Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Tesla P85D

Noen som vet om det er forskjell på stivheten på bilen mellom sport og insane?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

Havebigfun

På tysk elbilforum spekuleres det om P85D har en litt vassere batteripakke enn de andre modellene.
http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=6101&start=90
Regner med at det er ren spekulasjon men er det noen som vet?
Det mistenkes også at motoren fremme har sin egen kobling mot batteriet slik at batteriene mulig ikke er kompatible ???

Dennis

Er egen batteripakke for dual motor utgavene. Så batteri pakkene er nok ikke kompatible. Delekatalogen bekrefter det :)

Trustno1

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 01. mars 2015, klokken 00:56
Er egen batteripakke for dual motor utgavene. Så batteri pakkene er nok ikke kompatible. Delekatalogen bekrefter det :)

Ville vel tro at dette skyldes at pakken trenger ett strømuttak til frontmotoren på fremsiden?

Havebigfun

Da er neste spørsmålet- er det sprekere celler også- plass til det er det vel- har du tilgang til vektene- Cookiemonster?
Og hva med battery-swap?

D.O

Blir ren gjetting, men tipper de er like, bare ny revisjon av pakken slik vi har sett før. Er noen fordeler med uttak nært motoren, men også flere bakdeler. Jeg tror ikke Tesla ønsker forskjeller da det medfører masse ugifter med batteribytte. Selv S60 har den klumpen på topp av batter selv om det kun er  85 utgaven som har battericeller der. Er det forskjel på s85d og s85 i delekatalogen? Har s85d og p85d samme dele nr?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

N00b

På P85D som leveres nå er det E pakker.
E pakkene har annen batterikjemi som gjør at de tar lettere imot lading enn tidligere versjoner.

På høg SOC er det opptil 25% bedre.

Thor2014

Sitat fra: N00b på søndag 01. mars 2015, klokken 12:03
På P85D som leveres nå er det E pakker.
E pakkene har annen batterikjemi som gjør at de tar lettere imot lading enn tidligere versjoner.

På høg SOC er det opptil 25% bedre.
Betyr det raskere SC?

MeTesla

E batteripakka kom i fjor og ble diskutert her:

http://my.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/pleasantly-suprised-see-we-have-e-battery-pack-our-p85-we-picked-fremont-today

Hva som egentlig er bedre enn på D pakka - nei det vet jeg ikke:-)

Veggen

Sitat fra: N00b på søndag 01. mars 2015, klokken 12:03
E pakkene har annen batterikjemi som gjør at de tar lettere imot lading enn tidligere versjoner.

Annen kjemi  :o
Har du en troverdig referanse for denne påstanden?

Dennis

#160
Står ikke noe om vekt på pakka, står E revisjon for Dual motor. Er ikke en egen pakke for P85D og 85D de ser ut til å bruke samme.
Tror derfor det ikke er sprekere celler men at det bare er et ekstra punkt foran for tilkobling.
På klistremerke til batteripakka der revisjon står for dual motor så står det også dual motor. Så ganske så sikker på at de ikke er kompatibel med hverandre.
Samme gjelder for de første bilene med A pakken er ikke kompatible med senere pakker står det.
Så de batteri swap stasjonene må isåfall ha et system hvor de finner fram riktig pakke for å sette på bilen.

Finnes også en F revisjon av batteri, men den er kun til 85 RWD.

Man finner serviemanualer og delekatalogen her:
https://service.teslamotors.com

Koster ca 240 kr for en time tilgang. Men hvis man ikke logger ut eller er inaktiv for lenge kan man sitte å se i mange timer.

P85D

#161
Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. mars 2015, klokken 12:14
Sitat fra: N00b på søndag 01. mars 2015, klokken 12:03
På P85D som leveres nå er det E pakker.
E pakkene har annen batterikjemi som gjør at de tar lettere imot lading enn tidligere versjoner.

På høg SOC er det opptil 25% bedre.
Betyr det raskere SC?
Vet ikke hva som er vanlig, men jeg så 495 km/h på SC på Elverum på Lørdag.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Havebigfun

Sitat fra: N00b på søndag 01. mars 2015, klokken 12:03
På P85D som leveres nå er det E pakker.
E pakkene har annen batterikjemi som gjør at de tar lettere imot lading enn tidligere versjoner.

På høg SOC er det opptil 25% bedre.
Hvis det er riktig går ladetiden betydelig ned- dette er isåfall svært gledelig :)
Det blir et prosjekt for BB å måle lading fra 0-full ved SC med P85D for sammenligning med S60, S/P85 og Chademo.

Øyvind.h

Sitat fra: N00b på søndag 01. mars 2015, klokken 12:03
På P85D som leveres nå er det E pakker.
E pakkene har annen batterikjemi som gjør at de tar lettere imot lading enn tidligere versjoner.

På høg SOC er det opptil 25% bedre.
Kilde/dokumentasjon?
E-pakke er velkjent. Annen kjemi og 25% raskere på høy SOC har jeg dog ikke sett noe dokumentasjon på?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

N00b

Proof of the pudding is in the eating.
Lad en E pakke mot en D pakke på en SC under like forhold.

Det flotte med internett er man ikke trenger stå frem med hverken kilder eller fjes om man ikke vil, så velg selv om du tror på meg eller ei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA