Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Langtur / 5000km i påska!

Startet av Mariush, tirsdag 03. februar 2015, klokken 22:38

« forrige - neste »

Mariush

Ja, det bør testes grundig før det sendes ut. Hadde engentlig forventet noe i tillegg mtp pressemeldinga, men det er en annen tråd!


Mariush

Da er trip nullstilt og bil vasket og støvsugd, da er det bare bagasje og familie som gjenstår!
Idag blir det det en kort tur, Gøteborg.
Neste stop: SC Uddevalla!

Mariush

Da er 350km unnagjort med snitt på 214w/km
Nydelig vær her på SC Falkenberg.

znaky85


Mariush

Køge og 560km
Solcellepanel på ladestasjonen.

Dag A.

Sitat fra: Mariush på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:47
Tror ikke det blir noe problem å komme til SC med lite på batteriet i Tyskland  ;)
Bruker evtriplanner.com, denne er et utmerket verktøy. Tar hensyn til det meste og kan anbefales!
Lader som du sier akkurat nok til neste pluss litt uforsett.
Når det gjelder Budapest, så har vi funnet en garasje med stikk, går sakte. Men har ikke tenkt til å kjøre så mye på destinasjonen.

Linken din er feil, det mangler en "p".  Korrekt link er :  https://evtripplanner.com/
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

kjølholdt

Kan jo hende at folk vet dette. Men har funnet ut at når jeg står på SC og lader ,Legger da inn neste stopp, trykker på tripfliken og ser da når batteriet er fullt nok til neste SC . Men dette løses jo i neste oppdatering
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mariush


Mariush

Da er 1380km tilbakelagt så langt og batteriet ladet på SC Lutterberg.
Klar for en ny etappe i regnet!

Mariush

Etter kjørte 2030km passer det med en kaffe hos alltid blide Tesla.
Her på Service senter i Linz

Mariush

Da er 4930km tilbakelagt på 8dager.
Det ble litt få oppdateringer mot slutten, så noen reisebrevskribent blir jeg nok ikke.
Det er en glede å kjøre Tesla nedover, opplevde til stadighet at folk kom opp på siden for å hilse og gav "tommel opp". Dette er noe alle bør prøve!

I planleggingen brukte jeg evtripplanner.com, et flott verktøy med mange funksjoner. Nå kjørte jeg litt roligere og opplevde faktisk et lavere forbruk enn hva planleggeren beregnet, selv i regn. Gleden med dette var at vi kunne virkelig prøve ut kreftene ved et par anledninger på autobahnen.
På superladerene var vi stort sett alene eller med 1 til. I Regensburg traff vi faktisk en av Tysklands 3 (4?) Tesla-drosjer. En meget hyggelig sjåfør og godt oppdatert på norsk el-bil politikk :-)
Eneste negative må være at det ved SC i Wien så er det bare plass til 4biler, og siden dette er plassert ved servicesenteret så ble de også brukt til å lade biler som var inne til service/reparasjon. Turen fra Hengersberg -Wien, og andre veien, gikk forøvrig smertefritt. Ved nesten fullt batteri og litt rolig kjøring er det ikke noe problem, selv med mye bagasje.

Alt i alt; ferieturen i sommer til Balaton, Ungarn planlegges allerede nå! :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA