Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:21
Kanskje det er mulig å be Tesla om at de registrerer bilen med 21" oppsett selv om den leveres med 19"? noen som har spurt?

Jeg kan spørre, tenkte å bruke mine 21" fra P85 (like fremme og bak). Poster svar når jeg får.

Havebigfun

Jeg tror ikke det er noe problem med originale 21" som er like bred som 19"- utfordringen er 265 vs 245 bak.
Jeg spurte min DS ikveld- han kunne ikke forstå at det var noe problem ::)- men de hadde ikke anledning å endre på vognkortet fra 19" til 21" :(

LA-Thing

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:21
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:41
Såvidt jeg kjenner til av regler må bilen være typegodkjent med bredere bakdekk for at dette skal gå gjennom ved kontroll. Er det noen som vet om alternativt oppsett fremgår av vognkortet?
Kanskje det er mulig å be Tesla om at de registrerer bilen med 21" oppsett selv om den leveres med 19"? noen som har spurt?

Jeg har spurt, flere ganger, før jeg hentet bilen. Har andre biler der jeg har fått oppført alternative hjuldimensjoner i vognkortet. Blir fort krøll på EU-kontroll ellers, spesielt med forskjellige dimensjoner foran og bak. Skrev et ferdig oppsett for Tesla, maste 2-3 ganger, men fikk ikke gjennomslag.

Skjønner ikke hvorfor, koster dem ingenting da alt allerede er typegodkjent, men kan lage mye tull for oss på første EU-kontroll om 2-3 år. Overraskende mange verksteder som ikke er kjent med Kjøretøyforskriftene som kakemonsteret refererte til. Har opplevd å få 2-er feil på 17" felg fordi bare 15" var oppført i vognkortet selv om rulleomkrets og sporvidde var godt innenfor kravene. Tar mye ekstra tid å rydde opp i slikt.
Drammen, Tesla Model S #2510

Jimpec

Jeg mener det sto alternativ hjuldimensjon i vognkortet på min P85+.
Merkelig opplegg..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

frosken

Tesla Norge er 100% urokkelig når det gjelder å endre hjuldimensjon i vognkortet. Forsøkte å få oppført alternative dimensjoner(lik P85+) på min P85 levert med 19" originalt i fjor. Fikk til og med bekreftelse fra Tesla Europe sentralt om at det var teknisk helt OK med P85+-dimensjoner på P85.

Tesla Norge nektet likevel å gi meg papirer som jeg kunne ta med til Biltilsynet, og sa at jeg måtte få dette godkjent på egenhånd.

Forsøkte både 245/35-21 rund baut og 265 bredde bak. Begge deler var totalt uaktuelt.

Nå har jeg bestilt P85D med 21" originalt fra Tesla, så slipper jeg tenke mer på det.

petersv

Dere som har fått bilen: Blir P85D i dag levert med bremseskjold for nordiske forhold?

Dennis

#81
Delekatalogen viser at P85D har nye bremseskjold. De eldre er oppført med to typer en vanlig og en for Cold winter package.


Verkstedmanual er nå oppdatert og inneholder info om hvordan man tar ut den frame motor ++ men dessverre enda ingen tekniske specs på motor foran.

Delekatalogen er også oppdatert med delenummer på framre motor. Ser ut som P85D og 85D har helt like motorer ink inverter, så hvorfor ikke 224hk på begge motorene da er jo litt merkelig. Kan tyde på at 85D kanskje bare er software begrenset for å ikke komme for nært rwd P85 på ytelser?

Ellers så har det allerede kommet 3 ting som må utbedres på D bilene. Men tror ikke noen av bilene som blir levert til Norge har de feilene, for det gjelder ganske så tidlige VIN nummer. Er stabstag foran, foring for motor foran samt en ledning som kan gjøre at motoren foran kutter ut.




MrMax

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 25. februar 2015, klokken 15:42
Delekatalogen viser at P85D har nye bremseskjold. De eldre er oppført med to typer en vanlig og en for Cold winter package.


Verkstedmanual er nå oppdatert og inneholder info om hvordan man tar ut den frame motor ++ men dessverre enda ingen tekniske specs på motor foran.

Delekatalogen er også oppdatert med delenummer på framre motor. Ser ut som P85D og 85D har helt like motorer ink inverter, så hvorfor ikke 224hk på begge motorene da er jo litt merkelig. Kan tyde på at 85D kanskje bare er software begrenset for å ikke komme for nært rwd P85 på ytelser?

Ellers så har det allerede kommet 3 ting som må utbedres på D bilene. Men tror ikke noen av bilene som blir levert til Norge har de feilene, for det gjelder ganske så tidlige VIN nummer. Er stabstag foran, foring for motor foran samt en ledning som kan gjøre at motoren foran kutter ut.
Tusen tack för en bra uppsummering!
P85D sort

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 25. februar 2015, klokken 15:42
Delekatalogen er også oppdatert med delenummer på framre motor. Ser ut som P85D og 85D har helt like motorer ink inverter, så hvorfor ikke 224hk på begge motorene da er jo litt merkelig. Kan tyde på at 85D kanskje bare er software begrenset for å ikke komme for nært rwd P85 på ytelser?

Blir kult da når 7.0 blir lansert som julegave til S85D-eiere, med effekt oppjustert fra 380 til 450 hk  ;D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øggen


lurium

Skeptisk hvorfor? Det er jo 221hk x 2 i S85D, bare at de har strupet motorene litt.

Øggen

Å endre det i ettertid for eksisterende kunder er vanskelig og unødvendig.Mye kluss å endre vognkort. At NYE biler kan oppskaleres en gang i fremtiden er naturligvis mulig.
For oss som får bilene nå snart, tror jeg ikke de plutselig "gir oss" 70Hk ekstra.

Nordtroms

Sitat fra: Øggen på onsdag 25. februar 2015, klokken 18:36
Å endre det i ettertid for eksisterende kunder er vanskelig og unødvendig.Mye kluss å endre vognkort. At NYE biler kan oppskaleres en gang i fremtiden er naturligvis mulig.
For oss som får bilene nå snart, tror jeg ikke de plutselig "gir oss" 70Hk ekstra.

I vognkortet er vel bare oppgitt max kontinuerlig effekt uansett. Det er ikke påvirket av større max effekt. ;)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

fonberg

Sitat fra: Nordtroms på onsdag 25. februar 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Øggen på onsdag 25. februar 2015, klokken 18:36
Å endre det i ettertid for eksisterende kunder er vanskelig og unødvendig.Mye kluss å endre vognkort. At NYE biler kan oppskaleres en gang i fremtiden er naturligvis mulig.
For oss som får bilene nå snart, tror jeg ikke de plutselig "gir oss" 70Hk ekstra.

I vognkortet er vel bare oppgitt max kontinuerlig effekt uansett. Det er ikke påvirket av større max effekt. ;)

Om Tesla faktisk gjør dette i fremtiden vil det i hvert fall gi rimelig mye "gratis" publisitet. Ser for meg overskriftene: "Tesla-eiere fikk 70 ekstra hestekrefter over 3G"  8)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA