-Nyere Tesla har alt fra ny skjerm, seter, rattstamme, bremser etc.
-Software oppgraderinger

Om jeg blir lei egen Tesla vet jeg ikke, men jeg vet at etter jeg prøvekjørte Tesla ble jeg i alle fall ganske lei egen eksosbil (på flere områder).... :)


Gogool

#32
Svaret er nei! Det har vært gøy å kjøre Teslaen hver eneste gang siden den var ny i oktober 2013, og når man en sjelden gang kjører en fossilbil er det kjedelig, føles gammeldags og treigt, selv med en stor og "sprek" fossilmotor. Så det så.
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

Kimpala

X
3

erot

Du blir selvsagt lei etter en stund som med alle andre biler, men det betyr ikke at du vil ha noe annet. Hver gang jeg kjører en annen bil gremmes jeg og blir veldig glad for at jeg har Tesla. Selv om bilen ikke oppleves som spesielt spennende lenger så trives jeg veldig godt i den. Trenger fremdeles mindre grunn enn før for å ta ut en tur.

masyvertsl

Har nå kjørt 30000 tar meg fortsatt i å smile når jeg kjører. Ikke hatt noen problemer med bilen enda. Kjørte til Toscana i fjor og skal til Algarve i år. Smiler ikke mindre av å kjøre rundt i Europa gratis!

pej

Man blir lei av alle designfeilene og kvaliteten som ikke er helt på topp, men selve kjøregleden, den varer nok lenge.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

arnkl

Gler meg framleis kvar gong eg skal køyre ein tur. Og det er etter eit år og 32000 km. Beste bilen eg nokon gang har hatt.

Rett nok knakk vindusviskarfestet for nokre veker sidan, då den stod på auto med mykje snø på ruta. Naturlegvis ein designfeil, som eg håpar dei rettar opp på nye modellar, men eg kunne ungått den om eg hadde passa bedre på. Bortsett frå det har det ikkje vore noko problem med bilen, og eg synest kvaliteten på interiøret er bra. Ingen knikrking sjølv når eg køyrer over ujevn brustein.

Eg måtte køyre vår Yaris nokre dagar mens dei fiksa vindusviskaren. Bilen som eg for eit år sidan syntes både var lettkøyrt og kjapp, var no eit mareritt av treig akselerasjon og risting. Ingen tvil om at Tesla har flytta lista over kva som er ein god køyreoppleving.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Tai

Blir ikke lei bilen, men drittlei all negativ drittslenging i media om Tesla.

hatt bilen i snart ett år og gleder meg hver gang jeg skal ut å kjøre. Jeg blir fort lei bilene mine også men her gleder jeg meg hver gang jeg skal kjøre. Finner faktisk på unskyldninger for å ta meg en tur.

SKal snart på en liten langtur og til sommeren venter laaaaaangtur til syden. Herrlighet som jeg gleder meg...

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Nordtroms

Nei det er ikke mulig å bli lei denne bilen. Blir det bilbytte så er det til en ny Tesla. Har hatt min i litt over et halvt år og 17kkm. Ikke noen problemer  hvis man ikke regner med de sedvanlige resettingene, noe alle datamaskiner er belastet med. Har og snakket med signatureiere som også har hatt et problemfritt bilhold så det er nok ingen automatikk i at de første bilene er dårligere enn de som kommer fra samlebåndet i dag.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

hgs

8 mnd og 30000 km på oss, og ikke lei i det hele tatt. Jeg er nok elbilentusiast mer enn bilentusiast, og trodde egentlig ikke at jeg noen gang kom til å kose meg i en bil. Men med denne doningen gleder jeg meg rett og slett til hver eneste tur.
Noen feil har det vært. Endel småpirk som jeg rett og slett har sluttet å irritere meg over fordi man lever greit med det, mens mer seriøse ting som DU, panserbulk og speil som låser seg i innfelt posisjon har blitt fiksa, om ikke akkurat på dagen. Opplever servicen er upåklagelig når du først får time, men ventetiden er altfor lang. Ellers har jeg som mange andre opplevd å få nokså ulike svar avhengig av hvem man spør hos Tesla. Virker som om organisasjonen har i overkant kraftige voksesmerter.

Det eneste jeg kan se for meg som får meg til å kjøpe noe annet enn en elbil med lang rekkevidde neste gang også er fortsatt mangel på hengerfeste.

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

bb

Hmm... nei, jeg er fortsatt ikke lei :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tesla P85D

Sitat fra: Sven-E på torsdag 12. februar 2015, klokken 08:31
Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare jeg.
Det er jo så mange merkelige feil hele tiden.
Og bilen har vært på verksted 65 dager i løpet av ett år.

Når er din bil produsert?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Muffinman

Hehe, nå komme bb til å kjøre ekstra mye noen uker framover  ;D

sven erik

jeg har pleid å bytte bil stadig  ja sån hver 3-4 måned  kjører mye
men har nå hatt tesla snart et år og er virklig glad i bilen så denne blir det vel ikke å bytte før om 3år eller noe når det er lønsomt  å bytte og de nye har kommet med ennå mer nytt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA