Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Thor2014

Range mode har tidligere kuttet batterivarme og effekt til varme/kjøling.
På hytta vinterstid står rangemode av slik at batteriet raskere blir varmt.
På P85D står det at rangemode også sparer strøm pga torque sleep.
Høres ut som man vil bruke mer strøm ved ren fremdrift også?
Insane er ikke tilgjengelig i range, men lar seg aktivere. Kuttes range eller deler av range dersom man trykker på insane?

eifi

Noen som vet om P85D er lavere enn S85?
Jeg hentet min nye P85D i dag, og når jeg skulle inn i gårdsrommet skrapte den nedi, men dette har jeg aldri opplevd med S85. Begge bilene står på standard høyde.

Ganske kjipt å skrape opp bunnplaten på bilen på første kjøretur..  >:(

Øggen

Sitat fra: eifi på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:02
Noen som vet om P85D er lavere enn S85?
Jeg hentet min nye P85D i dag, og når jeg skulle inn i gårdsrommet skrapte den nedi, men dette har jeg aldri opplevd med S85. Begge bilene står på standard høyde.

Ganske kjipt å skrape opp bunnplaten på bilen på første kjøretur..  >:(

Kjiipt, men det er derfor jeg lovpriser auto hev funksjonen.

Teslanewbie

#273
Sitter ved en SC .. 2 biler har kjørt herfra med åpen ladeluke i regnet mens jeg har vært her ... Forsøkte gi beskje men de dro for kjapt ..

Bare for å poengtere nødvendigheten med automatisk ladeluke..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

lurium

Hva med å lage en underskriftskampanje til elon musk om å få løst dette med ladeluken. Vi ble jo lovet auto.

AndreS

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. mars 2015, klokken 11:42
Sitter ved en SC .. 2 biler har kjørt herfra med åpen ladeluke i regnet mens jeg har vært her ... Forsøkte gi beskje men de dro for kjapt ..

Bare for å poengtere nødvendigheten med automatisk ladeluke..

Går det å kjøre med luka åpen?får ikke til det på min tror jeg?
I3 i bestilling

D.O

Sitat fra: AndreS på mandag 30. mars 2015, klokken 14:02
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. mars 2015, klokken 11:42
Sitter ved en SC .. 2 biler har kjørt herfra med åpen ladeluke i regnet mens jeg har vært her ... Forsøkte gi beskje men de dro for kjapt ..

Bare for å poengtere nødvendigheten med automatisk ladeluke..

Går det å kjøre med luka åpen?får ikke til det på min tror jeg?
Det går fint, gjorde det senest i går :P Hadde også sett frem til automagisk luke, så er litt skuffa for dette(dog ilands problem)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Tror jeg kan telle antall ganger jeg har satt meg inn med ladeluken åpen på en hånd i løpet av 1,5 år.

Men jeg glemmer det oftere enn i gamledager når jeg kjørte dieselbil. Fordi det ikke lenger finnes noe tanklokk som må skrus fast og fordi jeg parkerer rett ved en lyktestolpe som gjør at jeg ikke står rett foran ladeluken når jeg drar ut kabelen.

Men ettersom det ikke lenger er noe tanklokk som må skrus fast glemmer jeg det helt klart oftere enn i gamledager da jeg kjørte dieselbil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cra

Jeg har kjørt med åpen ladeluke en gang, og det var ikke fordi jeg glemte å lukek den, men fordi den av og til går opp igjen av seg selv (ikke lukkes/låses skikkelig?) 
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cobos

Jeg har også kjørt en gang med åpen ladeluke, og den største ulempen (bortsett fra regn inn i ladeluken) er at advarselen i dashskjermen delvis dekker for navigasjonen på venstre side. Så jeg stoppet på første luke og lukket den manuelt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Teslanewbie

Min åpner seg ibland etter at jeg har lukket den  :o

Skjer oftes når jeg må farte av gårde rask...  Lukker luken , hører klikket men så åpner den seg når jeg har satt meg i bilen ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Thor2014

Må vente litt med å lukke den etter du har tatt ut kabelen

P85D+

La merke til i dag at P85D ikke har lys i Trunk og Frunk
P85D og 85D

Celter

Sitat fra: eifi på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:02
Noen som vet om P85D er lavere enn S85?
Jeg hentet min nye P85D i dag, og når jeg skulle inn i gårdsrommet skrapte den nedi, men dette har jeg aldri opplevd med S85. Begge bilene står på standard høyde.

Ganske kjipt å skrape opp bunnplaten på bilen på første kjøretur..  >:(

Opplevde det samme. Antar at det er titanskjoldet som tar nedi, men opplevde aldri dette på samme sted med min gamle P85+, selv etter montering av titanskjold.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Dennis

Sitat fra: P85D+ på tirsdag 31. mars 2015, klokken 12:35
La merke til i dag at P85D ikke har lys i Trunk og Frunk

Tror du må ha premium interiør pakken (tidligere lyspakken) for å få lys i trunk. Foran er det vel ikke uansett?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA