Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på lørdag 16. mai 2015, klokken 14:18
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 16. mai 2015, klokken 13:31
For ser ikke helt greia med å utstyre P85D med mykere dempere osv. Synes den den er på grensen nå og savner mulighet for å justere stivhet. For skulle gjerne hatt den enda litt stivere til tider.



Da er det vel bare å sette seg ned å vente på at de skal lansere Model S P85D+ om ikke lenge da ;)

... blir kanskje denne som får 2.8 0-60mph?


Den kommer å hete P100D+ har jeg hørt fra sikkre kilder ;-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

#481
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 16. mai 2015, klokken 14:42
Sitat fra: Amoss på lørdag 16. mai 2015, klokken 14:18
Da er det vel bare å sette seg ned å vente på at de skal lansere Model S P85D+ om ikke lenge da ;)
... blir kanskje denne som får 2.8 0-60mph?
Den kommer å hete P100D+ har jeg hørt fra sikkre kilder ;-)
Og da forsvant håpet om 2,8 med nåværende P85D spec... :(

MeTesla

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 16. mai 2015, klokken 18:49
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 16. mai 2015, klokken 14:42
Da er det vel bare å sette seg ned å vente på at de skal lansere Model S P85D+ om ikke lenge da ;)
... blir kanskje denne som får 2.8 0-60mph?
Den kommer å hete P100D+ har jeg hørt fra sikkre kilder ;-)
Og da forsvant håpet om 2,8 med nåværende P85D spec... :(
[/quote]

Alltid artig med spekulasjoner, spesielt en lørdagskveld  ;)

Royce1981

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 16. mai 2015, klokken 13:31
I starten var det bare noe surr med faktura som viste feil. Men senere P85D ble levert med samme 21" hjul som de vanlige utgavene og ikke ps2 dekkene med bredere dekk og felg bak. Vet ikke om det bare var pga problemer med å skaffe hjul eller om det enda er slik.

I følge delekatalogen hadde P85D et annet understell enn alle andre, ink P85+. Selv om det var mer likt + utgaven bare enda litt tykkere stabstag foran og andre delenummer på dempere,foringer og luft kontroll moduler.

P85D som er produsert etter 30 april har samme understell som 70D og 85D i følge delekatalogen. Tipper de skal spare penger med å forenkle produksjon.
For ser ikke helt greia med å utstyre P85D med mykere dempere osv. Synes den den er på grensen nå og savner mulighet for å justere stivhet. For skulle gjerne hatt den enda litt stivere til tider.
Jeg postet et innlegg tidligere med bilde av hva som står i delekatalogen i en annen post her, samt at Tesla har fjernet info om at P85D har et understell justert for sportslig kjøring.

Er delene på 70D og 85D de samme som før da, eller hsr disse fått + suspension? Hva med bremsene? Er de fortsatt bedre på P85D?

Havebigfun

Hvis det er riktig at det er samme understell fra 70D-P85D er det da FW som gjør forskjellen i kjøreegenskapene på de nåproduserte bilene?
(ettersom det er lørdag og rom for spekulasjoner ;))

Royce1981

Hvis dette stemmer blir jeg litt forbannet. Jeg kjøpte jo bilen nettop på grunn av de fantastiske kjøreegenskaper.

De kan vel ikke bare endre det uten å gi beskjed?

HåkonE

Veldig merkelig om Tesla fjerner mye av grunnen til at mange kunder velger P-modellen uten å informere mer enn å fjerne teksten på siden. Prisen er heller ikke endret.

En bil med slike ytelser bør ha kjøreegenskaper som matcher. Min P85D syntes jeg nå er perfekt i forhold til hva jeg forventet. Om noe blir jo egen bil mer verdt på bruktmarkedet, men jeg syntes ikke noe om dette uansett. Det skaper forvirring og usikkerhet blant kundene.

Vet at Cookie Monster fant noen endringer i delekatalogen, men jeg venter på en formel uttalelse fra Tesla før jeg blir helt sikker på dette. Det høres bare veldig rart ut. Akkurat som BMW M4 over natta plutselig bare hadde større motor ift. standard-modellene.

Krishell

Sitat fra: Royce1981 på lørdag 16. mai 2015, klokken 20:16
Hvis dette stemmer blir jeg litt forbannet. Jeg kjøpte jo bilen nettop på grunn av de fantastiske kjøreegenskaper.

De kan vel ikke bare endre det uten å gi beskjed?
spar pengene og kjøp en eldre BMW. Selv en 15.000kroners BMW 3 serie har bedre kjøreegenskaper..  Selv med en punktert dempere vil den spise disse tunge damene i svingene:p en stiv demper gjør ikke at bilen automatisk ligger bedre på veien.

Tr0047

Tenk den logistikken med å holde kontroll på delenummer!!   En må holde tunga rett i munnen når en bestiller deler til "vanlige" biler, MS med sin kontinuerlige utvikling blir jo et kapittel for seg selv. 
Tviler ikke på at TM selv har god kontroll...men på sikt blir det jo mange tesla godkjente verksteder rundt om, så blir en utfordring om 6-7 år når den store etterspørselen på deler kommer ;)
Mars 2015 P85D

Havebigfun

Sitat fra: Tr0047 på lørdag 16. mai 2015, klokken 21:20
Tenk den logistikken med å holde kontroll på delenummer!!   En må holde tunga rett i munnen når en bestiller deler til "vanlige" biler, MS med sin kontinuerlige utvikling blir jo et kapittel for seg selv. 
Tviler ikke på at TM selv har god kontroll...men på sikt blir det jo mange tesla godkjente verksteder rundt om, så blir en utfordring om 6-7 år når den store etterspørselen på deler kommer ;)
kloke ord- dessuten ser det ikke ut som om Tesla har så god kontroll heller når man eks. skal vente 4 uker på en parkeringssensor slik det er referert i annen tråd.

Dennis

Sitat fra: Royce1981 på lørdag 16. mai 2015, klokken 19:25
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 16. mai 2015, klokken 13:31
I starten var det bare noe surr med faktura som viste feil. Men senere P85D ble levert med samme 21" hjul som de vanlige utgavene og ikke ps2 dekkene med bredere dekk og felg bak. Vet ikke om det bare var pga problemer med å skaffe hjul eller om det enda er slik.

I følge delekatalogen hadde P85D et annet understell enn alle andre, ink P85+. Selv om det var mer likt + utgaven bare enda litt tykkere stabstag foran og andre delenummer på dempere,foringer og luft kontroll moduler.

P85D som er produsert etter 30 april har samme understell som 70D og 85D i følge delekatalogen. Tipper de skal spare penger med å forenkle produksjon.
For ser ikke helt greia med å utstyre P85D med mykere dempere osv. Synes den den er på grensen nå og savner mulighet for å justere stivhet. For skulle gjerne hatt den enda litt stivere til tider.
Jeg postet et innlegg tidligere med bilde av hva som står i delekatalogen i en annen post her, samt at Tesla har fjernet info om at P85D har et understell justert for sportslig kjøring.

Er delene på 70D og 85D de samme som før da, eller hsr disse fått + suspension? Hva med bremsene? Er de fortsatt bedre på P85D?

Postet info om at understell er likt på P85D og 85D, 70D her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21146.msg356910.html#msg356910

Delenummer på 85D, 70D er likt som før så er ikke de som har fått samme.
Tesla har også tatt bort at P85D har ""specially designed performance suspension"

Dennis

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 16. mai 2015, klokken 14:42
Sitat fra: Amoss på lørdag 16. mai 2015, klokken 14:18
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 16. mai 2015, klokken 13:31
For ser ikke helt greia med å utstyre P85D med mykere dempere osv. Synes den den er på grensen nå og savner mulighet for å justere stivhet. For skulle gjerne hatt den enda litt stivere til tider.



Da er det vel bare å sette seg ned å vente på at de skal lansere Model S P85D+ om ikke lenge da ;)

... blir kanskje denne som får 2.8 0-60mph?


Den kommer å hete P100D+ har jeg hørt fra sikkre kilder ;-)

Tror mer på P100D+ GTi limited edition :P



HåkonE

Jeg har hørt at det blir P126DD med Suicide-knapp. Felon Musken var full på loff-sprit når han hvisket det, men hadde et vått glimt i øyet.

Men en Isetta med knekt forstilling, 2 punktert dekk og et oljefat på taket ligger nok langt bedre på veien om Tesla-ingeniørene får det som de vil.


Undertegnede

Sitat fra: Haknys på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:14
Jeg har hørt at det blir P126DD med Suicide-knapp. Felon Musken var full på loff-sprit når han hvisket det, men hadde et vått glimt i øyet.

Men en Isetta med knekt forstilling, 2 punktert dekk og et oljefat på taket ligger nok langt bedre på veien om Tesla-ingeniørene får det som de vil.

Dagens.

Royce1981

Takk for svar Cookie Monster.

Har du noen screen shots jeg kan vise til DS når jeg snakker med ham på mandag? Synes dette var noe dritt. Vil jo ha den bilen jeg har prøvekjørt, og forelsket meg i. :-(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA