Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reset av CarNet - sikringer

Startet av archie_n, tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:13

« forrige - neste »

tolapet

Hei
Hadde 2015 modell, der var det sikring no.1 mener eg å huske
Den kommer du til når venstre dør er åpen, og en fjerner dekslet i enden av
"dæsh"-bordet
Tror det var den øverste, helt til høyre, når du ser mot sikringen.
Tok ett par ganger av minusledningen på 12V's batteriet, det funket og :o

archie_n

Sikring nr. 1 (se bilde) og Carnet/WeConnect er ikke akkurat pålitelig ...

Elmo

Sitat fra: DIYglenn på fredag 19. mars 2021, klokken 16:07
Ok. Har prøvd sikringen, men det står fortsatt at jeg må vente 800 minutter før jeg kan prøve igjen, så spørsmålet er jo om Volkswagen må prøve på nytt etter en nullstilling før jeg kan bytte hovedbruker.
Sitat fra: DIYglenn på fredag 19. mars 2021, klokken 20:45
Tok strømmen i 10 minutter. Prøvde så på nytt nå i kveld. Det feiler i steget hvor man skal skrive inn kilometer for å bekrefte bytte av hovedbruker.
Samme feil som før. Merk at jeg prøver kun én gang å skrive inn kilometer, som er helt korrekt, så må jeg vente 1441 minutter.
Det at ventetiden øker selvom du venter lenger enn angitt tid, får meg til å tenke at det henger i den sentrale serveren og ikke i bilen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Det du skriver her tyder jo på det jeg foreslo

Sitat fra: DIYglenn på onsdag 24. mars 2021, klokken 10:00
Fikk svar fra verksted som sjekket min bil. Den ER online! Men når de prøver å
få hjelp fra teknisk avdeling, får de svar fra Tyskland at kommunikasjonsmodul må byttes...

Jaja, der står saken. Jeg betaler ikke 10.500,- for bytte av en modul som faktisk kommuniserer.

Det er synd når verksted er hjelpsom og ønsker å utbedre uten skifte, men tydeligvis er teknikerne i Tyskland mindre villige til å hjelpe, eller forklare hva den faktiske situasjonen er.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hawthorne

Har samme problem, men finner ikke hvilken sikring som må tas. Noen ide? eUP 2017.

Elmo

Sitat fra: hawthorne på torsdag 10. juni 2021, klokken 22:17
Har samme problem, men finner ikke hvilken sikring som må tas. Noen ide? eUP 2017.
Er det riktig sikringsboks?
Se på bildet og forklaring lenger opp i tråden. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

igniztion

Sitat fra: DIYglenn på fredag 26. mars 2021, klokken 21:15
Jupp. Problemet er bare å finne noen man kan bevise problemet for, annet enn å måtte kjøre til Tyskland.

Vi hadde dette problemet da vi overtok en 2014 e-Up for en stund siden. Bilen måtte på service for å reaktivere simkortmodulen. CarNet systemet hos VW fikk ikke kontakt med bilen i det hele tatt.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA