Tesla!Dropp Smart preconditioning, lag egen timer!

Startet av Kimpala, fredag 06. februar 2015, klokken 06:35

« forrige - neste »

Kimpala

Min smart preconditioning er så smart at den varma opp bilen nå kl 06 selv om bilen aldri er i bruk før kl 08!
Kalender hvor man setter klokkeslett sjøl er tingen!!
X
3

mj

Sitat fra: Kimpala på fredag 06. februar 2015, klokken 06:35
Min smart preconditioning er så smart at den varma opp bilen nå kl 06 selv om bilen aldri er i bruk før kl 08!
Kalender hvor man setter klokkeslett sjøl er tingen!!

Jeg bruker min kl. 6 og den varmer seg opp ca kl 8, drøye 1 1/2 timer etter at jeg har parkert på jobb. Mulig Tesla har byttet om på bilene våre  :)  (Har skrudd av hele skiten nå )

Er det noen som vet om smart preconditioning fungerer for noen ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Kanskje vi har misforstått og at funskjonen egentlig heter postconditioning?

Kimpala

Og igjen til kl 07!? Varm hver time for å være sikker kanskje! Kjempebra
X
3

Koppa

Har ikke fulgt så nøye med på denne funksjonen, når den starter og stopper osv., men har latt den stå på og er fornøyd med at JA, bilen er varm  og klar når jeg drar hjemmefra i 10 minus om morgenen. Det liker jeg  8)

Kimpala

X
3

Guybrush

Sitat fra: Kimpala på fredag 06. februar 2015, klokken 09:30
Bra! La oss få velge da, smart eller vanlig :)

Helt enig. Jeg vil ha varm bil når jeg VET jeg skal dra, ikke når bilen TROR jeg skal dra...
Hvor vanskelig kan det være liksom?

fonberg

Sitat fra: Guybrush på fredag 06. februar 2015, klokken 10:06
Sitat fra: Kimpala på fredag 06. februar 2015, klokken 09:30
Bra! La oss få velge da, smart eller vanlig :)

Helt enig. Jeg vil ha varm bil når jeg VET jeg skal dra, ikke når bilen TROR jeg skal dra...
Hvor vanskelig kan det være liksom?

+1!

Det er jo ikke vanskelig, men Tesla synes kanskje det blir for enkelt  ;)
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

ELTesla

Fungerer kun av og til hos meg også. Det går seg sikkert til for rutinemennesker som reiser til og fra jobb til samme tid hver dag.

Jeg vil ha timer som du kan sette både fra bil og app.

Muffinman

Sitat fra: Madboy på fredag 06. februar 2015, klokken 10:48
Det ville vært fint. Om man i tillegg kunne sette scheduled charging og strømtrekk fra appen hadde jeg alt jeg ønsket meg.

Nye fancy funksjoner betyr lite for meg, her er det hammerstabill enkel grunnfunksjonalitet som teller. Dessverre er det en del mangler på det området.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 06. februar 2015, klokken 11:19
Sitat fra: Madboy på fredag 06. februar 2015, klokken 10:48
Det ville vært fint. Om man i tillegg kunne sette scheduled charging og strømtrekk fra appen hadde jeg alt jeg ønsket meg.

Nye fancy funksjoner betyr lite for meg, her er det hammerstabill enkel grunnfunksjonalitet som teller. Dessverre er det en del mangler på det området.

Jo da, men når de har bevist at de får på plass f.eks. åpning av ladeluke fra FOB, så er det lov å håpe at flere praktiske funksjoner er på vei. Forøvrig enig med dine ønsker: timerstyring på appen hadde vært konge.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

OleT

Pussig - min virker fint med varm bil kl. 06:45. At den ennå ikke har funnet ut når jeg drar fra jobb er i grunnen like greit, da er det håp om at ingen andre finner ut av det heller.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Torpedo Ted

Dette må være tidenes mest idiotiske funksjon?

Om den fungerte, så ville den jo KUN fungert dersom du har helt faste tidspunkter du reiser på. Og om du har helt faste tidspunkter, så kan du jo bare legge de inn selv i en timer? Dette blir for dumt Tesla!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA