Se, endre og legge til avgangstider fra App

Startet av Teslus, lør 07. feb 2015, kl. 14:23

« forrige - neste »

tlauri

Husker at jeg via min garminenhet kunne få den til å lese tekstmeldinger for meg, etter jeg byttet fra iPhone 5 til iphone 6 så finner jeg ikke denne funksjonen.... Noen andre som får dette til å virke?

vilHAel

I demomodus er det mulig å sette avgangstider. Ved vanlig innlogging har jeg ikke det valget. Bruker nyeste IOS og oppdatert app.

HaakonH

Har 2014-modell.
Vi kan ikke stille avgangstider fra appen, men må gjøre det på Garmin-enheten i bilen.
Jeg bruker Android og fruen har iPhone, og det er likt på begge.

Interresant er å se at i "playstore" til Android er det bilder av appen, og da er det ene bildet nettopp av den funksjonen vi mangler.
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

vilHAel

SitatInterresant er å se at i "playstore" til Android er det bilder av appen, og da er det ene bildet nettopp av den funksjonen vi mangler.

Bilde i playstore og appstore er identisk med skjermbilde alle får opp om man velger demomodus ved innlogging. I demomodus kan man teste funksjonene i appen, inkludert avgangstider. Lurer veldig på hvordan noen har denne funksjoen i den fungerende delen av appen?

Coolio

På biler produsert etter uke 45/14 kan man endre avgangstider fra appen, da får man 3 ikoner i bunnen når man velger e-styring, dette kan vistnok ikke endres på de eldre modellene pga hardware forskjell.

1001 Watt

Sitat fra: mortenfl på tir 10. feb 2015, kl. 15:55
På biler produsert etter uke 45/14 kan man endre avgangstider fra appen, da får man 3 ikoner i bunnen når man velger e-styring, dette kan vistnok ikke endres på de eldre modellene pga hardware forskjell.

Takk, da har vi i alle fall forklaringen. At VW velger å endre denne typen funksjoner midt i produksjonsløpet av en årsmodell synes jeg var litt sært......
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

kengjer

Takk for oppklaringen! -Så merkelig at den funksjonen kom så sent, og ennå merkeligere er det at det skyldes hardware og ikke software.

Denne funksjonen var tilgjengelig i demomodus i appen lenge før den tid mener jeg å huske.
I transitt TMY LR AWD

X E-Up! 2015 "Ulf"

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Teslus

Sitat fra: kengjer på tir 10. feb 2015, kl. 16:35

Takk for oppklaringen! -Så merkelig at den funksjonen kom så sent, og ennå merkeligere er det at det skyldes hardware og ikke software.

Denne funksjonen var tilgjengelig i demomodus i appen lenge før den tid mener jeg å huske.

Jeg pratet med forhandler og serviceteknikker på dagen i dag, og dette er jo definitivt noe de burde fortalt meg. I stedet mente de at jeg skulle ha den inn på verksted for sjekk. Jeg får ta kontakt med forhandleren igjen i morgen, og gi han denne infoen, er jo ikke noe poeng for meg å dra på verksted bare for moroskyld, det tar jo tid..  :)

Elmo

Jeg kan bekrefte denne forskjellen.
Jeg har tilgang til to biler i samme appen. Den ene produsert ca w45/13 og den andre produsert ca w49/14.
Når jeg skifter fra bil-2 til bil-1 i appen så forsvinner valget med avgangstider.

En annen ting i denne sammenheng.  Samsung S5'n min oppgraderte seg til Android 5.0 igår.
Etter det så er knappen for å bytte mellom bilene blitt usynlig, men den fungerer når jeg trykker der jeg vet den var (er).
Forresten samme sted som tidsangivelsen for oppdatering står (stod) i "Lading" menyen. Trykker jeg der jeg vet det stod før så kan jeg skimte informasjonen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2026.14.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt i 2019.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

cmniels

Veldig spesielt at det er slik uten at det ble gitt spesiell informasjon. Det var INGEN som nevnte dette på Møller når jeg kjøpte min modell som ble produsert i august 2014.

Men, det kan også virke som denne "hardware" forskjellen også gjør at min IKKE kan stilles inn på avgangstid uten lading, KUN oppvarming. Det er vel en feil, spesielt siden instruksjonsboken antyder dette som en mulighet. Dette skal jeg i hvertfall ta med Møller... Kjenner at de irriterer meg endel, selgerne deres har meget begrenset kunnskap om disse funksjonene.

Sigurd

Sitat fra: 1001 Watt på man 09. feb 2015, kl. 16:07
Har siste versjon av programvare på Garmin-enheten og siste versjon av android-appen. Bilen har akkurat vært inne til "oppgradering" av ladekabel (gummideksel) og skifte av låse-enhet, fikk i den forbindelse beskjed om at siste versjon av programvare også ligger inne på bilen. Jeg kan likevel ikke sette avgangstider, verken på mobil eller via car-net.....Har ingen annen forklaring enn at de første 2015-modellene ikke har samme funksjonalitet som senere biler av samme årsmodell. For å utforske videre: Er det noen med 2014-modell som får dette til å virke?

Jeg har ikke noen mulighet for dette i appen. Kun på Garmin-enheten. Fikk min i Nov. 2014.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

kengjer

Sitat fra: 1001 Watt på tir 10. feb 2015, kl. 16:03

Takk, da har vi i alle fall forklaringen. At VW velger å endre denne typen funksjoner midt i produksjonsløpet av en årsmodell synes jeg var litt sært......

Mangler du andre funksjoner som senere 2015-modeller har? Som bryter for passasjervinduet på førersiden? Husker at E-up!'en som stod utstilt hos Møller var 2015-modell uten denne funksjonen. Den var produsert tidlig september 2014.

-Kent
I transitt TMY LR AWD

X E-Up! 2015 "Ulf"

kengjer

Sitat fra: cmniels på man 09. feb 2015, kl. 11:26
Den ble levert meg i begynnelsen av sept 2014, så regner med at den ble produsert i løpet av sommeren. Instillingene som du påpeker har jeg satt riktig, men det funker rett og slett ikke....

Har du sjekket innstillingen for nedre og øvre batterigrense, slik at det ikke er det som er problemet med tanke på forvarming uten tilkoblet strøm? Tror ikke bilen vil forvarme uten ekstern strømtilførsel dersom batterikapasiteten er under den satte nedre grense.

-Kent
I transitt TMY LR AWD

X E-Up! 2015 "Ulf"

Terjer

Sitat fra: kengjer på lør 07. feb 2015, kl. 15:12
Hei! Jeg har dette, det ligger under e-styring -> avgangstider. Men det er kun mulig å legge til tre avgangstider, og disse vil også endres på garminenheten.

Har du prøvd å oppdatere e-remote appen?

-Kent

Hei Kent.
Kunne du tatt en skjermdump av telefonen og eventuelt pc skjermen og postet her, så vi vet hva vi ser etter?
VW e-up!
MG4

kengjer

Sitat fra: Terjer på ons 11. feb 2015, kl. 18:28
Sitat fra: kengjer på lør 07. feb 2015, kl. 15:12
Hei! Jeg har dette, det ligger under e-styring -> avgangstider. Men det er kun mulig å legge til tre avgangstider, og disse vil også endres på garminenheten.

Har du prøvd å oppdatere e-remote appen?

-Kent

Hei Kent.
Kunne du tatt en skjermdump av telefonen og eventuelt pc skjermen og postet her, så vi vet hva vi ser etter?

Hei! Selvfølgelig kan jeg det, var meningen jeg skulle gjøre det med en gang, men fikk ikke til å lege ved bilder fra nettbrettet på forumet. Legger ved bilder både fra telefon og webløsning under.

-Kent
I transitt TMY LR AWD

X E-Up! 2015 "Ulf"

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA