Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fiat 500 EL

Startet av III, tirsdag 14. april 2009, klokken 15:13

« forrige - neste »

III

http://www.tu.no/motor/article206753.ece

Blir en konkurrent til Th!nk ja. Første leveringer i september påstår de. Men det er vel testing sikkert.

Noen forslag til pris ?

Mitt er 200 000 for 20 mils rekkevidde.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Kjekk sak, og absolutt en Think konkurrent. Ikke lett å vente på 4 seter Think når denne står og frister i butikken.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Antagelig et veldig godt utgangspunkt for en vellykket elbil satsing. Vi venter med spenning (og strøm) på resultatet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lars C. Krogenæs

Sitat
Prototypen på li-ion Fiat 500 er blitt jobbet fram de siste ukene.

Vekker ikke umiddelbar tillit, når et selskap som har holdt på med en prototype i noen uker, skal levere de første bilene i september i år.

Jeg vedder 500 kroner på at det er umulig å få levert bilen innen 1. april neste år. Noen som har større håp enn meg for dette prosjektet?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

HHF

Jeg vil nok også stille meg på samme siden som deg i det veddemålet, Lars. Selvom det kun er drivlinjen de skal få på plass, tror jeg også at det er urealistisk kort tid mellom prototyping og ferdig bil. Bare byråkratiet burde jo ta litt tid å komme igjennom med godkjenning osv.

Allikevel tror jeg faktisk ikke et slikt foretagende er til å kimse av. Svenskene har før vist at de kan dette med bil (selvom de nå står på ganske shaky grunn både med Saab og Volvo), så er det noe land her i norden som skulle kunne få noe slikt på beina i full fart, så er det dem. Et bilkonsert som Fiat skal man heller ikke undervurdere. Om de for alvor ser det som et spennende prosjekt for deres miljøprofil, kan det jo være de også trykker på litt ekstra for å få dette til. Nå blir jo 700 sagt opp i Saab også, så arbeidskraft fra bilindustrien er det nok av.

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Jeg har ikke fått helt klart for meg hva de skal gjøre med bilen.
Om de setter inn helt ny drivlinje og batterier, så er det jo litt jobb.
Men om dette er en bil levert gjennom Micro-Vett så er jo drivlinjen på plass, og det er da kun snakk om batterier med styringssystemer.

Go-Green holding gjorde denne jobben på en Micro-Vett Fiat Doblo på to dager...
Kansje ikke den peneste jobben, men den fungerte.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

HHF

Av artikkelen i den svenske avisen, står det at de har kjøpt biler fra Fiat helt uten drivlinje.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Med andre ord er det flere som synes at Fiat 500 er et godt utgangspunkt for konvertering 8)
"The future so bright I got to wear shades" ;D

Noen som husker hvor den linja kommer fra?
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lars C. Krogenæs

Jeg synes vel egentlig ikke Fiat 500 er den beste (for mitt bruk). Ønsker meg heller en litt større elbil.

Biler i Kangoo størrelse er mitt håp som nærbil, samt store MPVèr for langturer. (Ja, vi er 5 i familien).

Nå er vi alle forskjellige, så det beste hadde jo vært å få frem mangfoldet, da selve teknologien ikke hindrer elbiler i alle størrelser.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

El rayo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 15. april 2009, klokken 09:58
Nå er vi alle forskjellige, så det beste hadde jo vært å få frem mangfoldet, da selve teknologien ikke hindrer elbiler i alle størrelser.
Jeg hadde flaks da Th!nk laget en bil som passet meg  ;D
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA