Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reset av CarNet - sikringer

Startet av archie_n, tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:13

« forrige - neste »

archie_n

Problem: CarNet blir ikke oppdatert. Pålogging fra nettleser / app funker, men viser feil data. Ikke mulig å starte lading / varme med CarNet
Løsning: Ta ut sikring #1 på førersiden (se bildet). Vent i 2 minutter. Sett sikringen tilbake igjen. NB! Bilen må stå utendørs i 15 minutter etterpå.

Info om sikringer i PDFen (NB! gjelder "vanlig" up)

kasmir

Takk skal du ha ! Så slipper jeg å rote under panseret neste gang.
Har heldigvis bare skjedd en gang så langt.

cpaa

Takk for nyttig tips.  Dette fungerte for meg også.  Eneste problem var at kjørelengden som vises i app'en ikke stemte med det bilen virkelig hadde kjørt da jeg fikk den igang igjen etter en måned.  Men i dag, omtrent en uke etter at jeg utførte sikring-trikset, er også kjørelengden riktig. 
EL 12369 - Think des 2008, EL 29935 - eUp des 2013

Panzer UP

Min låste seg fullstendig for en ukes tid siden, men dette løste jo feilen.  Tusen takk.
Folkevogn eOPP

bigwill34

Noen som har andre tips. Jeg har ikke fått kontakt med min eUP siden 19 desember. Prøvde dette sikringstipet nå, men ingen forskjell.

What to do ??

tolapet

Hei
Min bil hadde låst seg 23.12.2016??. Tok ut sikring nr 1 to-tre minutter, og satte så tilbake. Prøvde å logge på etter en liten time, og....,..viola, på nett igjen.
Parkerte bilen ute i.f.m. resetteingen :police: :police:

TerjeP

Mentor

Dette virket for meg nå nettopp.
Takk for hjelpen :)

Ett lite tips, dekselet foran sikringene sitter ganske godt, bruk et verktøy som ikke skader dekselet eller plasten rundt. Vær forsiktig, så popper det ut etter litt fikling.

TMS85

Hm, hva slags sikring er dette, altså ampere?

Jeg klarte å miste sikringen ned bak dekselet der når jeg skulle gjøre dette...

SweetThang

Takk for tips. Skal prøve dette når jeg kommer hjem, men hvorfor må bilen stå ute?
Fornøyd e-up eier.

Torkils

Dette løste mitt problem også :) . Bilen sto i garasjen hele tiden, god teledekning der.
TMS85: Sikringen er på 7.5 A
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

gdragev

JA! :+1: :+1:
Helt sjef den løsningen der, Bilen sto i garasjen. Tok ut sikringen, ventet 10 sek. Satte den i og logget på car-net umiddelbart 8)
EUp = Erect Unwashed Penis. En liten ting som ingen vil ha. Selv når den er fulladet, holder den ikke lenge

Eni

Genialt tips!! Og så enkelt at selv mor klarte det  ;)
Fikk fremdeles ikke kontakt med CarNet ca 10 min etter, men 2 timer senere funket alt som det skulle (testa ikke i mellomtiden)

Turid Bones

Fra en mor (som ikke har fått gjort dette) til en annen. Hvordan fikk du opp dekselet? Jeg er redd for å ødelegge noe.

SweetThang

Dette virket ikke på min. Bilen har stått hos forhandleren i 2 dager nå.
Fornøyd e-up eier.

sveander

Er det noe logikk i dette ?
modeller ?
annet?

Jeg måtte resette i går igjen etter at jeg gjorde det i tidlig april.
Man tar den ut og hører et klikk, da kan den settes inn igjen
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA