Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NOBIL- ikke de raskeste til å oppdatere ladekartene?

Startet av TrondW, onsdag 04. februar 2015, klokken 14:38

« forrige - neste »

TrondW

La inn et par mye ladeplasser på Nobil sitt rapporteringssystem for noen uker siden. Blant annet semihurtigladestasjonen i Holmestrand (som burde være interessant for mange i disse bru-tider). Ingen av de rapporterte ladeplassene er kommet med på ladekartet ennå. Noen som har tilsvarende erfaringer? Det er jo ikke noe poeng å rapportere inn dersom de ikke kommer med på kartet......
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

emil

Alle endringer, meldinger og bilder jeg har sendt inn har jeg fått svar på innen en ukes tid. Nå sender jeg rikignok inn sånt direkte på epost uten å bruke skjema på nettsidene.

elbil-1

ladenå appen viser heller ikke hvilke kontakttyper det er på de ulike ladestasjonene, viser bare den første virker det som, så er det flere så viser ikke appen dette.

RaBalder

Sitat fra: TrondW på onsdag 04. februar 2015, klokken 14:38
La inn et par mye ladeplasser på Nobil sitt rapporteringssystem for noen uker siden. Blant annet semihurtigladestasjonen i Holmestrand (som burde være interessant for mange i disse bru-tider). Ingen av de rapporterte ladeplassene er kommet med på ladekartet ennå. Noen som har tilsvarende erfaringer? Det er jo ikke noe poeng å rapportere inn dersom de ikke kommer med på kartet......
Jeg har samme erfaring som deg.

Har sendt inn oppdateringer på mail, men ingenting har skjedd. Jeg var tålmodig å sjekket om ting kom med etter både en og to måneder.

Ser ikke noe poeng å sende inn noe mer når det ikke brukes.


fredag

Sitat fra: elbil-1 på onsdag 04. februar 2015, klokken 15:03
ladenå appen viser heller ikke hvilke kontakttyper det er på de ulike ladestasjonene, viser bare den første virker det som, så er det flere så viser ikke appen dette.

Prøv appene Ladestasjoner eller Ladehub istedet. Begge disse appene viser alle kontakttypene på en lokasjon. Og de viser alle de samme dataene om ladestasjoner fra NOBIL.

Ladestasjoner appen er usannsynlig treg, fordi den bare er en webside pakket inn som en app.

Ladehub appen bruker det innebygde iOS-kartet, så den virker ganske rask, og den kan i tillegg vise om ladestasjonen er ledig akkurat nå, dersom ladestasjonen har støtte for å rapportere dette.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Hans Håvard Kvisle

Appen ladestasjoner.no som jeg bruker, er ikke usannsynlig treig. Men så bruker jeg Android, da. Ha-ha. Dessuten er det mange fordeler ved å være en webapp og ikke native app. I hvert fall når du stort sett bruker appen der det skal være godt mobilnett (og bedre blir det), hvor ladestasjoner stort sett er. Men dette har du allerede fått diskutert litte grann, Dag? Mulig dette også ender i en herlig religionsdiskusjon.

Men det var egentlig ikke poenget mitt med å skrive dette innlegget. Og jeg fortsetter ikke den debatten.Jeg skulle bare fortelle at jeg skal filleriste litt i NOBIL igjen. For det er altfor treig oppdatering av tips. Vi får mange av dem inn til ladestasjoner.no som vi videresender til NOBIL. Det bør være oppdatering minst et par ganger i uka. Det trigger flere til å være med på å vedlikeholde databasen. Noe vi alle elbilister er helt avhengige av. Dessuten dekker Transnova timene Elbilforeninga bruker på NOBIL.

Så nå skal jeg klage til NOBIL!
St.Hanshaugen

el-snorre

Når det gjelder Holmestrand så er tipset om ladepunktet registrert. Grunnen til at det ikke er publisert er at "eier" har villet avvente dette, da det skal innføres betaling på det. Men siden dere er elskverdige å mase (og det er bra) så vips er det straks registrert.
:)
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

svingen

@hans er du sikker på det er dekt nå da? Nå som det er enova plutselig blir det 1 år uten opptatering da er ikke noen uker så ille ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

el-snorre

@svingen Nobil oppdateres fortløpende. Enova forholder seg til den kontrakten Transnova på vegne av Statens vegvesen har inngått på drift og vedlikehold.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA